تایپ حروف یونانی در همه فتوشاپ ها

در یکی از پست‌های قبلی که در مورد افزایش کیفیت گراف‌های خروجی از نرم‌افزار میپل بود گفتیم سعی کنید هر نوع تغییری اعم از اضافه کردن راهنمای گراف، علائم در گراف، و یا هر نوع تغییر دیگری را قبل از خروجی گرفتن در نرم‌افزار فتوشاپ انجام دهید. یکی از علائمی که همیشه باید اضافه شوند نام بعضی از پارامترها است که معمولا هم از حروف یونانی انتخاب می‌شوند. اما چطور در همه فتوشاپ‌ها این کار را انجام دهیم؟

بهترین راه برای این کار این است که از طریق ویندوز اقدام کنید تا در هر فتوشاپی بتوانید با حروف یونانی تایپ کنید.

در این مثال ویندوز 7 و نرم‌افزار فتوشاپ نسخه CS3 است. 

در قدم اول باید زبان یونانی را به زبان‌های صفحه کلید خود اضافه کنید. معمولا همه کاربران فارسی‌زبان ویندوز، دو زبان انگلیسی و فارسی را در ابتدای نصب ویندوز فعال می‌کنند که براحتی بین این دو زبان با کلیدهای ترکیبی Alt + Shift جابجا می‌شوند. می‌توانید برای سهولت کار خود در آینده بعد از اینکه از حروف یونانی استفاده کردید این زبان را از صفحه کلید خود حذف کنید تا مثل حالت اول تنها با دو زبان فارسی و انگلیسی کار کنید.

برای اضافه کردن زبان یونانی از طریق Control Panel و گزینه Region and Language مانند شکل زیر وارد پنجره مربوط به زبان ویندوز و صفحه کلید شوید.

در پنجره باز‌شده (شکل زیر) وارد سربرگ Keyboards and Languages شده و گزینه Change keyboards را مطابق شکل زیر بزنید.

در پنجره بازشده زبان یونانی را مطابق شکل زیر به زبان‌های صفحه کلید خود اضافه کنید.

در نهایت به محیط فتوشاپ بازگردید و با استفاده از ابزار تایپ هر جایی که خواستید تایپ کنید. برای اینکه به زبان یونانی بتوانید تایپ کنید کافیست مطابق شکل پایین از نوار پایین ویندوز زبان یونانی را انتخاب کنید. البته برای پیدا کردن جای هر حرف باید کلیدهای صفحه کلید را امتحان کنید.

در نهایت برای حذف زبان یونانی مراحل را از ابتدا تکرار کنید تا به پنجره شکل 3 برسید. سپس مانند شکل زیر زبان یونانی را انتخاب کرده و آن را حذف کنید.

در پست‌های بعدی در مورد اعمال تغییرات در خود نرم‌افزار میپل بیشتر توضیح خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *