آموزش کار با اند نوت (EndNote)

در این پست قصد داریم تا نحوه کار با نرم افزار اندنوت (EndNote) رو به طور خلاصه بهتون بگیم تا برای همیشه ازسختی وارد کردن رفرنس‌ها و شماره گذاری اونها به صورت دستی خلاص شوید. در صورت استفاده از این نرم افزار سیستم ارجاع در مقاله شما هوشمند خواهد شد. بدین صورت که در صورت حذف یا افزودن یک مرجع بقیه مراجع بطور خودکار مرتب می شوند.

ارسال سفارش ترجمه
مطالب مرتبط:

ویدئو آموزشی – برای تماشای ویدئو آموزشی کار با اندنوت کلیک کنید

ویدئو آموزشی کار با آباکوس – نحوه حذف آنتی رزونانس در پاسخ فرکانسی (FRF) در آباکوس

نصب اند نوت

اند نوت یک نرم افزار ساده هست که در کنار نرم افزار ورد (Microsoft word) معمولا استفاده می‌شود. کاربرد آن شماره گذاری رفرنس‌ها (مراجع) در متن و تنظیم لیست رفرنس‌ها در پایان مقاله استفاده می‌شود. اند نوت مورد نظر در این پست EndNote X8 هست و ورد هم 2013. البته تفاوت چندانی بین مدل‌های دیگر اند نوت وجود ندارد و در صورتی که اساس را یاد گرفته باشید کار کردن با بقیه ورژن‌ها نیز برای شما آسان می‌شود.

بعد از اینکه نرم افزار اند نوت رو دانلود و نصب کردید در نرم افزار ورد شما یک گزینه به منوها اضافه می‌شود با نام EndNote X8 که در شکل پایین هم به خوبی دیده می‌شود. برای دانلود نرم افزار به سایت های ایرانی هم می توانید مراجعه کنید. حتما باید نرم افزار به خوبی کرک شود چون در غیر اینصورت بیشتر از 10 مرجع را نمی توانید به کتابخانه اضافه کنید.

گزینه اندنوت در نوار منوی ورد

محاسبه بزرگترین مقسوم علیه مشترک و کوچکترین مضرب مشترک در متلب + دانلود کد

آغاز به کار با اند نوت

بعد از اینکه متن مورد نظر مقاله خود را نوشتید حال نوبت به وارد کردن مراجع در متن مقاله و فهرست مراجع در پایان مقاله است. برای اینکه از نرم افزار اندنوت استفاده کنید و مراجع رو در متن وارد کنید ابتدا با کلیک بروی گزینه Go to EndNote در نرم افزار ورد وارد اندنوت شوید. سپس از منوی File و گزینه New در اندنوت یک کتابخانه جدید ایجاد کنید. به آدرسی که کتابخانه را ذخیره می‌کنید دقت کنید. نام کتابخانه را به دلخواه انتخاب کنید (هر اسمی می‌تواند باشد). نرم افزار اند نوت بصورت زیر باید دیده شود. توجه کنید نام کتابخانه (tarjolate.enl) در نوار بالای نرم افزار مشاهده می‌شود. همچنین فرمت پیش‌فرض نیز روی Vancouver تنظیم شده است.

پنجره نرم افزار اندنوت

قالب ونکور در مقالات ISI به وفور استفاده می‌شود. در این مرحله باید نام تک تک مراجعی که در مقاله از آنها استفاده می‌کنید را آماده کنید. منظور عنوان مقالات ISI است. سپس با جستجو عنوان هر مقاله در گوگل به سایت مربوط به ژورنال و یا ناشر آن مقاله وارد شوید. توجه کنید این جستجو را اگر بخواهید از طریق خود اند نوت انجام دهید به اکانت اند نوت نیاز خواهید داشت.

ارسال سفارش ترجمه

استخراج سایتیشن مقاله

در این مرحله شما باید سایتیشن (citation) مقاله را استخراج (export) کنید تا بتوانید در اند نوت وارد کنید. این قسمت از کار می‌تواند برای هر مرجع متفاوت باشد. مثل پیدا کردن فرمت هر ژورنال، هر ناشر و هر ژورنال گزینه خاصی می تواند برای این کار داشته باشد. ولی به عنوان مثال در سایت ScienceDirect که مرجع بسیاری از مقالات علمی است این کار از طریق منوی export و گزینه Export citation to RIS که در شکل زیر مشخص شده است انجام می‌شود.

استخراج سایتیشن مقاله از سایت

واردکردن سایتیشن مقاله به اندنوت

پس از اینکه سایتیشن مقاله را استخراج کردیم (به محل ذخیره آن دقت کنید) باید از طریق گزینه import در اند نوت آن را وارد کنید که در شکل زیر نشان داده شده است.

وارد کردن یک مرجع به اندنوت

پس از انتخاب گزینه import در پنجره بازشده توجه کنید که حتما Import Option را بروی Reference Manager (RIS) قرار دهید. بعد از انتخاب فایل سایتیشن استخراج‌شده از سایت مربوط به ژورنال، گزینه Import را بزنید تا کلیه اطلاعات مقاله در کتابخانه شما وارد شود.

پایان کار

تقریبا تمام شد. حال شما باید این مقاله را در اند نوت با کلیک چپ بروی آن انتخاب کنید. سپس (وارد ورد شوید) هر جایی که قرار است به این مقاله در متن ورد ارجاع دهید (بعد از اسم نویسنده و یا یک مطلب از آن مقاله) را توسط موس کلیک کنید تا نشانگر تایپ آنجا قرار بگیرد. آنگاه با استفاده از منوی Insert Citation و انتخاب گزینه Insert selected citation(s) در منوی EndNote X8 در ورد (عکس اول) به این مقاله در متن خود ارجاع دهید. این مقاله بطور خودکار در پایان متن نیز بصورت مرجع شماره یک آورده می‌شود.

کار با کتابخانه اندنوت

کتابخانه اند نوت را می‌توانید برای هر مقاله دیگری استفاده کنید. برای این کار کافی است در فایل ورد مورد نظر بجای ایجاد یک کتابخانه جدید همان کتابخانه‌ای که قبلا ایجاد کرده‌اید را باز کنید. برای استفاده از کتابخانه قبلی بعد از بازکردن فایل ورد، اند نوت را اجرا می کنیم. سپس از طریق گزینه Open Library کتابخانه مورد نظر را فراخوانی کنید. مطابق شکل زیر:

فراخوانی کتابخانه اندنوت

نکات نهایی

می‌توانید با انتخاب style مورد نظر (هم در ورد و هم در اند نوت) نحوه نوشتن مرجع را مطابق با سلیقه خود و یا انتخاب ژورنال مورد نظر تعیین کنید.

در سایت مربوط به ناشران دیگر، گزینه‌هایی دیگری برای استخراج فایل سایتیشن وجود دارد. مثل Get Citation و Cite article.

در ضمن برای استخراج یک سایتیشن از سایت ناشر می‌توانید در صورت لزوم و نبود گزینه RIS از گزینه EndNote نیز استفاده کنید. در این صورت بهتر است گزینه Import Option بروی EndNote Import تنظیم شده باشد.

در صورتی که به مشکل برخورد کردید در پایین همین صفحه و در کامنت مشکل خود را درج کنید.

ویدئو آموزشی – برای تماشای ویدئو آموزشی کار با اندنوت کلیک کنید

مطالب مرتبط:

ویراستاری و ترجمه مقالات تخصصی خود را به ما بسپارید

368 دیدگاه دربارهٔ «آموزش کار با اند نوت (EndNote)»

    1. سلام وقت به خیر من می توانم رفرنس هامو مطابق مجله طریقه نوشتنشو با این برنامه انجام بدهم یکسان شوند؟

      1. سلام وقت بخیر
        بله. میتوانید استایل مورد نظر مجله رو یا از منابع مشخص دانلود کنید یا خودتون نزدیک ترین استایل موجود و متداول رو مطابق توضیحات مجله ویرایش کنید.

  1. اگه بخوایم سه چهارتا منبع رو در یکجا وارد کنیم باید چی کار کنیم؟ منطورم اینه که داخل یک کروشه عدداش رو بذاره.

    1. سلام من منابع رو نوشتم و ازطریق اند نوت حالا میخوام بقیه پایان ناممو اضافه کنم اما نتونستم اند نوت رو غیر فعال کنم ممنون میشم راهنمایی کنید که چطوری اینکارو کنم

      1. سلام وقت بخیر
        لطفا کمی بیشتر توضیح بدید. منطورتون از عیرفعال کردن اندنوت چی هست؟

      1. سلام وقت بخیر
        اگر منظورتون آدرس یک سایت به عنوان یک رفرنس است که می توانید این رفرنس را بصورت دستی به اندنوت بدهید. با استفاده از گزینه new reference در کتایخانه می توانید نوع رفرنس را webpage انتخاب کنید و هر اطلاعاتی که دارید وارد آن کنید به عنوان مثال آدرس سایت را در قسمت URL کپی کنید. بررسی کنید که استایل انتخابی شما چه نوع فیلدهایی را به چه ترتیبی نمایش می دهد و از قسمت تنظیمات استایل مطابق با سلیقه خودتان آن را ویرایش کنید.
        اما اگر منظورتان اضافه کردن آدرس یک سایت به یک رفرنس (مثلا مقاله) است می توانید آدرس سایت را در فیلد url در قسمت اطلاعات آن رفرنس کپی کنید. برای این کار در داخل کتابخانه بروی هر یک از مراجع ایمپورت شده اگر کلیک کنید در سمت راست فیلدهای آن رفرنس به همراه اطلاعات موجود مشاهده می شود. می توانید فیلد url را در این قسمت بیابید و آن را تکمیل کنید.

    1. سلام
      اگر یک رفرنس چندین بار در متن تکرار شده باشه ،
      هر سری ( از دفعات دوم ) به بعد آیا باید تمام مراحل از (instert citation ) رو شروع کنم ، یا میدونم برای بار اول این کار رو انجام بدم در دفعات بعدی از رفرنس در خود ورد در مکان های مختلف همان فایل کپی پیست کنم؟

      1. سلام،من در قسمت رفرنس بجای شماره مقاله اسم نویسنده رو میاره باید چکار کنم،تنظیمات رو هم روی استایل نامبر تغییر دادم

        1. سلام وقت بخیر
          اطلاعات این رفرنس رو در کتابخانه اندنوت بررسی کنید آیا اسم نویسنده و اطلاعات دیگر در فیلدهای صحیح خود تکمیل شده باشد. ضمنا می توانید با استایل دیگر امتحان کنید تا مطمئن شوید ایراد از کدام قسمت است.

          1. با سلام وقت بخیر .
            ببخشید من وقتی از گوگل اسکولار میخام رفرنسی را وارد اندنوت کنم اخطار نیده که اندنوت نمیتونه این را وادد کنه اشکال از کجا هست ؟

          2. سلام وقت بخیر
            دقیقا بفرمایید چه خطایی میده؟ متن و شماره خطا منظورم هست.

  2. سلام
    دلیل اینکه endnote بعضی فایل های مقاله pdf رو قادر به تشخیص نویسنده آنها نیست، چیه؟
    با تشکر فراوان

    1. سلام
      منظورتون رو بیشتر توضیح بدید. مراجع در اندنوت از طریق فایل های اکسپورت شده (مثلا با فرمت های ris و enw) که از سایت ناشر مقاله استخراج میشوند ذخیره می شوند. نوع فایل مقاله دخل و تصرفی در این مورد ندارد.

      1. سلام وقتتون به خیر
        ببخشید به من گفتن کار اندونت با منه ولی من نمیفهمم باید چیکار کنم؟میشه تو ضریح بدین

        1. سلام وقت بخیر
          همین پست را اگر مطالعه بفرمایید تا حدی با کار اندنوت آشنا می شوید. اگرچه در نوشتن این پست فرض بر این بود که خوانندگان در کار با آن مشکل دارند ولی از کلیات آن با خبر هستند.
          به هر صورت از اندنوت برای وارد کردن مراجع در متن مقالات، پایان نامه ها، و متون علمی دیگر استفاده می شود. کلیات نحوه کار با آن را در پست بالا می توانید بیاموزید.

      2. سلام ، وقت بخیر
        وقتی که مقالات رو از دیتا بیس isi, اسکاپوس، پابمد انتخاب میکنم و اکسپورت میزنم ، با وجود اینکه صفحه اند نوت بازه اما مقالات وارد اند نوت نمیشه ، باید چه کار کنم ؟

        1. سلام وقت بخیر
          صرفا با اکسپورت رفرنس ها وارد اندنوت نمی شوند. این کار فایل رفرنس را به شما می دهد. سپس باید فایل را وارد اندنوت کنید. ساده ترین راه باز کردن فایل با اندنوت است.

          1. ممنون
            بله میدونم خود مقاله رو نمی‌ده . منظورم اینه که اصلا عنوان مقالات هم منتقل نمیشه . من برا رفرنس دهی می‌خوام از اند نوت استفاده کنم اما رفرنس رو که ازپایگاه انتخاب میکنم و گزینه ris یا send رو میزنم با اینکه صفحه اند نوت بازه اما هیچ چیزی وارد نمیشه، علت چیه؟

          2. از چه پایگاهی استفاده می کنید؟ معمولا در تمامی پایگاه ها فایل اندنوت مربوط به آن رفرنس را می توانید دانلود کنید (منظور بنده هم خود مقاله نبود). ris پسوند مربوط به یک نوع فایل رفرنس است که نحوه کدگذاری رفرنس را مشخص می کند.

  3. سلام، لطفا من را راهنمایی بفرمائید.
    چگونه می‌توانم از امکان هماهنگ‌سازی (Sync) برنامه Endnote برای استفاده از یک کتابخانه مشترک و به روز بین چند سیستم (محل کار و خانه) استفاده نمایم؟ از آنجایی که از نسخه‌های کرک شده استفاده می‌نماییم آیا راهی برای این کار وجود دارد؟
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      تا این لحظه ظاهرا امکان چنین کاری وجود ندارد زیرا هنگام ایجاد اکانت سریال ثبت شده برای برنامه شما را تکراری اعلام می کند. البته امکان دارد برخی سریال های فیک با این خطا مواجه نشوند که امکانش خیلی کم هست.

    2. سلام وقت بخیر
      علت اومدن علامت #در موقع رفرنس دهی در متن چیه
      چطور میتونم این مشکل رو رفع کنم

  4. سلام خسته نباشید
    من رو مقاله ای که کار می کردم رفرنس ها را با اند نوت میزدم حالا بعد از یه مدت مقاله بهش اضافه کردن منتها رفرنس ها رو به جای اینکه با () بیاره با {} میاره، میشه بگید چرا اینطوری شده ؟

    1. پاسخ به ایمیل شما ارسال شده است. آموزش بعدی اندنوت را مطالعه بفرمایید. احتمالا مشکل شما حل شود.

      1. سلام من از نسخه 9 اندنوت استفاده میکنم و نمیتونم بیش از 10 رفرنس رو وارد کنم. میشه مشکل رو بهم بگید؟

          1. میشه آموزش بدید چیکار کنم؟
            تو گوگل سرچ زدم ولی واقعیتش هیچی نفهمیدم..

          2. نرم افزار اندنوت که در سیستم تون نصب کردید باید کرک بشه. نسخه ای رو دانلود و نصب کنید که کرک داشته باشد. نحوه نصب نرم افزار و کرک آن را از سایتی که نرم افزار رو دانلود میکنید میتونید پیدا کنید.

          3. سلام مجدد، ممنون بابت پاسختون، شما سایتی رو معرفی نمیکنید؟
            و سوال بعدیم اینه که رفرنسایی که دادم پاک میشن یا باقی میمونه؟

          4. سلام وقت بخیر
            به زبان فارسی هم عبارت دانلود اندنوت به همراه کرک را در گوگل جستجو کنید سایت های زیادی نمایش داده می شود. از آنجایی که اخیرا نسخه ای دانلود و نصب نکردم و از صحت عملکرد کرک آن سایت مطمئن نیستم بهتر است پیشنهاد ندهم.
            فایل کتابخانه را جای دیگری ذخیره کنید. پس از نصب نسخه جدید اندنوت فایل را دوباره در فولدر کتابخانه کپی کنید. البته اگر مجددا از ابتدا انجام دهید مطمئن تر است.

      2. سلام
        من در ورود وقتی رفرنس رو از طریق اند نوت وارد میکنم شماره گذاری ترتیب نرجع رو بین دو مرجع فارسیم و انگلیسیم‌اشتباه وارد میکنه نمیتونم پیدا کنم مشکل از کجاست

        1. سلام وقت بخیر
          از چه استایلی استفاده می کنید؟ آیا مراجع را دسته بندی (categorized) کردید؟

      3. گزينه instant formatting is on قرار ميدم صفحه باز ميكنه با منبع فارسي
        اصلا on نميشه
        ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    2. سلام وقتتون بخیر.من رفرنس هامو با ویندوز ۷ دادم بعد ویندوز عوض کردم و کتابخونه رو ندارم که فهرست جدید اضافه کنم،میشه لطفا راهنمایی کنین!؟سپاس فراوان

      1. سلام وقت بخیر
        اگر فایل کتابخانه را ندارید باید از ابتدا رفرنس ها را اضافه کنید در یک فایل جدید و فایل کتابخانه را بسازید. البته می توانید فقط رفرنس های جدید را به یک فایل کتابخانه اضافه کنید و آنها را وارد متن کنید. اما رفرنس های قبلی را نمیتوانید ویرایش کنید.

    1. با سلام
      بهتر هست یک ورژن دیگر از اندنوت رو نصب کنید. البته از نسخه های کرک شده استفاده کنید. برای پاک کردن نسخه قبلی سعی کنید از آنتی ویروس و یا نرم افزارهای مختص پاک کردن کامل نرم افزار ها استفاده کنید تا تمامی فایل های مرتبط را حذف کند.

  5. سلام باتشکر از مطلب عالی شما
    درهنگام رفرنس دهی در متن با وجود تنظیم استایل ها بر روی ونکوور ویا حتی نامبر باز هم در متن اسم نویسنده و سال در پرانتز می اید و شماره رفرنس نیست.. همچنین مرجع کامل در انتها ثبت نمیشود… علت چیست؟
    باتشکر

    1. سلام ممنون از لطف شما.
      حتما بررسی کنید گزینه style در قسمت bibliography در خود نرم افزار ورد بروی استایل مورد نظر تنظیم شده باشد. زیرا این گزینه در ورد بر خود نرم افزار اند نوت ارجحیت دارد. منظور شما از کامل نبودن رفرنس ها در انتها چندان واضح نیست ولی ممکن است بخاطر نوع استایلی (اسم نویسنده و سال) باشد که هنگام کار اعمال می شود.
      با تشکر

    2. سلام باتشکر از مطلب عالی شما
      درهنگام رفرنس دهی در متن با وجود تنظیم استایل ها بر روی ونکوور ویا حتی نامبر باز هم در متن اسم نویسنده و سال در پرانتز می اید و شماره رفرنس نیست.. همچنین مرجع کامل در انتها ثبت نمیشود… علت چیست؟
      باتشکر

  6. سلام
    وقت بخیر
    من اندنوت 9 نصب کردم
    رفرنس که میدم با استایل مد نظرم یکی نیست
    هرچی هم اپدیت میزنم بی فایدس
    نه توی متن درست درمیاد نه توی رفرنس ها
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام
      بررسی کنید استایل در نرم افزار ورد هم درست انتخاب شده باشد. غیر از این باید سیستم بررسی شود.
      با تشکر

  7. با سلام
    من همزمان از رفرنس فارسی و انگلیسی استفاده می کنم. یک استایل هم برای کار خودم تعریف کردم ولی مشکل من مربوطه به رفرنسهای فارسی. مثلا and برای چند نویسنده خورده می شود. آیا راه حلی هست که برای رفرنسهای فارسی به جای and از “و” استفاده نماید؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر
      برای اینکه از رفرنس های فارسی بتوانید استفاده کنید (وجود “و” در مرجع پایانی) می توانید در قسمت تنظیمات بجای and از جدا کننده “و” استفاده کنید. برای این کار در قسمت تنظیمات استایل خود و در قسمت bibliography گزینه author list را انتخاب کنید و در پنجره تنظیمات بجای جدا کننده های and از “و” استفاده کنید.
      چند نکته را حتما در نظر داشته باشید.
      اول اینکه در وارد کردن “و” فاصله های قبل و بعد از آن را وارد کنید.
      دوم اینکه با این کار رفرنس های انگلیسی شما هم تحت تاثیر قرار می گیرند. بنابراین بهتر است استایل را تغییر ندهید و دستی این کار را انجام دهید. یعنی در خود رفرنس آخر متن بجای and “و” بنویسید. بهتر است این کار را آخرین مرحله انجام دهید زیرا با هر بار آپدیت رفرنس ها دوباره باید رفرنس ها را اصلاح کنید.
      موفق باشید

      1. سلام چطور میشه رفرنس که پیدا کردم چیدمان رو طبق ونکور بیاره من گزینه ونکور رو زدم اما قسمت راست طبق اون نیست

  8. سلام چطور میشه به یک سایت با نرم افزار اند نوت ارجاع داد؟ من تو اون سایت گزینه cite یا چیزی شبیه به این پیدا نمیکنم. مقاله ها رو میتونم ولی سایتا رو نه.

    1. سلام
      برخی از سایتا آنقدر معتبر نیستند که خروجی سایتیشن بدهند. در این صورت باید بصورت دستی آن سایت را در اندنوت وارد کنید

    1. سلام
      هر کتاب خانه اندنوت یک فایل به همراه یک فولدر با همان نام ذخیره می کند. پسوند فولدر .Data است. در صورتی که فولدر همچنان موجود باشد می توانید در همان فولدری که فولدر .data قرار دارد یک فایل خالی با notepad یا wordpad بسازید و آن را با نام کتابخانه خود و پسوند enl ذخیره کنید. این فایل را می توانید حالا در اندنوت باز کنید و از مراجع آن استفاده کنید. در صورتی که هر دو فایل موجود نباشند احتمالا هیچ کاری نمی توان کرد.

  9. با سلام و عرض ادب و احتران
    من رفرنس پایان نامه ام را با اند نوت هاروارد- نامبرد- انجام دادم
    در بخشهای پایانیرفرنس در در متن بجای نامبرد با هاروارد می زند. علیرغم اینکه روی نامبرد تنظیم شده است.
    ممنون می شوم که راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر سوالتون واضح نیست. منظورتون لیست رفرنس ها در آخر پایان نامه است؟ یا رفرنس های در متن در قسمت های پایانی آن؟

      1. سلام وقت بخیر. منابع انگلیسیم رو چجوری مرتب کنم ب ترتیب حروف الفباکه شماره های رفرنس هم به ترتیب باشه؟چندبار که sort کردم ب ترتیب الفبا چیده میشه اما شماره ها نه تومتن عوض میشه نه تو رفرنسهای اخرصفحه. ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام وقت بخیر
          وارد فضای ویرایش استایل مورد نظر شوید. برای این کار بهتر است از استایل هایی استفاده کنید که در متن به نام نویسنده و سال ارجاع می دهند. سپس در زیر قسمت bibliography و layout در قسمت start each reference with با استفاده از گزینه insert field عبارت bibliography number را اضافه کنید. سپس می توانید مجددا با استفاده از گزینه insert field یک tab نیز بعد از آن اضافه کنید.

          1. سلام وقت بخیر
            من دارم یک کتاب فصل بندی میکنم و میخوام مراجع مربوط به هر فصل در انتهای ان بخش ذکر گردد.
            ابتدا فصل ها را در فایل های جدا اماده کردم و اکنون فایل اصلی را سکشن بندی کردم و کپی کردم اما الان که میخوام مرجع یک فصل را تغییر دهم شمار رفرنس ها به جای اینکه از یک شروع شود از عدد ۱۵۱ شروع می شود . ایا راهکاری برای تغییر و اصلاح مرجع دهی بر اساس هر بخش وجود دارد؟

          2. سلام وقت بخیر
            کتابخانه اندنوت فایل اصلی را ساخته اید؟ تنظیمات آن را به درستی انجام داده اید؟

  10. سلام وقتتون بخیر من تمام رفرنسامو رو توی تو گروه جدید توی اندنوت وارد کردم الان کار تموم شده ولی کتابخانه مورد نظرم ثبت نشده فقط رفرنسام تو قسمت دانلودها هستن میخوام ببینم میتونم مجددا ببرمشون تو یه کتابخونه توی اندنوت یا باید مجددا واردشون کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتی که فایل .Data که در کامنت های بالایی توضیح مختصری از آن هست وجود داشته باشد میتوانید با ساختن یک فایل خالی wordpad و یا notepad با نام دقیق کتابخانه و پسوند enl کتابخانه را باز کنید در اندنوت و از آن استفاده کنید.

    1. سلام
      در متن توضیح داده شده. شما باید رفرنس مورد نظرتون رو در اندنوت انتخاب کنید (با یک بار کلیک چپ روی آن). سپس در داخل ورد از منوی EndNote و گزینه Insert citation گزینه Insert Selected Citation(s) را کلیک کنید. قبل از آن نشانگر تایپ را در محلی که می خواهید رفرنس در متن وارد شود را باید انتخاب کرده باشید. بطور خودکار آن مرجع در پایان متن اضافه می شود.

  11. سلام تنظیمات اند نوت از داخل وورد دست کاری کردم رفرنس دهیم بعضی جاها عدد خورده و بعضی جاها داخل متن خود رفرنس واسم نویسنده خورده است.الان می خوام دوباره تنظیم کنم که داخل متن عدد بخوره و گل رفرنس هام بیاد در انتهای پروپوزالم.لطفآ راهنماییم کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      امکان استفاده از دو استایل اندنوت در یک پرونده ورد وجود ندارد. تنها راه برای این کار تبدیل سری اول رفرنس ها در متن به متن ساده (plain text) است. سپس ادامه کار را با استایل اندنوت جدید پیش بروید. در این صورت امکان تغییر و یا اپدیت سری اول رفرنس ها وجود نخواد داشت. تبدیل رفرنس ها به متن ساده برگشت ناپذیر است. بنابراین تنها راه این است که بدون تغییر در کتابخانه اندنوت، آنها دوباره وارد متن ورد کنید.
      بنابراین:
      لیست رفرنس ها و تمامی سایتیشن های موجود در متن را پاک کنید.
      دوباره از اول و با یک استایل مشخص سایتیشن ها را در متن وارد کنید.
      لیست رفرنس ها هم بطور خودکار در انتها اضافه خواهند شد.

  12. سلام ممنون از مطالب بسیار مفید
    من در کار با اند نوت وقتی رفرنس میدم اخر خلاصه را هم میاره .چطور باید این مشکل را حل کنم

    1. سلام
      اگر منظورتون از خلاصه چکیده است و نمیخواهید نمایش داده شود باید استایلی که استفاده می کنید را در نظر بگیرید. ممکن است بصورت پیش فرض نمایش چکیده در قالب بندی آن باشد. در صورت امکان استایل را عوض کنید. در غیر اینصورت متن چکیده را از اطلاعات رفرنس مورد نظر پاک کنید. برای این کار روی هر رفرنس در اندنوت دوبار کلیک کنید مشخصات آن ظاهر می شود که در قسمت abstract متن آن را باید پاک کنید.
      در غیر اینصورت از منوی Edit در اندنوت به output style و از آنجا به open style manager بروید و استایل مورد نظر را ویرایش (edit) کنید. در سمت چپ پنجره ادیت و در پایین قسمت bibliography گزینه templates را انتخاب کنید. مشاهده می کنید که برای هر نوع رفرنس چیدمان اطلاعات آن در لیست پایانی را نمایش داده است. برای رفرنس مورد نظرتون (مثلا journal article اگر مقاله است) به دنبال کلمه abstract باشید و آن را حذف کنید. با این کار دیگر این گزینه نمایش داده نمی شود. هنگام پاک کردن به جداکننده ها و موارد دیگر توجه کنید که آنها را هم پاک کنید.
      در انتها برای ذخیره سازی باید استایل را به اسم دیگری ذخیره کنید زیرا اندنوت استایل های موجود را تغییر نمی دهد.
      در صورتی که مشکل شما برطرف نشد در کامنت اعلام کنید.
      موفق باشید

  13. سلام ممنونم از راهنماییهاتون.من وقتی اندنوت جدید برای مقاله ام درست میکنم وقتی از گوگل اسکالر میخوام ارجاع بدم به ابنکه از شماره ۱ توی اندنوت شروع کنه از ادامه اندنوت قبلیم ، ادامه میده یعنی توی فولدر اندنوت که باید همون مقالات رفرنسم باشه مشکلی ایجاد میشه؟ولی توی رفرنس مقاله درست هست.

    1. سلام ممنون
      منظور شما این است که رفرنس های قبلی هم در لیست جدید می آیند؟ اگر اینطور است شما باید طبق توضیحات برای پرونده ورد یک کتابخانه جدید ایجاد کنید.
      اگر منظور شمارو درست متوجه نشدم توضیح بیشتری بفرمایید.

  14. سلام وقت به خیر من میخام یکی از رفرنس هارو حذف کنم بعد کل جمله با شماره ررفرنس رو دیلیت میکنم ولی ترتیب رفرنس ها رفرش نمیشه چیکار باید بکنم ؟
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      اگر سایتیشن (شماره رفرنس در متن) را پاک میکنید و شماره ها آپدیت نمی شود دو حالت دارد. یا اینکه در جای دیگری از متن به آن رفرنس ارجاع داده اید بنابراین رفرنس مورد نظر شما از لیست انتهای متن پاک نشده است یا به عبارت دیگری سایتیشن دیگری در متن وجود دارد. اما اگر سایتیشن دیگری به آن رفرنس در متن وجود ندارد باید برای آپدیت لیست مراجع و شماره ها گزینه Update citations and bibliography رو در منوی Endnote در ورد بزنید تا شماره ها و لیست مراجع آپدیت شود و آن رفرنس بلا استفاده از لیست انتهای متن پاک شود.
      اگر مشکل شما چیز دیگریست بفرمایید تا در صورت امکان کمک کنیم.

      1. خیلی ممنون از پاسخ سریعتون
        بله این رفرنس رو چند جا استفاده کردم ولی دوبار بهش عدد داده شده الان شده هشت و نه خواستم یکی شو حذف کنم نشد هنوزم نتونسم.این گزینه رفرش رو هم امتحان کردم نشد

  15. سلام
    شماره ی اعداد درکنار نشانگر نمایش داده نمی شود وفقط در پاین رفرنس ها معلوم میشود چه باید کرد؟

    1. سلام وقت بخیر
      مشکل شما ممکن است به دلایل مختلفی رخ داده باشد.
      اول اینکه ممکن است از استایلی استفاده می کنید که اصلا سایتیشن در متن ندارد.
      دوم اینکه ممکن است شما از یک فایل از پیش تعریف شده دارای قالب استفاده می کنید و به این مشکل برخورد کرده اید.
      دلیل سوم ممکن است یکبار نوع رفرنس دهی را به footnote تغییر داده اید و حالا به حالت عادی برگشته اید. متاسفانه اندنوت در برگشت از footnote به حالت عادی مشکل دارد.
      اگر مشکل شما برطرف نشد می توانید بخشی از فایل را به ایمیل سایت (support@tarjolate.com یا tarjolate@gmail.com) ارسال کنید تا بررسی شود.

  16. با سلام و خدا قوت
    یک مجله ای گفته باید عنوان مقاله و تیتر جداول در اندنوت نوشته شود.چطور میشه این کارو کرد؟

    1. سلام ممنون
      در مورد تیتر جداول احتمالا منظور ژورنال استفاده از اندنوت برای جداول است. برای این کار می تونید رفرنس جدیدی رو بصورت دستی وارد اندنوت کنید و نوع آن را chart or table قرار دهید. سپس کپشن آن را در قسمت caption وارد کنید و از گزینه attach figure فایل جدول که خود یک فایل ورد جداگانه است را به آن متصل کنید. سپس در متن اصلی هر جایی که لازم است از جدول استفاده کنید با استفاده از گزینه insert figure در زیر منوی insert citation در ورد نام فایل جدول را نوشته و گزینه find را بزنید تا جدول مورد نظر را پیدا کند. سپس با insert آن را در متن وارد کنید.
      در مورد عنوان مقاله تا بحال همچین موردی مشاهده نشده.
      پیشنهاد می شود نام یا لینک ژورنال مورد نظر را ارسال کنید تا بهتر بررسی شود.

  17. سلام
    سپاس از سایت خوبتون..
    در مورد نحوه لینک شدن رفرنس های درون متنی به پایان متنی اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام
      ممنون
      برای این کار باید در نرم افزار ورد در تب اندنوت و بروی فلش کوچک موجود در پایین و سمت راست قسمت bibliography کلیک کنید. با این کار هم خود نرم افزار اندنوت باز می شود و هم یک پنجره در خود ورد. در پنجره ظاهر شده در ورد گزینه link in-text citations to references in the bibliography را تیک بزنید.

        1. احتمالا بخشی را به اشتباه انجام می دهید.
          در ورد البته باید کلید کنترل را پایین نگه دارید و سپس بروی لینک کلیک کنید. با خطایی مواجه می شوید که احتمالا مربوط به نسخه ورد است.
          اما در PDF همچین مشکلی وجود ندارد و تنها با کلیک چپ کار می کنید.

  18. با سلام اگر بخواهم رفرنس جدیدی رو به اند نوت اضافه کنم که در پاب مد یا اسکولار نیست چجوری میشه؟ مثلا یه کتاب فارسی رو میخوام رفرنس بدم گزینه نیو رو میزنم و اطلاعاتو میدم اما به کتابخانه اضافه نمیشه و نمیتونم رفرنس بدم بهش

    1. سلام
      راه اضافه کردن رفرنس بصورت دستی همینی هست که فرمودید. گزینه New Reference زا کلیدهای ترکیبی Ctrl و N را با هم فشار دهید. اطلاعات را وارد کنید. در نهایت باید از منوی File گزینه save را کلیک کنید. در اینصورت آن رفرنس به لیست شما اضافه می شود.
      اگر با این کار اضافه نشد می توانید فایل کتابخانه اندنوت را ارسال کنید به ایمیل سایت (support@tarjolate.com) تا بررسی شود.

  19. سلام من endnote X9 رودارم و هرچی تلاش کردم مقاله cite کنم نشد و خطای endote error می ده اما دستی اضافه میشه !! مشکلش چیه ؟ اگه میشه راهنمایی کنید

    1. سلام
      منظورتون از دستی اضافه شدن رو متوجه نشدم؟
      بهتره بخشی از فایل رو بفرستید به ایمیل سایت (support@tarjolate.com) تا بررسی شود.
      احتمالا این خطا ناشی از تداخل استایل در اندنوت و ورد باشد. احتمال دارد یکی از استایل ها مشکل داشته باشد. سعی کنید استایل ها را عوض کنید.

      1. سلام اگه در متن هم رفرنس فارسی داشته باشیم هم انگلیسی، چطور میشه جداشون کرد.
        فکر کردم فارسی ها رو دستی وارد کنم ولی اگه بخوام به صورت شماره باشه چطور باید بگم انگلیسیها رو از یک شروع نکنه و شماره‌ش از ادامه فارسی‌ها باشه؟
        سوال دومم اینه که insert citation از خود نرم افزار word امکان پذیر نیست و باید از اندنوت اینزرت کنم ممنون میشم بفرمایید مشکل کجاست.

        1. سلام وقت بخیر
          اگر تمام رفرنس هارو در یک کتابخانه وارد کنید شماره گذاری به ترتیب انجام می شود. فقط باید به این نکته توجه کنید که برای رفرنس های فارسی بهتر از یک reference type دیگری که استفاده نمی شود (ترجیحا ویرایش شده) استفاده کنید تا بتوانید کلمات و حروف فارسی مثل “و” را در آن بیاورید.
          در مورد سوال دوم هم باید از insert موجود در تب اندنوت استفاده کنید.

  20. من همزمان از رفرنس فارسی و انگلیسی استفاده می کنم. آیا راهی وجود داره که برای سایتیشن داخل متن در استایل APA بین نویسنده های فارسی از “و” و برای نویسنده انگلیسی از “&” استفاده بشه. مثلا با گروه بندی یا هر چیز دیگه. چون زمانی که از “و” استفاده میکنم، سایتیشن منابع انگلیسی بهم میریزه. به عنوان مثال:
    (Kazanci, Coakley, و Olesen, 2019)
    که باید به این صورت باشه:
    (Kazanci, Coakley, & Olesen, 2019)
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام وقت بخیر
      متاسفانه چنین کاری بصورت پیش فرض جزو آپشن های اندنوت نیست. پیشنهاد ما این است که شما از پیش فرض موجود در استایل APA برای مراجع انگلیسی استفاده کنید و سپس برای مراجع فارسی یک reference type بلااستفاده را انتخاب کنید (مانند magazine) و بصورت دستی پارمترهای آن را تنظیم کنید. هم پارامترهای سایتیشن و هم لیست انتهایی. برای تنظیم پارامترهای reference type انتخابی در استایل مورد نظر پست های زیر را مطالعه بفرمایید. در صورت داشتن مشکل در هر کدام از پست ها مشکل خود را کامنت کنید.

      ویرایش استایل در اندنوت:

      https://www.tarjolate.com/2020/04/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86%d9%88%d8%aa/

      https://www.tarjolate.com/2019/02/%d8%a7%d9%86%d8%af-%d9%86%d9%88%d8%aa/

  21. با سلام
    لطفا در مورد ارجاع به رفرنس از طریق کلیک روی شماره ی رفرنس در متن توضیح دهید
    سپاس

    1. سلام
      برای این کار باید در نرم افزار ورد در تب اندنوت و بروی فلش کوچک موجود در پایین و سمت راست قسمت bibliography کلیک کنید (دقت داشته باشید که در نرم افزار ورد به دنبال فلش کوچک باشید). با این کار هم خود نرم افزار اندنوت باز می شود و هم یک پنجره در خود ورد. در پنجره ظاهر شده در ورد گزینه link in-text citations to references in the bibliography را تیک بزنید.

      برای بررسی صحت عملکرد خودتان بعد از انجام مراحل بالا باید در نرم افزار ورد از کلید Ctrl هنگام کلیک بروی شماره رفرنس استفاده کنید (کلید را پایین نگه دارید). اما در فرمت pdf نیازی به کلید ctrl نیست.

        1. برای اینکه با کلیک بروی شماره رفرنس ها در متن به لیست انتهایی در ورد هدایت شوید باید در نرم افزار ورد هنگام کلیک بروی شماره رفرنس (سایتیشن) همزمان کلید کنترل (Ctrl) را نیز پایین نگه دارید. در pdf تنها کلیک چپ کافیست.

  22. با سلام
    در نوشتن پایان نامه وقتی از گوگل اسکالر میخوام ایمپورت کنم ارور میده
    reference limit has been reached. cannot add more references to this database.
    چکار باید کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      از طرق دیگر نیز امتحان کنید. اما خطایی که دریاقت می کنید به اندنوت ربط دارد. احتمالا اندنوت شما کرک نشده است و بیشتر از 10 رفرنس را اد نمی کند. باید آن را کرک کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به نسخه کرکی دارد که دانلود می کنید. سایت های فارسی زبان زیادی هستند که نرم افزار به همراه کرک آن را رایگان برای دانلود قرار دادند. در همان سایت آموزش این کار وجود دارد. مانند http://www.downloadly.ir
      عموما پوشه کرک را درون فولدر نرم افزار (پس از نصب) کپی میکنید. ممکن است بسته به نوع کرک مراحل دیگری هم داشته باشد.
      در ویندوز اگر قبلا یک نسخه نصب کرده اید و دچار مشکل شده اید احتمالا باید رجسیتری ویندوز را پاک کنید تا دوباره این نرم افزار را بتوان کرک کرد.

      1. ممنون م
        بله نسخه ای ک نصب کردم الان فقط 10 تا از رفرنس ها رو برام نمایش میده و امکان اضافه کردن رفرنس هم وجود نداره.
        اگر ریجستری ویندوز رو پاک کنم همه رفرنس هایی ک تا الان وارد شده رو از دست میدم
        کار دیگ ای نمیشه کرد؟

        1. راحت ترین راه کپی کردن فایل کتابخانه اندنوت به همراه فایل .Data آن در محل دیگری است که بعدا آن را برگردانید و استفاده کنید.
          اما بهتر است این ریسک را نکنید و 10 رفرنس را مجددا در اندنوت جدید وارد کنید. اگر فایل اکسپورت شده رفرنس ها را داشته باشید (که در غیر اینصورت امکان اضافه کردن رفرنس ها نبوده) اضافه کردن ده رفرنس کمتر از 10 ثانیه زمان می برد.

  23. سلام
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    من همیشه با اند نت کار می کنم الان مجله ای هست که میگه باید استایل رفرنس نویسی شما AMA باشه (AMA Manual of Style نام مجله: JMWH) و این گزینه و حتی استایل خود مجله تو اند نت ورد تعریف نشده من چیکار می تونم بکنم آیا راهی داره که این استایل به استایل های اند نتم اضافه بشه یا باید از حالت اند نت خارجش کنم و دستی تغییرش بدم؟

    1. سلام وقت بخیر
      استایلی که مورد نیاز شما هست با نام JAMA به طور پیش فرض در اندنوت موجود است که در واقع نسخه دهم از AMA است. اگر به هر دلیلی اندنوت شما این استایل را ندارد از لینک زیر دانلود کنید:
      https://endnote.com/downloads/styles/?wpv_post_search=jama&wpv_aux_current_post_id=12829&wpv_view_count=12764-TCPID12829

      موفق باشید

      1. ممنون از راهنماییتون خیلی کاربردی بود بعد از دانلود استایل مورد نظر اونو تو قسمت استایلا تو درایوی که نصب شده ذخیره کنیم تا قابل استفاده بشه؟ یا کار دیگه ای باید انجام داد؟

        1. هم میتونین استایل رو کپی کنین البته نه در فولدر استایل خود نرم افزار بلکه در document.
          اما بعد از دانلود میتونید روی فایل کلیک کنید و اندنوت اگر باز باشد استایل ظاهر می شود. میتوانید با گزینه save as آن را ذخیره کنید. و بعدا استفاده کنید.

          1. بینهایت ممنون خیلی دچار مشکل شده بودم که به راهنمایی شما حل شد و هر بار که از این روش استفاده می کنم دعاگوی شما خواهم بود.

  24. سلام نمیدونم چیکار کردم که دیگه رفرنس نمیزنه در پایان نامم فقط {Akbari, 2018 #2342} از یک مقاله برام مینویسه ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام وقت بخیر
      باید بررسی کنید اشکال از ورد است یا اندنوت.
      یک فایل جدید باز کنید و رفرنس دهید اگر همه چیز صحیح بود پس احتمالا فایل ورد شما دچار مشکل شده است.
      در فایل اصلی و اولیه ورد خود نیز می توانید استایل را تغییر دهید و بررسی کنید آیا مشکل از استایل است یا خیر. مخصوصا اگر استایل را ادیت کرده اید.
      گزینه instant formatting را یکبار خاموش و روشن کنید.
      در نهایت می توانید گزینه instant formatting را خاموش کنید
      سپس با استفاده از گزینه convert citation and bibliography گزینه convert to unformatted citation را کلیک کنید.
      همه کدها را انتخاب و حذف کنید. (برای این کار کل متن را انتخاب کنید و ctrl و 6 را فشار دهید.
      در پایان گزینه update citations and bibliography را انتحاب کنید.

  25. سلام. لطف میکنید بفرماید که چطور در صورت استفاده از یک سایت معتبر، آدرس اون پیج یا سایت رو به عنوان منبع در اند نوت وارد کنم؟

    1. سلام
      در این مواقع باید بصورت دستی یه رفرنس اضافه کنید. رفرنس را در اندنوت از نوع سایت انتخاب کنید. برای جزئیات و نحوه رفرنس دهی باید به فرمت ژورنال مورد نظر رجوع کنید.
      برای اضافه کردن رفرنس بصورت دستی باید در کتابخانه اندنوت که قبلا ایجاد کرده اید با استفاده از گزینه New Reference یک رفرنس جدید ایجاد کنید.
      سپس در پنجره باز شده با استفاده از گزینه Reference type گزینه webpage را انتخاب کنید.
      سپس اطلاعات آن را بصورت دستی وارد کنید.

  26. سلام و خدا قوت
    من روی پایان نامم کار می کنم رفرنس ها با استایل هاروارد با اند نوت میزدم حالا بعد از یه مدت رفرنس ها رو به جای اینکه با () بیاره با {} میاره، و دیگه اینکه اصل رفرنس دیگه پایان ورد نمیاره !!!!میشه بگید چرا اینطوری شده ؟خیلی داغونم
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام ممنون
      دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد. یکبار instant formatting را خاموش و روشن کنید.
      در صورت ادامه این مشکل مطابق روش زیر عمل کنید:

      گزینه instant formatting را خاموش کنید
      سپس با استفاده از گزینه convert citation and bibliography گزینه convert to unformatted citation را کلیک کنید.
      همه کدها را انتخاب و حذف کنید. (برای این کار کل متن را انتخاب کنید و ctrl و 6 را فشار دهید)
      در پایان گزینه update citations and bibliography را انتحاب کنید.
      ممکن است با این روش اگر خطایی وجود دارد حذف شود.
      توصیه میکنم وارد کردن مراجع را در اخرین مرحله کار انجام دهید.

  27. با سلام
    وقتی در گوگل اسکولار گزینه import to end note را میزنم بلافاصله یک صفحه ورد باز میشه که فرمت end note را دارد ولی وارد رفرنس های end note نمیشود.میشه لطفا کمکم کنید؟

    1. گزینه import to endnote در گوگل اسکولار بصورت پیش فرض فایل اندنوت مربوط به آن رفرنس را ( با پسوند enw) دانلود میکند تا بتوانید وارد کتابخانه کنید. حتی در صورت دخیره نکردن و مستقیما باز کردن آن از گوگل، نرم افزار اندنوت از شما می خواهد که کتابخانه مورد نظر را انتخاب کنید. احتمال دارد تنظبمات پیش فرضی را تغییر داده باشید. می توانید به حای این گزینه از گزینه cite که به شکل گیومه است استفاده کنید و فایل اندنوت با پسوند enw را دانلود کنید و سپس وارد کتابخانه کنید.

  28. با سلام و وقت بخیر
    سیستم دانشگاه ما با استایل ونکور هست.الانم توی کارهای پایانامم و مقاله ای که نوشتم اصلا در قسمت ورد کارم doi مقالات (با اینکه خودم دستی توی اندنوت وارد کردم) اعمال نشده. قبلا اینجوری شده بود ولی کتابدار دانشگاه برام درستش کرد ولی چون ویندوز عوض کردم پرید.(الانم نیستن و دسترسی ندارم).
    ممنونم میشم اگه جواب بدید.

    1. سلام وقت بخیر
      بصورت پیش فرض ونکوور شماره doi را نمایش نمی دهد. برای این کار میتوانید template مربوط به bibliography استایل را در اندنوت تغییر دهید و فیلد doi را به یکی از انواع رفرنسهای آن (در اینجا احتمالا به journal article) اضافه کنید. برای آشنایی با نحوه تغییر این template می توانید پست زیر را مطالعه بفرمایید.
      https://www.tarjolate.com/2020/04/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86%d9%88%d8%aa/

      می توانید فیلد DOI را با استفاده از گزینه insert field در صفحه تنظیمات مربوط به template به انتهای journal article اضافه کنید. با این کار شماره doi در انتهای رفرنس هایی که مقاله هستند اضافه می شود. اگر می خواهید برای کتاب ها هم شماره doi نمایش داده شود باید فیلد DOI را به انتهای BOOK اضافه کنید.

  29. من حدود 600 مقاله در اندنوت وارد کردم حالا که دوباره نرم افزارو اجرا کردم فقط 10 تا از رفرنسامو به من نشون میده میشه بگید باید چیکار کنم؟

        1. باید از سایت های ایرانی نسخه همراه با کرک را دانلود کنید.
          توضیحات مربوطه معمولا در سایت ها ارائه شده است. که عموما شامل قطع اینترنت هنگام نصب، عدم آپدیت نرم افزار، و کپی پوشه کرک در پوشه نرم افزار است. بهتر است طبق توضیحات همان سایت اقدام کنید.

  30. با نصب دوباره نسخه کرک شده آیا فایل اندنوت قبلی که حاوی 500 مقاله بود پاک نمی شود و دوباره قابل اجراست؟

    1. بستگی به فایل کتابخانه دارد. اگر این فایل حاوی تمامی مراجع باشد احتمالا نباید مشکلی بوجود بیاید.

    2. سلام؛ برای من در endnote به طور کامل citation و pdfلازم را به راحتی attach کردم و هستش ولی متاسفانه هیچ کدوم از آیکون ها فقط در اون قسمت کار نمیکنه حتی میخوام citationرا بالا و پایین ببرم که ادامشو ببینم عمل نمیکنه و یا فایل که attach کردم هم روش میزنم اصلا هیچ اتفاقی نمیوفته(فقط پنجره سمت راست که پایینش Copy,insert,…. هست ،اینطور هست) باید الان چیکار کنم ؟

  31. با سلام و وقت بخیر چطوری وابستگی ارجاع درون متنی رو به شماره صفحات و پاراگراف باید از بین برد به عنوان مثال اول رفرنس دورن متنی 23 بیاد بعد 11 یا در صفحه اول رفرنس 30 بیاد بعد در صفحه دوم رفرنس 1
    Idiopathic male infertility (23) and exerts beneficial effects on (11)osteoporosis and reduces the incidence of cardiovascular diseases

    1. سلام وقت بخیر
      تا جایی که بنده اطلاغ دارم چنین کاری اشتباه است. وقتی رفرنس ها با شماره مشخص می شوند ترتیب شماره ها به ترتیب ظاهر شدن در متن هستند. این حالتی که شما میفرمایید برای زمانی است که از شماره استفاده نشود و به عنوان مثال از اسم نویسنده و تاریخ در متن استفاده شود که در اینصورت رفرنس ها طبق حروف الفبا در انتهای متن مرتب می شوند.

  32. سلام و عرض تشکر
    من با اندنوت 8 کار میکنم. یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که در استایل برخی از مجلات باید نام مجله در بخش رفرانسها بصورت خلاصه آورده شود. حال سوال این است که چرا در اندنوت این امکان وجود ندارد یا دست کم در نسخه هایی که ما کار می کنیم این قابلیت حذف شده؟
    البته من با ورژن های مختلف هم که کار کردم همگی این مشکل را دارند.
    سپاس

    1. سلام وقت بخیر
      اندنوت این امکان را دارد که خلاصه رفرنس ها را بجای اسم کامل آنها استفاده کند. از آنجایی که آموزش این موضوع در کامنت کمی دشوار است به لینک زیر بروید و نحوه انجام این کار را بیابید.
      https://www.tarjolate.com/2020/11/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%ae%d9%81%d9%81-%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%86%d8%b3-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86%d9%88%d8%aa/

  33. اگر اسم نویسنده را که اندنوت در متن درج میکند، اصلاح کنیم، بعد از چند ثانیه به طور خودکار به همان حالت قبل برمی گردد. چطور این اصلاح خودکار رو غیر فعال کنیم تا امکان استفاده از مراجع فارسی در کنار مراجع انگلیسی داشته باشیم؟
    متشکرم

    1. برای اینکه اصلاح خودکار را غیر فعال کنید یاید گرینه instant formatting را off کنید. اما در هر بار اپدیت دستی اندنوت اطلاعات را از کتابخانه می خواند. برای تغییر دائم د ر یک فیلد مثل نام نویسنده بهتر است در اندنوت کتابخانه را تغییر دهید.

      1. از راهنمایی خوب شما ممنونم.
        لطفا در مورد تغییر کتابخانه در اندنوت بیشتر توضیح دهید.
        اگر اینکار را انجام دهیم، برای رفرنس های انگلیسی ما مشکلی ایجاد نمیشود؟

        1. نه مشکلی برای مراجع دیگر پیش نمی آید. البته دقیقا مشخص نکردید منظور از تغییر نام نویسنده چه هست اما در داخل نرم افزار اندنوت وقتی کتابخانه باز باشد لیست همه مراجع را مشاهده می کنید. با انتخاب هر مرجع در سمت راست لیست اطلاعات آن مرجع را مشاهده می کنید. در آن قسمت می توانید نام نویسنده یا هر اطلاعات دیگری را تغییر دهید. این موضوع ارتباطی به دیگر مراجع ندارد.

          1. تغییر نام نویسنده سخت نیست.
            اشکال این است که اندنوت عبارت “و همکاران” و همچنین “،؛” به سبک انگلیسی وارد میکند.
            یعنی به عنوان مثال مراجعی که سه نویسنده داشته باشد در سبک apa به شکل درج میکند: (صادقی et al., 2020) و اگر سبک ارجاع را به شکلی تغییر دهیم که به این شکل درج شود: (صادقی و همکاران، 2020) مراجع انگلیسی نیز تغییر میکنند. پس ظاهرا هیچ راهی برای استفاده از اندنوت در یک مقاله که هم مراجع فارسی دارد و هم انگلیسی، وجود ندارد.

          2. خدمتتوت توضیح داده شد که باید از یک نوع رفرنس تایپ دیگر برای مقالات فارسی استفاده کنید. در اون رفرنس تایپ این موارد را اصلاح کنید.

  34. پس از جستجوی بسیار زیاد احساس میکنم که هیچ راهی برای درج مراجع فارسی و انگلیسی در یک فایل بدون اصلاح دستی یکی از دو دسته مراجع فارسی یا انگلیسی وجود ندارد.
    تنها راهی که با توجه به مطالب خوب این صفحه و دیگر بررسی ها به آن رسیدم این است که وقتی کار درج مراجع به صورت کامل تمام شد، instant formatting خاموش کنیم؛ و بعد به صورت دستی مراجع فارسی یا انگلیسی (با توجه به استایل استفاده شده در پژوهش که من فارسی ها را اصلاح میکنم چون کمتر از انگلیسی ها هستند.) اصلاح کنیم و یادمان باشد که دیگر هیچ وقت نباید سایتیشن ها را به وسیله update citation and Bibliography در فایل ورد تغییر دهیم که تمام زحماتمان به هدر می رود.
    امیدوارم نتیجه گیری اشتباهی کرده باشم و راهی برای استفاده از اندنوت در فایلی که مراجع فارسی و انگلیسی داریم، وجود داشته باشد.

    1. این روشی که شما می فرمایید در کل عملی است و نتیجه تا حدی حاصل می شود اما بسیار زمان بر است. همان راهی که پیشنهاد شد خدمتتان رو انجام بدید دیگر این مشکل پیش نخواهد آمد.

  35. سلام
    خداقوت
    ببخشید من ی مشکلی که دارم اینه وقتی رفرنس میدم قبلا بصورت شماره داخل پرانتز بود و اسم کامل رفرنسم پایین پایان نامم میومد ولی الان اسم رفرنسم نمیاد و بجای اون شماره هم اسم نویسنده و سال چاپش میخوره
    میشه بگین چیکار کنم

    1. سلام وقت بخیر
      بررسی کنید آیا instant formatting روشن هست یا خیر. استایل انتخاب شده در ورد را نیز بررسی کنید.

  36. سلام .متن پروپوزالم رو نوشته بودم و رفرنس دهی هم انجام دادم اما الان به وسط متن پروپوزال چند جمله اضافه کردم چه کار کنم که شماره رفرنس های جدید بعد از اضافه شدن به ترتیب تغییر کنند؟مثل یهو وسط متن شماره رفرس 34 نباشه و بعدش بشه شماره رفرنس 10

    1. سلام وقت بخیر
      با اولین اپدیت شماره ها آپدیت می شوند. اگر instant formatting خاموش است گزینه update citation and bibliography را کلیک کنید.

  37. سلام. چرا وقتی به پی دی اف تبدیل می کنیم(از ورد) برای تک رفرنسها و خارج از پرانتز … ( 2000) Vygotsky ….. را به Hyperlink تبدیل نمی کنه ؟؟؟ در ورد هایپرلینک شده اما در پی دی اف این مدل رفرنس دهی هایپرلینک نمیشه. در حالیکه سبک های دیگه و داخل پرانتزها به هایپر تبدیل شده اند… مثلا اگه همین رو اینطوری رفرنس بدی و نوع داخل پرانتزی (Vygotsky, 2000) در پی دی اف به هایپر لینک تبدیل شده…

    1. سلام وقت بخیر
      بفرمایید از کدام استایل استفاده می کنید که اسم بیرون پرانتز قرار دارد. البته شکستن لینک ها حین تبدیل به PDF قبلا وجود داشته اما در حال حاضر همچین مشکلی تقریبا وجود ندارد.

  38. از استایل APA6th در حالت اول ذکر نام نویسنده بدون پرانتز و ذکر سال در داخل پرانتز …

    به شکلی که در کامنت اول ذکر کردم
    ( 2000) Vygotsky

    در این حالت در خود ورد تبدیل به هایپر لینک هس اما موقع تبدیل به پی دی اف نیست در پی دی اف!!

    1. احتمالا مشکل از یکی از نرم افزارها باشد (ورد، اندنوت، یا pdf reader). حتی با این نوع سایتیشن هم لیتک ها در pdf سالم می مانند. البته در استایل APA 6th در حالت اول هم نام نویسنده و هم سال در داخل پرانتز است.

  39. االبته من حالت دیفالت رو در نظر نگرفتم که بالاتر و بصورت اتو هس.. بله بعد از دیفالت این حالت هس.. نویسنده خارج از پرانتز…

    راه حلی رو هم یافتم براش که به اشتراک میذارم برا دوستان . در واقع ی نوع کلک ه . ظاهرا اندنوت لینک رو در داخل پرانتز تعریف می کنه و هر چی خارجش باشه و تک رفرنس دیگه در پی داف ظاهرش نمی کنه اگرچه در ورد کماکان هس. برای رفع اشکال حالت اکسکلود Author v رو انتخاب می کنیم و نویسنده رو دستی ( کپی پیست) می کنیم. اینطوری لینکش روی سال که داخل پرانتز هس میمونه ، در پی اف ظاهر میشه و کار میکنه.

    1. ممنون که به اشتراک گذاشتید. لطف کنید نسخه ورد و اندنوت رو هم با ما به اشتراک بگذارید. چون در اندنوت 8 و ورد 2013 این مشکل وجود ندارد. در کل بهتر است از تغییرات دستی پرهیز شود چرا که احتمال دوباره کاری را به شدت افزایش می دهد. بهتر است یکبار تنظیمات template در سایتیشن استایل را تغییر دهید و پرانتز را مثل حالت دوم (نام نویسنده خارج از پرانتز) قرار دهید و دوباره خروجی pdf را بررسی کنید.

  40. خواهش می کنم… چ جالب .. از منم اندنوت 8 و ورد 2013 هس ..

    کجا و چی قسمت تنظیمات تمپلت رو بدم که بشه این مشکل رو رفع کرد ..من دقیق متوجه نمیشم .. اگه ممکنه شما لطفا یه پی دی اف بگیرین از طریق ایمیل ارسال کنید تا من بررسی کنم مشکل از پی دی اف خوان هس یا ورد و اندنوت.. ممنون

    1. وارد تنطیمات استایل بشید و template مربوط به citation رو به این صورت تغییر بدید. در حالت اول (بالایی) پرانتز را مانند حالت دوم در پایین آن تنظیم کنید. یعنی پرانتز را اطراف سال و شماره صفحه قرار دهید. برای تنظیم استایل بهتر است پست زیر را مطالعه بفرمایید.
      لینک: https://www.tarjolate.com/2020/04/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86%d9%88%d8%aa/

          1. سلام و یه دنیا تشکر.
            همکاری تون باعث شد مشکل بطور اساسی حل بشه.
            سپاس فراوان و با آرزوی توفیق روزافزون.

  41. سلام خسته نباشید. من چندبار اندنوت رو نصب و حذف کردم . حالا ی نسخه x9 نصب کردم و وقتی که از اسکولار ایمپورت میکنم به اندنوت رفرنس ها به اندنوت منتقل نمیشن ! چیکارکنم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      در کل بهتر است یک نرم افزار را چند بار نصب و پاک نکنید. آیا از طرق دیگر مراجع به اندنوت وارد می شوند؟ فرمت فایل های اکسپورت دیگر را بررسی کنید. اگر از ris استفاده می کنید بجای آن از enw استفاده کنید.

      1. رفرنس ها به اندنوت منتقل نمیشن بعد اون فایلی که ایمپورت زدم و مینی مایز شده رو کلیک میکنم این ارور رو میده : Adobe reader could not open ‘scholar enw’ because it is either not a supported file type or because the file has been damaged for exampel ,it was sent an email attachment and wasn’t correctly decoded.
        قبلا این مشکل رو نداشتم. توروخدا راهنماییم کنید مشکل از کجاست؟

        1. نرم افزار پیش فرض در سیستم عامل شما برای خواندن فایل های enw بروی اکروبات ریدر تنظیم شده است. می توانید بروی یکی از فایل های اکپسورت شده با پسوند enw کلیک راست کنید و سپس گزینه change را بزنید تا نرم افزار اندنوت را برای باز کردن آن انتخاب کنید. ویندوز از این به بعد بطور پیش فرض با اندنوت این فایل ها را باز می کند که احتمالا دیگر این ارور را نخواهید دید.

  42. سلام .ممنون از اموزش خیلی خوب و کاربردیتون.
    یک سوال داشتم
    منابع من از ژورنال های متفاوت هستندو من میخوام که همشونو به فرمت ژورنال امرالد کنم وقتی سایتیشن دانلود داخل اندنوت باز به فرمت همون ژرنالی که بوده برام مرتب میکنه.چجوری باید تنظیم کنم که به فرمت امرالد مرتب کنه؟؟؟

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام وقت بخیر
      این که مراجع از مجلات مختلف هستند مهم نیست. مهم استایلی هست که در اندنوت استفاده می کنید. بنده از استایل مورد نظر ژورنال امرالد اطلاعی ندارم باید این موارد را بررسی کنید و موارد آن را پیدا کنید. مجددا عرض میکنم بهتر است پست های اندنوت (مخصوصا ویرایش استایل) رو مطالعه کنید تا با نحوه کار با اندنوت آشنا شوید سپس در صورتی که به مشکلی برخوردید سوال بفرمایید.
      کلیه پست های اندنوت را در لینک زیر مطالعه کنید:
      https://www.tarjolate.com/category/endnote-tutorial/

  43. راجع به این چیزی که فرمودین ( فرمت فایل های اکسپورت دیگر را بررسی کنید. اگر از ris استفاده می کنید بجای آن از enw استفاده کنید.) نمیدونم چجوری استفاده کنم ؟

    1. در داخل اندنوت از گزینه import (برای راهنمایی یک فلش رو به پایین است) استفاده کنید و سپس در پنجره ای که باز می شود نوع فایل را بروی endnote library قرار دهید. سپس فایل اکسپورت شده را انتخاب کنید. بهتر است پست های اندنوت را مطالعه بفرمایید. توضیحات در این پست ها به همراه شکل کامل تر هستند.
      لینک پست های اندنوت:
      https://www.tarjolate.com/category/endnote-tutorial/

      1. سلام.
        من وقتی میخوام شماره منبع رو داخل ورد اضافه کنم شماره مقاله 1 و 2 درست میاد ولی بعدش در مورد مقاله های بعد همون شماره 1 و 2 تکرار میشه ،هر چند بار تکرار کردم به ترتیب شماره نمیخوره
        البته فقط در اخرین خط متن مقاله شماره مقاله درست در میاد،چیکار کنم؟؟

  44. با سلام به چه نحو های می شود ارجاع داخل متن نویسندگان را از لاتین به فارسی و براساس فرمت مجله درست کرد

    1. سلام وقت بخیر
      در مورد فارسی بودن مراجع معمولا باید کتابخانه اندنوت را بصورت دستی تکمیل کنید و معمولا فایل citation export مناسبی برای مراجع فارسی وجود ندارد. پس از آن اندنوت از اسم نویسندگان (فارسی) در متن استفاده خواهد کرد. فقط باید تنطیمات ارجاع و لیست انتهای متن را بطوری تنطیم کنید که مثلا بجای and و et al از “و” و “همکاران” استفاده کند. پست های مربوط به اندنوت را مطالعه بفرمایید تا با نحوه ویرایش استایل در اندنوت آشنا شوید.
      در مورد فرمت مجله نیز باز هم باید استایل اندنوت را براساس خواسته های مجله از طریق تنطیمات استایل تنطیم کنید.
      به این لینک بروید و نحوه ویرایش استایل را مطالعه بفرمایید.
      در این زمینه سوالات زیادی در کامنت ها یافت می شود که ممکن است برخی از مشکلات شما را حل کند.

  45. سلام.
    من در اند نوت 21 مقاله ثبت کردم اما در ورد فقط 18تا مقاله برام میاره.چی کار کنم که بقیه رو هم بیاره؟

    1. سلام وقت بخیر
      به هر 21 مقاله در متن ارجاع داده اید؟ اندنوت تنها مراجعی را در ورد وارد می کند که به آن ارجاع داده اید که البته غیر از این هم غلط است.

  46. سلام خسته نباشید، میشه یه شیوه ای رو بگید که اندنوت سریع تر رفرنس بده؟ من رفرنس پایان نامه رو دارم میدم و زیادن مثلا شاید برای یک رفرنس ده دقیقه طول بکشه، هیچ راهکاری نیست که سریعتر بشه رفرنس داد؟ سرعتش بالاتر بره؟

    1. اگر حین نگارش متن رفرنس دهی می کنید پیشنهاد ما این است که این کار را به آخرین مراحل موکول کنید. البته به طریقی محل ارچاع و نام رفرنس را در متن مشخص کنید. اگر حتی در مراحل آخر نیز سرعت کم است تا حدی به سرعت اندنوت مربوط می شود. می توانید گزینه instant formatting را خاموش کنید و در پایان کار آن را روشن کنید.

  47. با سلام و احترام. ممنون از راهنمایی و کمک به دوستان گرامی.
    بنده استایل درخواستی ژورنال رو برای رفرنس نویسی در پایان مقاله کلیک می کنم اما متاسفانه چند مورد از مقالات با نام کامل ژورنال وارد نمیشه و به صورت مخفف وارد میشه. متاسفانه هرچی تلاش میکنم نتونستم این مشکل رو حل کنم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    از لطف شما سپاسگزارم

    1. سلام خواهش میکنم امیدوارم مطالب گفته شده مفید بوده باشه
      در مورد مشکل شما متوجه نشدم منظور از کلیک بروی استایل چی هست. اما اینکه فقط برخی از مقالات دارای نام ژورنال مخفف هستند اجتمال دارد به این خاطر باشد که فایل اکسپورت شده همان مراجع شامل نام محفف ژورنال هایشان باشند که باید بصورت دستی در کتابخانه اندنوت اصلاح شوند. بهتر است تنظیمات استایل را نیز چک کنید تا مشخص شود اسم کامل ژورنال را استفاده می کند یا مخفف آنها. برای این کار در قسمت تنظیمات استایل گزینه Journal Names را چک کنید بروی use full journal name باشد. بهتر است این پست را برای نجوه تنظیم استایل را مطالعه فرمایید.

  48. با سلام
    زمانی که رفرنس هارو وارد میکنم، رفرنس های پایان صفحه بدون شماره ثبت میشن. لطفا راهنمایی در کدام قسمت از ادیت می تونم این مشکل رو حل کنم که رفرنس هام با شماره وارد بشن.
    با تشکر

    1. سلام
      بستگی دارد از چه استایلی استفاده می کنید. برخی از استایل ها مثل ونکوور خودشان در لیست انتهایی عدد گذاری می کنند. در غیر این صورت باید استایل را ویرایش کنید. برای اینکار در قسمت تنطیمات استایل در قسمت bibliography و قسمت layout باید از گزینه insert field استفاده کنید و reference number را اضافه کنید. بهتر است پست زیر را مطالعه بفرمایید:
      https://www.tarjolate.com/2020/04/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86%d9%88%d8%aa/

    1. سلام وقت بخیر
      نسخه اندنوت چندان اهمیتی ندارد. نکته مهم کرک کردن اندنوت است که باید به درستی انجام شود.

  49. سلام چجوری میتونم یک صفحه رو تو متن رفرنس بدم با شماره صفحه کتاب ؟
    مثلا میخوام اینجوری باشه: (عباسی،1400 ص.50) ولی میزنه (عباسی،1400 p.50)
    این حرف “p” چجوری عوضش کنم به “ص”؟

    1. سلام وقت بخیر
      از چه استایلی استفاده می کنید؟ در کل باید در قسمت تنطیمات استایل در زیر قسمت citation و template تنطیمات را اعمال کنید. استایل را بفرمایید بهتر می توان راهنمایی کرد.

        1. در قسمت templates از citation در تنطیمات استایل کل عبارت p.^pp را حذف کنید و بجای آن حرف ص را قرار دهید.

  50. باسلام و احترام
    وقتی از گوگل اسکالر سایتیشن میگیرم اسم مجله رو قسمت نویسندگان وارد می کنه و قسمت ژورنال کلا خالیه.علتش چیه؟اندنوتمم x9
    هم چنین اندنوت 20 رو که ریختم باکس سمت راست تب رفرنسا کلا بلاکه و هیچ کلیکی نمیشه چرا؟ممنون میشم راهنماییم کنید هرچی سرچ کردم و پرسیدم چیزی دستگیرم نشد

    1. سلام وقت بخیر
      در مورد اندنوت 20 باید حتما به درستی نصب و کرک شود. البته لزومی به استفاده از ورژن خیلی جدید نیست از یک ورژن قدیمی تر اما پایدار و کاربردی استفاده کنید بهتر است. اگر می خواهید مراحل نصب اندنوت 20 را یاد بگیرید به این لینک بروید. هیچ قصد تبلیغاتی در این معرفی وجود ندارد.
      در مورد سوال اول آیا با فایل اکسپورت شده سایت خود مجله هم چنبن مشکلی وجود دارد؟

      1. سلام و ممنون از پاسخگییتون
        خیر این مشکل فقط برای همه مقالات گوگل اسکالر و برای اندنوت من که x9 هست پیش میاد اما شخص دیگه ای با اندنوت 20که در تب رفرنسش اصلاح فرمت داره امتحان کرد و برای ایشون درست بود.مشکل از کجاست؟
        باتشکر

        1. آیا تنطیمات google scholar برای اکسپورت فایل به اندنوت را به درستی انجام داده اید؟ فرمت فایل های اکسپورت شده enw است؟

          1. خودکار با زدن گزینه اندنوت موجود در دو ویرگول اسکالر به اندنوت منتقل میشه و ایمپورت نمیکنم. از تنظیمات اسکالره؟چطور تنظیم میشه؟

          2. پیشنهاد میکنم از این راه استفاده نکنید. ابتدا وارد سایت scholar.google.com شوید و از منوی سمت چپ (سه خط افقی) گزینه setting (چرخدنده) را بزنید. سپس زیر قسمت bibliography manager گزینه دوم را انتخاب کرده و کشوی انتهای همین گزینه endnote را انتخاب کنید و save را بزنید. از این پس هر وقت مرجعی در اسکالر نمایش داده شود گزینه import into endnote در پایین آن ظاهر می شود. فایل اکسپورت شده را با اندنوت باز کنید تا وارد کتابخانه شود.

      2. سلام
        انجام دادم اما متاسفانه مشکل رفع نشد:(
        جدیدا هم برای پایان نامه یک براکت اضافه سایتیشن میده چطور رفعش کنم؟از استایل apa7 استفاده میکنم

        1. احتمالا یکی از مراحل را به درستی انجام نمی دهید زیرا فایل اکسپورت شده حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز است و اندنوت در ایمپورت کردن یک فایل رفرنس مشکلی نباید داشته باشد. برای ایمپورت کردن فایل بروی آن دایل کلیک هم کنید کافیست. در مورد مشکل دوم هم این پست را مطالعه بفرمایید تا با نحوه ویرایش استایل در اندنوت آشنا شوید. باید در قسمت تنطیمات استایل در منوی سمت چپ و در زیر citation گزینه template را انتخاب کنید و بررسی کنید آیا براکت اضافه در قالب سایتیشن که در سمت راست ظاهر شده است وجود دارد یا خیر.

  51. سلام من مقاله را که میخوام رفرنس دهی کنم شماره دهی که نمی کنه در متن و استایلشا روی ونکور گذاشتم ولی مث اون مدل نیس ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    1. سلام وقت بخیر
      استایل در ورد باید روی ونکور تنطیم شود. اگر با این وجود باز هم مشکل وجود دارد توضیح بیشتری بدهید. سایتیشن به چه صورت می آورد؟

  52. سلام شب خوش. میبخشید من رفرنس های درون متنیم رو با کمک اندنوت انجام دادم؛ اما متاسفانه فهرست منابع در آخر مقالم تشکیل نشد؛چه کار باید بکنم؟ مشکل کجاست؟

    1. سلام وقت بخیر
      بفرمایید که از چه استایلی استفاده می کنید؟ و آیا سایتیشن در متن به شکل صحیح هست یا خیر؟

        1. گزینه ای برای حذف مستقیم لیست مراجع وجود ندارد. در یک فایل ورد جدید نیز یکبار امتحان کنید. می توانید بخشی از فایل را برای بررسی به ایمیل سایت ارسال بفرمایید.

  53. سلام منظورم اینه که من منابع را از طریق Endnit رفرنس دهی کردم تمام حالا میخوام پایین منابع صفحات انگلیسی پایان ناممو اضافه کنم اما خط Endnot میاد تو صفحه هایی که اضافه کردم خط هارو ازطریق آموزشی که دادین پاک کردم اما میخوام صفحات انگلیسی شماره نداشته باشه اما گزینه Breakتو این صفحات بخاطر فعال بودنEndnot غیر فعال شده و نمیتونم شماره صفحات رو حذف کنم

    1. سلام وقت بخیر
      این موضوع ارتباطی به اندنوت ندارد. بررسی کنید آیا مراحل مربوط به حذف شماره گذاری صفحات از یک صفحه خاص به بعد را به درستی انجام می دهید یا خیر. پیشنهاد می شود در یک فایل ورد خالی دیگر این کار را انجام دهید.

  54. سلام کلا اندنوت را پاک کردم و متن فایلم رو وارد صفحه جدید کردم بازم آخر فایلم یه صفحه اضافه افتاده که میخوام پاکش کنم پیغام ارور میده که صفحه Endnotرا نمیتونید حذف کنید
    You can specity only one line footnot ,endnot,comment,or field at a time

    1. سلام وقت بخیر
      ظاهرا بنده کاملا متوجه مشکل شما نشده ام. بهتر است فایل خود را به همراه توضیحات کامل به ایمیل سایت ارسال کنید تا بررسی شود.

  55. من که همزمان انتخاب نکردم مکان نما رو توی صفحه ای که اضاف هست گذاشتم و به روش هایی که میشه یه صفحه رو حذف کرد امتحان کردم نشد خواستم خود خط رو پاک کنم بازم نشد وقتی مراحل پاک کردن خط اندنوت رو انجام میدم خط پیدا نمیشه و اینکه میاد رو یه تکه متنی که قبلا متن بهش ارجاع دادم وقتی من پاکشون کردم همه ارجاع هام پاک شدن چطور این یکی فعال هست اما عددی که بهش اختصاص داده شده پاک شده

  56. سلام خسته نباشید. اندنوت در وورد من نمایش داده میشه ولی وقتی میرم داخلش یه فایل انتخاب کنم هیچ فایلی برام نمیاره. چرا اینجوریه؟

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا کمی بیشتر و بهتر توضیح بدید. وارد اندنوت میشید کتابخانه را پیدا نمی کنید؟ فایل کتابخانه باز نیست؟ منظورتون از فایل چیه؟ فایل کتابخانه؟

  57. سلام
    من از اندنوت9 استفاده میکنم. با یک مشکل مواجه شدم اینکه در قسمت رفرنسهای انتهای متن، نویسنده دوم رو نمی یاره و یا با دو حرفا اختصاری می نویسه و من مجبورم حدود300 تا منبع رو دستی نویسنده دوم رو تصحیح کنم. لطف می کنید راهنمائی کنید.
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      بهتر بود نوع استایلی که انتخاب کردید را هم ذکر می کردید. به هر صورت در قسمت تنظیمات استایل در زیر گروه bibliography گزینه Author list را انتخاب کنید. در تنظیمات سمت راست همان صفحه می توانید مطابق با نیاز خود گزینه ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال با انتخاب تیک دوم از گروه abbreviated author list میتوانید مشخص کنید از نویسنده چندم به بعد باید اسم ها را بصورت اختصاری بنویسد.

  58. سلام. در اند نوت 7 چطور رفرنس یک کتاب را به سبک ونکور وارد کنیم که قبل از شماره صفحات اختصار p. p درج بشه

    1. سلام وقت بخیر
      مانند همه تغییرات دیگر از این دست باید template مربوط به book در bibliography را اصلاح نمایید. در حالت پیش فرض در ونکور حرف p بعد از شماره صفحه می آید. هر حرف دیگری مانند pp را در هر جای دیگری که می خواهید ظاهر شود باید template مربوط به book را در قسمت تنظیمات استایل اصلاح کنید. وارد تنطیمات استایل شوید و در قسمت گفته شده template مربوط به book را پیدا کنید. در انتهای آن Number of Pages p را مشاهده می کنید. جای p را با number of pages عوض کنید و بجای p حروف pp را درج کنید. به کوچک یا بزرگ بودن حرف ها دقت کنید.

  59. با سلام و تشکر از سایت عالی شما
    من تمام رفرنس ها رو داخل اندنوت وارد کردم حالا که می خواهم داخل ورد استناد را انتخاب کنم پیغام This method property is not available because drawing operation cannot be applied to the current selection را می دهد.
    البته فکر می کنم با توجه به توضیحات شما این مشکل مربوط به استایل انتخابی من هست چون هم منابع فارسی و هم انگلیسی داشتم استایل Farsi را انتخاب کرده بودم که حالا که می خواهم آن را تبدیل به APA کنم امکانپذیر نیست. با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      بررسی کنید آیا این مشکل را فقط با همین فایل دارید یا همه فایل ها. اگر همه فایل های جدید هم این مشکل را دارند اندنوت را مجددا نصب کنید. اگر همین فایل هست یکبار بصورت فایل .doc ذخیره کنید و سپس مجددا سعی کنید رفر بدهید یه مراجع.

  60. با سلام. مربوط به پیام قبل: زمانی که می خواهم استایل را داخل ورد تغییر بدهم انجام نمی شود و در نهایت این پیام را می دهد
    word is running into probelems with the endnote.wordaddin.connect add-in. if this keeps happening, disable this add-in and check for available updates. Do you want to disable it now?
    با تشکر از شما

    1. سلام وقت بخیر
      مراحل زیر را انجام دهید تا یکبار دیگر اندنوت در ورد تعریف شود:
      ابتدا از برنامه های word, outlook, endnote خارج شوید.
      به آدرس زیر (با توجه به محل نصب ورد و ورژن آن) بروید و فایل winword را بصورت administrator اجرا کنید:
      Word 2016: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16\
      For Office 365 (Word 2016), the folder will be: “C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\
      Word 2013: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15\
      Word 2010: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\
      Word 2007: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\

      ممکن است بجای program files (x86) برنامه درون program files باشد.
      وارد منوی file شوید و option را انتخاب کنید.
      از لیست سمت چپ Add-Ins را انتخاب کنید.
      در پایین این صفحه یک منوی Manage وجود دارد. آن را روی گزینه COM Add-ins رها کنید و گزینه Go را کلیک کنید.
      در صفحه COM Add-ins گزینه endnote را انتخاب و گزینه remove را کلیک کنید.
      سپس گزینه add را کلیک کنید.
      به یکی از آدرس های زیر بروید (با توجه به نسخه اندنوت) و فایل EndNote CWYW.dll را انتخاب کنید.
      EndNote X9: C:\Program Files (x86)\Common Files\ResearchSoft\Cwyw\19\
      EndNote X8: C:\Program Files (x86)\Common Files\ResearchSoft\Cwyw\18\
      EndNote X7: C:\Program Files (x86)\Common Files\ResearchSoft\Cwyw\17\
      سپس پیغام های بعدی را ok کنید.
      اندنوت باید در ورد دوباره نشسته باشد.
      یکبار ورد را ببندید و باز کنید.
      در صورتی که مشکل شما حل نشده باشد می توانید ورد را ریست کنید که مراحل طولانی دارد.

  61. با سلام. وقتی کسی laibrary خودش را برای من میفرسته و من فایل رو باز میکنم فقط ده تا رفرنس رو نمایش میده. برای رفع محدودیت باید چه کاری انجام دهم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      آیا این محدودیت برای کتابخانه هایی که خودتان ایجاد می کنید هم وجود دارد؟ این محدودیت اصولا زمانی هست که اندنوت کرک نشده باشد.

    2. بله وقتی خودم هم میخوام رفرنس وارد کنم هر ده تا رفرنس رو توی یک کتابخانه وارد میکنم. بیشتر از ده تا اجازه نمیده. چطور باید کرک کنم؟

  62. سلام
    من اند نوت نصب کردم فایل کرک هم جایگزین کردن اما افزونه اند نوت به ورد اضافه نشده است. حتی در قسمت option-Add-lns ورد هم گزینه اند نوت وجود ندارد.

    1. سلام وقت بخیر
      مراحل زیر را انجام دهید تا اندنوت در ورد تعریف شود:
      ابتدا از برنامه های word, outlook, endnote خارج شوید.
      به آدرس زیر (با توجه به محل نصب ورد و ورژن آن) بروید و فایل winword را بصورت administrator اجرا کنید:
      Word 2016: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16\
      For Office 365 (Word 2016), the folder will be: “C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\
      Word 2013: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15\
      Word 2010: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\
      Word 2007: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\

      ممکن است بجای program files (x86) برنامه درون program files باشد.
      وارد منوی file شوید و option را انتخاب کنید.
      از لیست سمت چپ Add-Ins را انتخاب کنید.
      در پایین این صفحه یک منوی Manage وجود دارد. آن را روی گزینه COM Add-ins رها کنید و گزینه Go را کلیک کنید.
      در صفحه COM Add-ins گزینه endnote را انتخاب و گزینه remove را کلیک کنید.
      سپس گزینه add را کلیک کنید.
      به یکی از آدرس های زیر بروید (با توجه به نسخه اندنوت) و فایل EndNote CWYW.dll را انتخاب کنید.
      EndNote X9: C:\Program Files (x86)\Common Files\ResearchSoft\Cwyw\19\
      EndNote X8: C:\Program Files (x86)\Common Files\ResearchSoft\Cwyw\18\
      EndNote X7: C:\Program Files (x86)\Common Files\ResearchSoft\Cwyw\17\
      سپس پیغام های بعدی را ok کنید.
      تب اندنوت باید در ورد نشسته باشد.
      یکبار ورد را ببندید و دوباره اجرا کنید.

      1. باسلام، من هم مشکل عدم نمایش تب اندنوت توی ورد دارم( ورد۲۰۱۶) روی گزینه add-ins که میزنم کلا word غیر فعال میشه و هرچی منتظر میمونم فقط میچرخه و پنجره رو میبندم که ورد restart میشه مشکل از word هستش ؟؟ اندنوت هم ۲۰ هست ، خلاصه هر راهی امتحان میکنم این تب اندنوت اضافه نمیشه
        ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام وقت بخیر
          از اونجایی که ورد شما به این شکل رفتار میکنه ممکن هست بخاطر ورد باشه. یکبار پاک و مجددا نصب کنید.

  63. سلام
    وقای رفرنس میدمُ رفرنس ها بصورت عدد نمی آیند. بلکه به صورت اسم نویسنده و سال انتشار مثلا (Hanaoka, 2009 #44) می آید. برای رفعش چه کنم؟

  64. با سلام
    یک مشکل دارم که library فقط ۱۰ رفرنس قبول میکنه و باید پوشه های زیادی تشکیل بدم چطوری میتونم تعداد رفرنس رو بالا ببرم یا بدون محدودیت باشه

  65. با سلام و تشکر از توضیحات خوبتان، اند نوت 8 رو نصب کردم حالا باید براساس apa 7 باشد ایا می شه روی اند نوت 8 نصب کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      استایل اندنوت ارتباطی به ورژن آن ندارد. از هر استایلی می توانید استفاده کنید.

  66. سلام جناب مرسی از وقتتون
    من دو تا مشکل دارم 1. کتابخانه ای که ایجاد کردم در لپتاپ قدیمی به ترتیب فصل های پایان نامه طبقه بندی شده بود ولی الان که وارد لپتاپ جدید کردم اون ترتیب و گروه بندی از بین رفته چطور می تونم برگردونم؟ با اینکه فولدر هم به همراه کتابخانه منتقل کردم
    2. یه متنی قبلا در ورد تایپ کردم با اندنوت، الان همون اندنوت و باز می کنم و همون رفرنس ها رو میخوام اضافه کنم یا تغییر بدم ولی به جای اینکه شماره ها تغییر کنه دوباره از شماره یک میاره، گزینه آپدیت هم میزنم و INSTANT هم آن هست، مشکل از کجاست؟

    1. سلام وقت بخیر
      ورژن اندنوت و ورد بدون تغییر مانده است (از لپ تاپ قدیمی به جدید)؟ منظورتون از طبقه بندی چیست؟ گروه بندی کرده بودید؟
      در مورد سوال دوم آیا باز هم فایل ها جابجا شده اند؟ هیچ تغییری در ورد ایجاد نکرده اید؟ مثلا سکشن اضافه کرده باشید!

  67. سلام
    بله گروه بندی کرده بودم، متاسفانه ورژن تغییر کرده
    سوال دوم: نه تغییری ایجاد نکردم، ولی دوتا کتابخونه متفاوت دارم، میتونه علتش این باشه؟

    1. سلام
      ممکن هست علتش تغییر ورژن باشه. در مورد سوال دوم منظورتون از 2 کتابخانه چیست؟ در فایل جدید از یک کتابخانه دیگر استفاده می کنید؟

  68. ممنونم. راهی نداره برای تغییر ورژن بهم نریزه؟
    منظورم اینه که مثلا دوتا فصل پایان نامه هرکدوم دوتا کتابخانه جدا دارن، میتونه علت اینکه رفرنس داخل متن دوباره از اول شروع میشه این باشه؟

    1. می توانید یک کتابخانه ساده با تعداد کم ولی گروه بندی شده در اندنوت خود ایجاد کنید و به ایمیل سایت ارسال کنید تا در ورژن دیگری بررسی شود. اندنوت موجود X8 است.
      در مورد سوال دوم پیش فرض اندنوت شماره گذاری پشت سر هم است و تعدد کتابخانه باعث شماره گذاری از ابتدا نمی شود. تنها عاملی که باعث این کار می شود وجود سکشن در ورد است که فرمودید سکشن ندارید. با این حال وارد تنظیمات استایل شوید و در قسمت section بررسی کنید گزینه اول (create a complete bibliography at the end of the document) تیک داشته باشد.

  69. منظورتون از سکشن در ورد چیه؟
    heading_ subheading?
    اگه تو ورد سکشن باشه چطور میشه این مشکل و برطرف کرد؟

    1. منظور از سکشن انواع page break حتی از نوع section break است. برای پیدا کردن section break ها در تب home در ورد و در قسمت paragraph در گوشه بالا سمت راست گزینه show/hide را فعال کنید تا در متن section break در صورت وجود مشخص شوند.

  70. با سلام، ممنون از راهنمایی های سازنده شما. چگونه می شود در لیست رفرنس های انتهای پایان نامه، نرم افزار اند نوت اسم تمامی نویسندگان را بیاورد و از عبارت et.al استفاده نکند؟

    1. سلام وقت بخیر
      در قسمت تنظیمات استایل بروی قسمت author lists از bibliography کلیک کنید. در سمت راست همان پنجره در قسمت abbreviated author list گزینه اول یعنی list all author list را تیک بزنید.

  71. با سلام و خسته نباشید
    من برای یک پاراگراف از چندرفرنس استفاده کردم و میخوام به جای اینکه به صورت 1-5 نمایش بده اون رو به صورت 5-1 نمایش بده. چیکار باید بکنم؟

    1. با سلام وقت بخیر
      ترتیب قرار گیری این اعداد با توجه جهت زبان متن است (فارسی راست به چپ) و اساسا نیازی به تغییر این چینش نیست.

  72. سلام. وقتی که رفرنسی رو که به روش دستی در اندنوت وارد کردم و بعدش وارد ورد میکنم قسمتdoi رو نمایش نمیده. در صورتی که موقع وارد کردن در اندونت اون قسمت رو هم پر کردم. میشه راهنمایی کنید که چطور این ایراد رو برطرف کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      بررسی بفرمایید در تنظیمات استایل در قسمت template مربوط به bibliography آیا در نوع رفرنس Journal article (احتمالا پیش فرض برای رفرنس دهی به مقاله در استایل مورد استفاده شما همین باشد) فیلد DOI یا URL آورده شده است یا خیر. البته برای اینکه doi هایپرلینک باشد باید از فیلد url استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه ورود به تنظیمات استایل و ترم های ذکر شده در توضیحات بالا به این پست مراجعه کنید.

      در نهایت در صورتی که فیلدهای گفته شده موجود نباشد می توانید در همان قسمت از تنظیمات استایل با استفاده از گزینه Insert field یکی از فیلدها را به نیاز خود در انتهای template مربوط به journal article اضافه کنید.

      1. سلام؛ برای من در endnote به طور کامل citation و pdfلازم را به راحتی attach کردم و هستش ولی متاسفانه هیچ کدوم از آیکون ها فقط در اون قسمت کار نمیکنه حتی میخوام citationرا بالا و پایین ببرم که ادامشو ببینم عمل نمیکنه و یا فایل که attach کردم هم روش میزنم اصلا هیچ اتفاقی نمیوفته(فقط پنجره سمت راست که پایینش Copy,insert,…. هست ،اینطور هست) باید الان چیکار کنم ؟

      2. خیلی ممنون مشکل رفع شد.
        اگه بخوام یکی از فیلدهارو حذف کنم باید چکار کنم؟ مثلا در فیلدyear-date قسمت date حذف بشه.

  73. سلام؛ برای من در endnote به طور کامل citation و pdfلازم را به راحتی attach کردم و هستش ولی متاسفانه هیچ کدوم از آیکون ها فقط در اون قسمت کار نمیکنه حتی میخوام citationرا بالا و پایین ببرم که ادامشو ببینم عمل نمیکنه و یا فایل که attach کردم هم روش میزنم اصلا هیچ اتفاقی نمیوفته(فقط پنجره سمت راست که پایینش Copy,insert,…. هست ،اینطور هست) باید الان چیکار کنم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      متاسفانه منظور شما رو متوجه نشدم! دقیقا قصد انجام چه کاری دارید و چه مشکلی دارید؟

      1. در endnote که باز میکنیم خب؛سمت راست بالا که گزینه های summary Edit pdf میاد خب، کلا اون پنجره کار نمیکنه مثلا میخوام برم بخش summeryآیکونش کار نمیکنه ،
        خواهش میکنم راهنماییم کنید برای حل این مشکل متشکرم

        1. پنل سمت راست reference panel است. اگر منظور شما همین پنل باشد باید با انتخاب هر کدام از رفرنس های کتابخانه این پنل فعال شود. از چه ورژن اندنوت استفاده می کنید؟ این پنل گزینه های preview و reference و pdf را دارد و نه summary. اگر منظور شما پنل دیگری است توضیح دهید.

  74. سلام.
    من از قبل نرم افزار اندنوت داشتم، با بیش از 500 مقاله. اخیرا ویندوز عوض کردم و دوباره اندنوت را نصب کردم اما مقالات م وجود نداردند. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکذ

    1. سلام وقت بخیر
      فایل کتابخانه اندنوت آن 500 مقاله را در اختیار دارید؟ اگر این فایل را دارید که مجددا آن را در اندنوت باز کنید و استفاده کنید.

      1. تشکر از پاسخدهی شما
        همان فایل که حاوی مقالات بود، دیگه نیست!!!
        عنوان کتابخانه را که سرچ می کنم اصلا نیست!
        یعنی در درایو c ذخیره بوده و پاک شده؟! اصلا نمی دانم چه اتفاقی افتاده! اگر پاک شده باشه امکان بازیابی مجدد نیست؟
        آیا باید فایل کتابخانه را هر چند وقت یکبار ذخیره کنیم؟!
        اصلا متوجه نیستم چه مشکلی پیش آمده!!

        1. تمام مقالاتی که در یک فایل اندنوت ذخیره می کنید در واقع در فایل کتابخانه اندنوت ذخیره می شود (تنها اطلاعات رفرنس که برای ارجاع لازم است ذخیره می شود) و نام آن هم هز چیزی می توانید بگذارید. پسوند این فایل .enl است. بصورت پیش فرض در document ویندوز ذخیره می شود که هنگام نصب دوباره ویندوز درایو c فرمت می شود و این فایل پاک می شود. اگر این فایل را ندارید عملا کاری نمی توان انجام داد. بحث بازیابی فایل نیز خارج از بحث اندنوت است و بنده اطلاعی ندارم.

  75. مشکل من اینه که توی کتابخونه اندنوت اصلاحات رو دستی وارد کردم ولی وقتی توی ورد اپدیت رو میزنم اپدیت نمیشه

    1. سلام وقت بخیر
      اطلاعات رفرنس هارو بصورت دستی وارد کردید؟
      گزینه save رو بزنید تا ذخیره شود. قاعدتا باید اطلاعات ورد بروز شود.

  76. سلام من از endnote9 استفاده یکنم هربار رفرنس اضافه میکنم یا میخوام جابجا کنم جمله های که رفرنس خورده اند برنامه word رو میبنده از اول باز میکنه یا کلا دیگه باز نمیکنه و یه نسخه جدید save میکنه
    مثلا 10 تا رفرنس بخوام اضافه کنم 10 تا فایل word ایجاد میشه
    word رو اپدیت کردم 2016 بازم همین مشکل رو داره

    1. سلام وقت بخیر
      یکبار رویه زیر را انجام دهید تا ارور های موجود در فایل ورد را پاک کنید:
      قبل از هر کاری یک فایل بک آپ از فایل ورد خود ذخیره کنید تا اصل فایل تغییری نکند.
      1- ابتدا از منوی اندنوت در ورد گزینه Convert Citations and Bibliography و سپس Convert to Unformatted Citations را بزنید.
      2- سپس کل متن داخل ورد را با استفاده از کلیدهای کنترل و A انتخاب کنید (Ctrl + A).
      3- سپس کلیدهای کنترل و 6 را فشار دهید تا تمامی خطاها پاک شوند.
      4- سپس با استفاده از کنترل و c کل متن را کپی کرده و در داخل یک فایل ورد خالی جدید آن را با استفاده از کنترل و v پیست کنید.
      5- حال در حالی که کتابحانه اندنوت شما باز است در داخل فایل ورد جدید گزینه Update Citations and Bibliography را کلیک کنید.

      هرگز سایتیشن ها را در متن جابجا نکنید. از جایی پاک کنید و در جای دیگری اضافه کنید. برای پاک کردن سایتیشن از راه درست آن بروید و نه صرفا delete کردن آن.
      پس از انتخاب سایتیشن مورد نظر از مسیر Edit and Manage Citations > Remove Citation آن را پاک کنید.

  77. سلام
    مشکل من اینه که توی گوگل اسکولار وقتی روی مقاله موردنظرم گزینه Import into EndNote رو میزنم فایل ورد باز میشه و مستقیم نمیره توی لایبرری اندنوتم
    روانی شدم
    کمک

    1. سلام وقت بخیر
      گزینه Import into endnote فایل اندنوت با پسوند enw رو دانلود می کند و این گزینه قرار نیست رفرنس را وارد کتابخانه کند. وقتی روی فایل ذانلود شده کلیک می کنید این رفرنس می تواند وارد کتابخانه اندنوت شود. اگر هنگام کلیک بروی آن با ورد باز می شود بروی فایل دانلود شده کلیک راست کنید و سپس از گزینه properties در تب General روبروی عبارت Opens with گزینه change را کلیک کنید و سپس در پنچره باز شده برنامه اندنوت را پیدا و انتخاب نمایید. با این کار برای پسوند enw ویندوز از نرم افزار اندنوت بصورت پیش فرض استفاده می کند و با کلیک بروی فایل رفرنس وارد کتابخانه می شود.

  78. سلام
    من دو مشکل در اندنوت دارم
    اول اینکه پیام limit reference reached رو دارم
    دوم اینکه در قسمت all reference فقط عدد تعداد مقالات اد شده رو نشون میده ولی فقط ۱۰ تا از اون هارو به من نمایش میده
    پیشاپیش ممنون از پاسخ

        1. فایل کتابخانه را پیش از نصب و کرک نرم افزار در جای دیگر کپی کنید. در نهایت پس از کرک نرم افزار از همان کتابخانه برای ادامه کار استفاده کنید.

  79. سلام وقت بخیر علت اینکه اندنوت ۷رفرنس های تکراری رو دیگه تشخیص نمیده چیه؟ممنون میشم 🙏🏻جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر
      منظورتون از رفرنس تکراری سایتیشن تکراری هست؟ لطفا منظورتون از تشخیص ندادن رو دقیقا بیان کنید.

        1. ممکن است page break گذاشته باشید. این موضوع دلایل گوناگونی می تواند داشته باشد. بروی رفرنس های مختلف این کار را تکرار کنید. بدین صورت که چندبار به آن رفرنس ارجاع دهید. در صفحات مختلف این کار را تکرار کنید. بدین صورت که چند بار در صفحه 2، 5، 6، 10 و همینطور رندوم الی آخر به یک رفرنس ارجاع دهید. نتیجه را اعلام کنید.

  80. با سلام و وقت بخیر ممنون از اطلاعات جامع تون

    من میخواستم در داخل متن سایتیشن قرار بدم با استایل اسم و سال
    ولی فرمتی که مدنظر هست به این صورته که اگر اسم نویسنده در متن امده داخل پرانتز فقط سال نوشته بشه و اسم نویسنده مجدد تکرار نشه ممنون میشم اگر راهنمایی بفرماین که چطور میتونم این فرم رو اعمال کنم؟

    Kramer et al. (2010) have recently shown

    1. سلام وقت بخیر
      شما فقط می توانید از یک استایل در یک فایل ورد استفاده کنید و هر استایل یک نوع سایتیشن دارد. بنابراین نمی توانید 2 نوع سایتیشن (با و بدون اسم نویسنده) در متن داشته باشید.

  81. با سلام، چطور میتونم رفرنسای هر فصلو جدا بنویسم؟
    یعنی فصل اول رفرنساش بیاد آخر فصل، مجدد فصل دوم رفرنساش از شماره 1 شروع بشه

    1. سلام وقت بخیر
      وارد تنظیمات استایل در اندنوت شوید و در قسمت section گزینه دوم یعنی create a bibliography for each section رو انتخاب کنید. ذخیره کنید و حارج شوید. در ورد هم وارد page layout و سپس break و سپس next page از section breaks را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که همان استایلی که پیشتر در اندنوت ویرایش کردید انتخاب شده باشد.

  82. سلام، گزينه هاي سمت راست اندنوت من من غير فعالن، مثلا بعد از انتخاب مقاله هرچي رو اديت بالا سمت راست نرم افزار كليك ميكنم اتفاقي نميفته. چطوري اين مشكلو بايد حل كنم؟
    ويندوزم 7 و اندنوت هم20 و كرك شده هست، يه بار هم آن اينستال كردم دوباره نصب كردم درست نشد.

  83. سلام، گزينه هاي سمت راست اندنوت من من غير فعالن، مثلا بعد از انتخاب مقاله هرچي رو اديت بالا سمت راست نرم افزار كليك ميكنم اتفاقي نميفته. چطوري اين مشكلو بايد حل كنم؟ ويندوزم 7 و اندنوت هم20 و كرك شده هست، يه بار هم آن اينستال كردم دوباره نصب كردم درست نشد.

  84. با سلام و تشکر بابت راهنمایی های حضرتعالی

    چنانچه بخواهیم متنی را که قبلا رفرنس دهی شده است کپی و در پایان نامه paste کنیم . چگونه مینوان همراه متن تمام منابع را در پایان نامه paste کرد . این در حالی است که برنامه endnote و copy و paste در یک کامپیوتر انجام می شود ؟

    1. سلام وقت بخیر
      منظور شما خیلی واضح نیست. اما اگر متنی را از یک فایل دیگر کپی کنید منابع آن الزاما کپی نخواهند شد. بهتر است آن منابع را در کتابخانه اندنوت خودتان وارد کنید و سپس در متن پایان نامه به آنها ارجاع دهید.

  85. سلام وقت بخیر
    من تعدادی از منابع در ایندنوت وارد کردم حالا میخواهم دوباره اضافه میکنم ولی خطا تحت عنوان (reference limit has been reached) میده. چطوری حل میشه؟ ممنون

  86. سلام.
    من وقتی میخوام شماره منبع رو داخل ورد اضافه کنم شماره مقاله 1 و 2 درست میاد ولی بعدش در مورد مقاله های بعد همون شماره 1 و 2 تکرار میشه ،هر چند بار تکرار کردم به ترتیب شماره نمیخوره
    البته فقط در اخرین خط متن مقاله شماره مقاله درست در میاد،چیکار کنم؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      دلایل متفاوتی ممکن است داشته باشد. آیا قبلا سایتیشن متن را دستی پاک کرده اید؟ یا درون مقاله section یا page break دارید؟ سعی کنید برای همین فایل ورد اما یک کتابخانه جدید اندنوت امتحان کنید تا منشا مشکل را بین اندنوت یا ورد شناسایی کنید. یا اینکه از همین کتابخانه اندنوت برای یک فایل جدید ورد استفاده کنید. در نهایت می توانید فایل را به ایمیل سایت ارسال کنید تا بررسی شود.

  87. سلام ممنون آموزش خوبتون. من بعد از اپدیت کردن و کرک مجدد اندنوت دیگه نمیتونم متنی رو از اند نوت کپی و تو فایل ورد یا پاورپوینت paste کنم قبلا این کار رو انجام میدادم اما حالا کپی رو میزنم ولی هیچی پیست نمیشه. اشکال کار از کجاست میشه راهنماییم کنید ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      چه متنی رو می خواهید کپی کنید؟ کپی کردن ارتباطی به کرک و اپدیت ندارد.

      1. من رفرنسایی که وارد میکنم رو به صورت پی دی اف از خود برنامه ی اندنوت باز میکردم و قسمتهایی از متن اون رفرنس رو کپی میکردم و به فایل ورد انتقال میدادم حالا این کار رو نمیتونم انجام بدم یعنی گزینه کپی رو میزنم ولی چیزی تو فایل ورد پیست نمیشه.

        1. این موضوع ارتباطی به اندنوت ندارد. ممکن است pdf قفل باشد یا به هر دلیل دیگری اجازه کپی کردن ندهد. آیا با همان رفرنس های قبلی هم مجددا امتحان کردید؟

  88. سلام
    من میخوام منبع وارد کنم پس از ۱۰ منبع این اخطار رو میده reference limit has been reached
    و میگه نمیتونه وارد کنه
    باید چکار کنم ؟

      1. با سلام و وقت به خیر
        سوال: در برنامه اندنوت برای یک مقاله چند کتابخانه درست شده است. و زمانی که نقل قول را در برنامه اندنوت میزنم نقل قول به این صورت می شود. (Sabbath, 2009, #1) سوال من این است که برای حذف علامت ۱# و اضافه کردن صفحه چه کاری انجام دهم.
        همچنین در آخر مقاله مشخصات منبع به صورت کانل نمی آید! خواهشمندم در صورت امکان به سوالات من پاسخ دهید. با تشکر

        1. سلام وقت بخیر
          برای حذف #1 باید گزینه instant formatting در ورد را روشن کنید. برای اضافه کردن شماره صفحه وارد تنظیمات استایل شوید و در قسمت template از citation بعد از عبارت year با استفاده از گزینه insert field عبارت یا گزینه pages را اضافه کنید.

  89. سلام. من با اندنوت کارکردم و داخل متن عدد رفرنس وارد میشد با استایل IEEE هم کار کردم. ولی الان که مجددا میخوام رفرنس اضافه کنم داخل متن به جای عدد عنوان و نام نویسنده را میاره باید چکار کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      بررسی کنید آیا استایل انتخاب شده عوض شده یا خیر. اگر همان استایل قبلی استفاده می شود می توانید استایل را در ورد به یک استایل با عدد گذاری مانند ونکور تغییر دهید.

  90. سلام و وقت بخیر وممنون از راهنمتیی های کاربردیتون
    در فایل ورد من منوی اند نوت ۲۰ نمایش داده نمیشه
    و از را فایل – آپشنز- ادد اینس استفاده کردم ولی گزینه ی اند نوت در ادد اینس نمایش داده نمیشه که تیک بزنم و در منو فعال بشه به نظرتون مشکل از کجاست ؟ و آیا من راه رو اشتباه میرم ؟

  91. سلام وممنون از سایت بسیار خوبتون
    من میخوام منابع یک فایل ورد را در اند نت به یک فایل ورد دیگر منتقل کنم چطور اینکار را انجام بدم

  92. سلام
    استایل رفرنس گذاری بطور خودکار از numbered به استایل دیگه ای عوض شده ولی اندنوت همچنان نشون مشده که استایل numbered رو داره اجرا میکنه
    چطور میتونم این مشکل رو برطرف کنم؟

  93. سلام براي رفرنس دهي از اندنوت استقاده كنيم و منابع فارسي از رفرنس دهي ورد
    امكانش هست در يك سند منظورمه و اينكه در نهايت دچار مكل در انتهاي فهرست منابع ميشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      قاعدتا ترتیب و شماره رفرنس های هر کدام مختص خود آنهاست و در لیست انتهایی ترکیب نمی شوند.

  94. سلام رفرنس وارد اند نوت میشه اما وارد ورد نمی شه حدود 198 رفرنس داخل اند نوت است اما اگر یک ورد جدید باز کنم رفرنس وارد میشود تنظیمات را نگاه کردم درسته نمی دانم چرا اینطوری میشه

  95. سلام وقت بخیر
    ببخشید من دو مشکل دارم یکی برای ارجاع درون متنی که وقتی با استایل ترابیان می زنم اصلا درون متنی رفرنس نمی ده بعد با استایل های دیگه که می زنم ۴ بار رفرنس درون متنی می زنه و اینکه در پایان انتهای متن ۱۰ تا رفرنس بدون شماره اضافه می کنه که فقط یکیش رفرنس مدنظر منه
    چکار باید بکنم ؟ استایل اصلی ترابیان هست ولی درون متنی نداره

    1. سلام وقت بخیر
      یکبار در یک فایل خام ورد با یک استایل اصلی اندنوت و یک کتابخانه ساده چند رفرنسی جدید امتحان کنید ببینید آیا رفرنس دهی درون متنی درست است یا خیر. ضمنا رفرنس هایی که مد نظر شما نیست و در پایان اضافه می شن در کنابخانه ای که در حال حاضر استفاده می کنید وجود دارد؟

  96. سلام.سوالی دارم.من میخوام به مقالاتی که در اندنوت گذاشتم دوباره مراجعه کنم و به متن مقاله دسترسی داشته باشم.اما بعضی از آنها متن اصلی را اضافه نکردم که میخوام متن را برای مطالعه داشته باشم.میتونید راهنمایی کنید؟ممنون میشم ایمیل بفرمایید.

  97. سلام
    من یک متنی را قبلا plain text کرده ام اکر بخواهم دوباره آن را به اندنوت وصل کنم باید چکار کنم؟

  98. سلام ممنون از توضیحات خوب شما
    منابع را وارد کردم اما از یک صفحه وارد صفحه بعد نمیشود یعنی هر چی منبع وارد میکنم نمیدانم کجا میرود اصلا در پایین ورد قسمت منابع نیست مشکل کجاست میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر
      یعنی هر چه رفرنس می دهید درون متن ظاهر می شود اما در انتهای فایل لیست مراجع نمایش داده نمی شود؟ از چه استایلی استفاده می کنید؟

  99. سلام وقت بخیر
    بعد از instant formatting off و go to endnote می زنه endnote library.enl containes an incorect path
    چطوری میشه این خطا رو برطرف کرد. چون کتابخونه اندوت باز نمیشه.

  100. روشن کردن instant formatting و اپدیت هم تغییری ایجاد نکرد و خطا در مسیر اندنوت میزنه.فایل اصلی ورد قبلا تو دسکتاپ بود یه کپی بردم تو F و تغییرات جدید متن رو انجام دادم چون سرعت سایتیشن خیلی پایین بود.

  101. سلام وقت بخیر مقاله وایت پیپر را بصورت دستی با چه نوع رفرنسی وارد کنم؟ در قسمت بالا نیو رفرنس چه گزینه ای انتخاب شود؟ ممنون

  102. سلام
    موقع وارد کردن رفرنس از گوگل اسکولار بعد از اینکه یک رفرنس را وارد می کنم برای رفرنس بعدی ارور دانلود بلاک میده. مشکل چیه؟
    یعنی برای وارد کردن هر رفرنس باید یکبار گوگل اسکولار را کلا ببندم و دوباره باز کنم.
    ورژن اندنوت من هم x7 هست.
    با تشکر

  103. سلام. موقع رفرانس دهی در متن میخام بعد نویسنده ی اول بقیه بصورت et al نوشته شود اما برا بعضی رفرانس ها هر چهار نویسنده را میاورد از کدوم قسمت میشه مشکل را حل کرد؟
    .(Foley et al., 2005; Yirsaw, Wu, Temesgen, & Bekele, 2017)

    اینجا میخام دومین رفرنس هم مثل Foley et al., 2005; باشد اما اسم هر 4 نویسنده را بجای et alقرار میدهد مشکل از کجاست؟

  104. با سلام خسته نباشید من در استایل APAاند نوت در قسمت citationکاری کرد که فقط سال را در متن نشان دهد اما گاهی اوقات حروف انگلیسی با آن در متن می آورد مثلا 2012b چگونه میتوان این ایراد را رفع کرد؟

    1. سلام وقت بخیر
      این موردی که میفرمایید ایراد نیست. در واقع زمانی که 2 رفرنس از یک نوع (مثلا مقاله) با سال انتشار یکسان در مقاله خود داشته باشید با حروف انگلیسی از یکدیگر جدا می شوند که قابل تفکیک باشند.

  105. سلام وقت بخير
    ببخشيد من وقتي از اندنوت در فايل وردم استفاده كردم، متوجه شدم كه مثلا يه رفرنس خاص رو دو شماره داده مثلا رفرنس من مقاله احمدي بوده وقتي كه رفرنس دهي رو انجام دادم يك جا اندنوت بهش عدد1 داده يكجا 10 درحاليكه فقط يك رفرنس از احمدي در اندنوتم دارم ميشه راهنمايي كنيد

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا استایلی که استفاده می کنید را ذکر کنید. ضمنا بفرمایید آیا رفرنس مورد نظر دوبار در لیست انتهایی نمایش داده میشود؟ یعنی یکبار با شماره 1 و یکبار دیگر با شماره 10؟ همچنین بررسی کنید آیا در کتابخانه اندنوت دوبار این رفرنس را وارد نکرده باشید.
      به هر صورت یکبار این کار را نیز امتحان کنید شاید field code ها در فایل شما به هم ریخته باشد:
      1- ابتدا فایل ورد را ذخیره کنید. در چند نسخه جهت اطمینان.
      2- از طریق Convert Citations and Bibliography > Convert to Unformatted Citations سایتیشن را بصورت فرمت نشده درآورید.
      3- با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + A کل متن را انتخاب کنید.
      4- با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + 6 فیلد کدهای اضافه را پاک کنید.
      5- با کلیدهای Ctrl+c آن را کپی کنید.
      6- با کلیدهای Ctrl + v کل متن را در یک فایل ورد جدید کپی کنید.
      احتمالا مشکل حل شود.

      1. با سلام و تشکر فراوان بابت توضیحاتتون.
        نه با مشکلات این چنینی مواجه نیستم. به تازگی میخوام از اندنوت استفاده کنم ولی هر چی جستجو کردم مطلبی پیدا نکردم که چگونگی رفرنس دهی به صورت شماره گذاری شده در متن مقاله رو توضیح بده، به همین جهت از شما پرسیدم.
        سبک استایل فرقی نداره فقط مهم اینه که در متن مقاله به جای نام نویسنده و سال انتشار در پرانتز، از شماره در یک پرانتز یا کروشه استفاده کنه.
        با سپاس

  106. سلام و وقت بخیر
    و سپاس از مطالب خوبتون.
    من میخوام استناد شمارشی در مقاله با استفاده از اندنوت بدم. یعنی درون متن مقاله به جای نام نویسنده و سال انتشار، از شماره مقاله استفاده کنم و همون شماره هم در پایان مقاله بیاد.
    لطفا راهنمایی کنید چطور تنظیم کنم که استناد درون متنی رو بتونم شماره بدم؟
    با تشکر.

    1. سلام وقت بخیر
      برای این کار کافیه از استایل هایی استفاده کنید که رفرنس هارو شماره گذاری می کنند مثل vancouver. برای آشنایی با کلیت کار با اندنوت هم پست های آموزشی را مطالعه بفرمایید یا ویدئوی آموزشی سایت را تماشا کنید.

  107. سلام خسته نباشید . ممنون از مطالب خوبتون. من هردفعه که یه رفرنس به متن اضافه می کنم، باید update cititation را بزنم تا به صورت شماره در متن نشان داده بشه. برای اینکه این اتفاق نیفته و از همون اول به صورت شماره نشون داده بشه باید چکار کنم؟

  108. سلام
    علت اررور It needs elevation بعد از انتخاب سایتشن در وورد چیه؟
    و چطوری رفع میشه؟
    ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      این ارور معمولا مربوط به ویندوز است و زمانی مشاهده می شود که شما اجازه دسترسی کامل را در ویندوز ندارید.
      برخی راه های موجود برای حل این مشکل چک کردن آنتی ویروس است که در این موضوع ممکن است مداخله کرده باشد. راه دیگر بررسی UACدر ویندوز است که آن را بروی never notify تنظیم کنید. یا اینکه ورد و اندنوت را با کلیک راست و گزینه run as administrator اجرا کنید. این موضوع دلایل و راه حل های گوناگونی ممکن است داشته باشد.

  109. سلام
    من منابع رساله ام بدون استفاده از end note بصورت دستی تنظیم کرده ام. آیا می توانم فهرست مراجع رو بصورت یکجا در end note وارد کنم و از طریق end note ارجاع بدهم؟

  110. سلام ، وقت بخیر، یه کتابخونه جدید ساختم و حدود 50 مقاله رو از گوگل اسکولار بدون فایل PDF مقالات واردش کردم. حالا یه فایل ورد جدید باز کردم میخوام از کتابخونه ای که جدیدا ایجاد کردم سایت کنم نمیشه!!!! بنظر شما چکارکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *