تفاوت کالج (college) و دانشگاه (university)

تفاوت کالج (college) و دانشگاه (university) بطور کلی در این است که کالج یک سری مدرک در یک حوزه بخصوص ارائه می دهد در حالی که یک دانشگاه شامل مجموعه ای از کالج ها می شود.

مطالب مرتبط:

تفاوت کالج و دانشگاه در چیست؟

بطور مثال وقتی کسی وارد دانشگاه میشود می تواند نهایتا از یکی از کالج های آن دانشگاه مثلا کالج تجارت و یا کالج مهندسی فارغ التحصیل شود. بنابراین تا حدی کالج همان معادل دانشکده در دانشگاه های ایران است. البته این قوانین در کشورهای مختلف بسیار متفاوت هستند که در ادامه توضیح داده می شوند. در بیشتر مواقع دانشگاه ها شناخته شده هستند و از کالج ها بزرگتر هستند.

کالج دانشگاهی چیست؟

کالج دانشگاهی عبارت است از کالجی که برای ارائه مدرک تحصیلی نیاز به یک دانشگاه دارد. این کالج ها خارج از محیط دانشگاه هستند و تقریبا مستقل کار می کنند اما برای ارائه مدرک نیاز به یک دانشگاه دارند. کالج هایی را هم که در خود دانشگاه ها هستند کالج دانشگاهی می گویند.

تفاوت بین کالج و دانشگاه در آمریکا نسبت به سایر کشورها متفاوت است.

آمریکا

در آمریکا، دانشگاه ها بزرگتر هستند و کالج های زیادی را درون خود دارند. البته در آمریکا کالج ها ممکن است درون محیط دانشگاه باشند یا خارج از آن.

معمولا کالج ها مدرک لیسانس را برای دانشجویان ارائه می دهند. دانشگاه ها مدرک تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان ارائه می دهند. به همین خاطر در آمریکا دانشجویان برای دوره لیسانس از عبارت دانشگاه استفاده نمی کنند و کالج را ترجیح می دهند. البته هستند کالج هایی که مدارک تحصیلات تکمیلی مثل کارشناسی ارشد یا دکتری را نیز ارائه کنند.

انگلستان

یک دانشگاه می تواند مدرک ارائه دهد و کالج ها به یک دانشگاه کاملا توسعه یافته برای تایید مدرک ارائه شده از طرف خود لازم دارند. گاهی اوقات یک کالج اصلا آموزشی در سطح مدارک دانشگاهی ارائه نمی دهد.

community collegeها نیز خیلی با دانشگاه ها فرق می کنند. آنها یک دوره 4 ساله مثل B.A (لیسانس هنر) یا B.Sc. (لیسانس علوم) را ارائه نمی دهند. آنها گواهینامه ها و آموزش های فنی و تجاری می دهند.

کانادا

در کشور کانادا یک دانشگاه می تواند یک مدرک ارائه دهد در حالی که یک کالج تنها میتواند گواهینامه و یا دیپلم ارائه دهد و نه مدرک. دانشگاه ها شان بالاتری دارند و گران تر هستند. آنها تحصیلات تکمیلی بعد از لیسانس را نیز ارائه می دهند مثل مقطع فوق لیسانس، مقطع دکتری، و مقطع پست دکتری. کالج ها کوچک تر هستند و بیشتر میتوانند بروی دانشجویان تمرکز کنند. استادها در دانشگاه ها برای دانشجویان بیشتری تدریس می کنند و وقت کافی برای تک تک دانشجویان ندارند.

استرالیا

دانشگاه ها و کالج ها در استرالیا مشابه کانادا هستند. دانشگاه ها مدرک ارائه می دهند اما کالج ها تنها دیپلم و گواهینامه ارائه می دهند.

مطالب مرتبط:

ترجمه مقاله تخصصی خود را به ترجلیت بسپارید

3 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت کالج (college) و دانشگاه (university)»

  1. آیا ارزش مدرک در کالج و دانشگاه باهم فرق داره ؟مثلا کالجی که دوره ارشد ارائه میده ارزش مدرکش کمتره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *