دوربین ترجمه گوگل چیست؟

شرکت گوگل مدت زمان زیادی است که دستیار ترجمه خود را راه اندازی کرده است که تا به امروز نیز پیشرفت‌های زیادی داشته و زبان‌های بیشتری را پوشش داده است. جدیدا و از سال 2015 گوگل قابلیت جدیدی را به دستیار ترجمه خود اضافه کرد که توانایی ترجمه متون موجود در عکس‌ها را نیز دارد. امروزه گوگل توانایی ترجمه تصویری بین 50 زبان دنیا را دارد.

این قابلیت (دوربین ترجمه گوگل) بیشتر به این قصد ایجاد شد تا افرادی که در محیط بیرون هستند و نیاز به ترجمه فوری عکس از منوی رستوران، دستورالعمل، و یا بیلبوردی را دارند از این امکان استفاد کنند. این دستیار که بصورت یک اپلیکیشن موبایل در هر دو سیستم عامل Android و iOS موجود است در ابتدا کار خود را با 27 زبان شروع کرد و در آخرین آپدیت‌ها 13 زبان دیگر نیز به آن اضافه شده است که زبان‌های آسیای جنوبی مثل زبان ویتنامی و نپالی هستند.

متاسفانه هنوز زبان فارسی به دوربین ترجمه گوگل اضافه نشده است. ترجمه زبان فارسی در گوگل تنها از سه طریق صحبت کردن، تایپ کردن، ترجمه صفحات نمایش داده‌شده در نرم افزار گوگل کروم، و یا نوشتن بصورت دستی (در صورت وجود قلم) امکان پذیر است.

دوربین مترجم گوگل قابلیت ترجمه عکس‌های موجود در دیوایس شما را نیز دارد. برای اطلاع از نحوه کار کردن با این اپلیکیشن به اینجا مراجعه کنید.

این خبر تنها یک روز پس از معرفی تکنولوژی Lens توسط گوگل بخش شد. این تکنولوژی که توسط گوگل توسعه یافته است توانایی خواندن کارت‌های ویزیت، تشخیص اشیا در محیط واقعی و در زمان واقعی را دارد.

 

4 دیدگاه دربارهٔ «دوربین ترجمه گوگل چیست؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *