3 نکته برای نوشتن عناوین منطقی و آموزنده در مقاله ISI

بسیاری از محققان در مقالات ISI خود از بخش‌بندی‌ متداول استفاده می‌کنند. این بخش‌بندی شامل مقدمه، روش‌ها، نتایج، و بحث است. این افراد معمولا از همین کلمات هم برای عناوین بخش‌های مختلف مقاله ISI استفاده می‌کنند. اما شما می‌توانید از عناوین دیگری نیز استفاده کنید. عناوینی که یک دید کلی از محتویات آن بخش به خواننده ارائه می‌دهند.

معمولا خوانندگان ابتدا عنوان مقاله ISI را مشاهده می‌کنند و همان عنوان باعث جذب آنها باید شود. سپس در ادامه به سراغ جداول و شکل‌ها، و عناوین آن می‌روند. در بررسی اجمالی هر بخش ابتدا عنوان آن را مطالعه می‌کنند. در صورت جذب‌شدن به سراغ چکیده می‌روند. بنابراین عناوین ورودی خوبی به قسمت‌های مختلف یک مقاله تحقیقی هستند. در این پست نکاتی را جهت نوشتن عناوین آموزنده و موثر را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

زمان فعل در یک مقاله ISI

1-یک نمودار سازمانی رسم کنید

نمودارهای سازمانی معمولا برای نشان‌دادن ساختار یک سازمان ایجاد می‌شوند. از آنجایی که عناوین به منزله بخش‌های مختلف یک سازمان هستند بهتر است ابتدا یک نمودار سازمانی رسم کنید. با این کار ساختار مقاله خود را مشخص می‌کنید. عنوان اصلی قسمت اول یا بالایی است. سپس زیرعنوان‌ها بخش‌ها و نحوه تقسیم‌بندی عنوان اصلی را نشان می‌دهند. به همین ترتیب عنوان مرتبه بعدی نحوه تقسیم‌بندی زیرعنوان‌ها را نشان می‌دهد. بعد از تهیه نمودار سازمانی از آن به عنوان یک راهنما هنگام نوشتن مقاله خود استفاده کنید.

2-تا 3 سطح زیرعنوان درنظر بگیرید

برای یک مقاله معمولی تا سه سطح زیرعنوان طبیعی است (مثلا 4-1-1). اگرچه ممکن است یک مقاله مروری، بخش‌های کتاب، یا یک گزارش به سطوح بیشتری نیاز داشته باشد. محدود کردن این سطوح به سه به خواننده این امکان را می‌دهد تا دید کلی نسبت به مقاله ISI پیدا کند. در صورت وجود سطوح بیشتر دید کلی از بین می‌رود.

3-از یک ساختار گرامری ثابت برای عناوین استفاده کنید

گاهی اوقات یک ساختار گرامری ثابت یعنی تمامی زیرعنوان‌ها را بصورت اسم، عبارت، یا جمله بنویسیم. به این تکنیک ساختار موازی گفته می‌شود. به عنوان مثال در این پست تمامی زیرعنوان‌ها بصورت جمله هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *