ترجمه تخصصی مهندسی صنایع

ترجمه تخصصی مهندسی صنایع یکی از مهم‌ترین خدمات ترجلیت است. ترجلیت با سابقه طولانی در ترجمه انواع مقالات ISI و کتب دانشگاهی در زمینه مهندسی صنایع آماده ارائه خدمات است. ترجلیت با حذف واسطه بین مترجمان و مشتریان توانسته خدمات ترجمه را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهد.

هزینه ترجمه تخصصی مهندسی صنایع چقدر است؟

ترجمه تخصصی مهندسی صنایع

خدمات ترجمه تخصصی ترجلیت

خدمات ترجمه در ترجلیت تنها محدود به ترجمه به زبان‌های مختلف و ویراستاری گرامری است. زیرا که ترجلیت آگاه به ارزش بالای یک اثر است. ترجمه مقاله ISI شاید بتوان گفت مهم‌ترین حوزه فعالیت ترجلیت است. ترجمه تخصصی نیازمند مترجم متخصص است. ترجمه تخصصی مهندسی صنایع نیازمند مترجم متخصص در حوزه مهندسی صنایع است. ترجلیت با بکارگیری فارغ‌التحصیلان مهندسی صنایع کیفیت بالایی را در ترجمه تخصصی مهندسی صنایع ارائه می‌دهد.

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی صنایع

منابع چقدر در ترجمه موثر هستند؟

همانطور که همه محققان از آن اگاه هستند برای کار علمی از منابع متفاوتی استفاده می‌شوند. این منابع می‌توانند یک مقاله ISI یا کنفرانسی، یک کتاب، یا حتی یک وبسایت اینترنتی باشد. تمامی منابع مورد استفاده در یک کار تحقیقی باید در آن کار درج شوند. برای ارجاع به منابع مختلف در یک مقاله یا پایان نامه از نرم‌افزارهای مختلفی از جمله اندنوت استفاده می‌شود. حال سوال اصلی این است که:

آیا باید منابع را در اختیار مترجم قرار دهیم؟

این سوال بسیار می‌تواند چالش برانگیز باشد. برخی از مولفان تمامی منابع را از متن مقاله حذف می‌کنند و آن را برای ترجمه ارسال می‌کنند. البته یک مترجم تخصصی به اغلب کلمات تخصصی آن حوزه آشنا است. اما به چند نکته باید حتما توجه داشته باشید.

هیچ انسانی حتی یک نیتیو نمی‌تواند تمامی کلمات علمی یک رشته را بداند. همانطور که خود ما در زبان فارسی به همه لغات تخصصی رشته خود آگاه نیستیم.

هر رشته به زیرشاخه‌های بسیار مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام خود زمینه‌های کاری متفاوتی ممکن است داشته باشند. آگاهی به تمامی لغات تخصصی یک رشته کاری است غیرممکن. هیچ مترجم تخصصی نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد.

ضمنا یکی از منابع اصلی برای برخی کلمات کاملا تخصصی یک حوزه علمی خاص، مقالات ISI چاپ‌شده توسط مولفان نیتیو است.

بنابراین مترجمان تخصصی با هر سطح از مهارت در شرایطی خاص مجبور به استفاده از مقالات دیگر هستند. با این کار مناسب‌ترین لغت برای حوزه کاری شما را می‌توانند استفاده کنند. قابل ذکر است که این کار صرفا مربوط به کلمات کاملا تخصصی نیست. گاهی کلمات خیلی ساده نیز همین مشکل را ایجاد می‌کنند. زیرا کلمات ساده معمولا دارای معادل‌های گوناگونی هستند که همه آنها کاربرد مشابهی ندارند.

چه کسانی رفرنس‌ها را حذف می‌کنند؟

متاسفانه برخی از مولفان از متن مقالات قبلی (عموما رفرنس‌ها) در مقاله خود استفاده می‌کنند. این رفرنس‌ها که اغلب به زبان انگلیسی هستند ابتدا به زبان فارسی ترجمه می‌شوند. سپس با برگردان به زبان انگلیسی توسط مترجم نهایی از متن اصلی دور می‌شود. با این کار از خطر سرقت ادبی نیز در امان می‌مانند. این افراد اغلب رفرنس‌ها را از مقالات خود حذف می‌کنند. در حالی که با این کار ریسک کاهش کیفیت کلمات تخصصی را ایجاد می‌کنند.

با همه این تفاسیر ترجلیت متعد است تا بالاترین کیفیت را با بهترین قیمت خدمت مشتریان محترم ارائه دهد.

مهندسی صنایع وجه اشتراک زیادی با حوزه‌های مدیریتی دارد. بهتر است نگاهی اجمالی داشته باشیم به رشته و فعالیت‌های مهندسی صنایع.

مهندسی صنایع چیست؟

مهندسی صنایع بیشتر با نحوه اجرای فعالیت‌های مختلف خصوصا در صنعت سروکار دارد. ترتیب و سرعت انجام کارهای مختلف در یک پروسه صنعتی را یک مهندسی صنایع تعیین می‌کند. یک مهندس صنایع بدنبال افزایش سرعت تولید، افزایش بازده، افزایش کیفیت و کاهش هزینه تولید است. در عین حال مهندسان صنایع باید محدودیت‌های زیست محیطی را همواره در نظر داشته باشند.

مهندسان صنایع در جهت کاهش موارد مصرفی و دورریز تلاش می‌کنند. آنها سعی می‌کنند طول خط تولید را کاهش دهند. خط مونتاژ را برای افراد ایمن و برای کارخانه پربازده کنند.

تاریخچه مهندسی صنایع

شاید بتوان مبدا مهندسی صنایع را به زمان انقلاب صنعتی و اواخر قرن 18 مرتبط دانست. از جمله اشخاصی که اولین گام‌ها را در شاخه مهندسی صنایع برداشتند عبارتند از:

هنری فورد: خط مونتاژ در کارخانجات خودروسازی را پایه‌گذاری کرد

ساموئل کلت: از پیشکسوتان خط مونتاژ در دنیا

هنری لارنس گانت: گانت چارت را برای مدیریت سازمانی توسعه داد که امروزه در مهندسی صنایع بسیار کاربرد دارد

وبسایت ترجمه تخصصی ترجلیت آماده ارائه هر گونه خدمات ترجمه تخصصی در زمینه‌های گوناگون خصوصا مهندسی صنایع است. ترجلیت با بکارگیری مترجمان حرفه‌ای و با سابقه بهترین کیفیت را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌دهد.

همین حالا سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت کنید و از 20 تا 50 درصد هزینه کمتر ترجلیت بیشترین بهره را ببرید.

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی صنایع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *