یادگیری سریع زبان انگلیسی: 10 نکته

زبان انگلیسی امروزه کاربردهای فراوانی دارد. تقریبا هر کسی با هر حرفه و موقعیتی باید با این زبان آشنایی داشته باشد. در این بین برخی از افراد نیاز جدی‌تری به این زبان دارند. دانشجویان و افراد آکادمیک جزو این دسته هستند. یادگیری زبان انگلیسی برای این افراد باید در کمترین زمان با بهترین بازده باشد. مرحله آخر در این پروسه طولانی برای خیلی از افراد آزمون تافل یا آیلتس خواهد بود. اگرچه در عمل برای استفاده از این زبان یادگیری عمیق‌تری لازم است. اما برخی نتایج باید در زمان مشخصی حاصل شوند در غیر اینصورت ارزشی نخواهند داشت. نتیجه آزمون‌های زبان نیز باید در وقت خودش حاصل شوند. در این پست 10 نکته برای یادگیری سریع زبان انگلیسی را با هم مرور می‌کنیم.

اگرچه زبان انگلیسی در بین زبان‌های دنیا جزو زبان‌های سخت نیست اما همچنان یادگیری سریع این زبان کار ساده‌ای نیست. زبان انگلیسی با 750000 کلمه جزو زبان‌های ساده در دنیا است. با این حال یادگیری سریع آن یک چالش اساسی است. ما در اینجا 10 راهکار برای یادگیری سریع زبان انگلیسی را با هم مرور می‌کنیم.

1-هر چیزی که به دست‌تان رسید را مطالعه کنید

متن‌های ادبی، کاغذ باطله، روزنامه، وبسایت، ایمیل، متن شبکه‌های اجتماعی، و حتی بسته‌بندی خوراکی‌ها. هر متنی که انگلیسی بود را مطالعه کنید. اما چرا؟ این منابع دارای لغات متنوعی هستند. این کار به شما در یادگیری سریع زبان انگلیسی کمک شایانی می‌کند. در ضمن بازخوانی لغات آشنا نیز به یادگیری هر چه بهتر آنها کمک می‌کند. همچنین لغات را در متون مختلف می‌خوانید بنابراین کاربردهای مختلف آن را نیز فرامی‌گیرید. از آنجا که در زبان انگلیسی برخلاف زبان فارسی برای هر موضوع و موقعیتی یک کلمه وجود دارد این کار بسیار مفید خواهد بود.

2-فعال باشید و لغات جدید را یادداشت کنید

این راهکار یک راهکار قدیمی برای یادگیری زبان انگلیسی است. زیرا به خوبی کار می‌کند. وقتی در حال یادگیری زبان هستیم لغات جدید گاهی انقد جذاب هستند که به نظر فراموش‌نشدنی هستند. اما باورکنید همیشه اینطور نیست. برای این کار سعی کنید از یک تکه کاغذ یا تلفن همراه خود استفاده کنید. وقتی لغت جدیدی را خواندید سریعا آن را یادداشت کنید. سعی کنید لغت را با جمله یادداشت کنید. با این کار کاربرد آن لغت را نیز یاد می‌گیرید. به علاوه اینکه خود لغت هم راحت‌تر در حافظه می‌ماند. معنی لغت را هم درکنار آن بنویسید. هر بار که لغت را ببینید معنی آن سریعا یادآوری می‌شود.

3-با افراد دیگر صحبت کنید

کاربرد اصلی زبان برقراری ارتباط است. بنابراین برای یادگیری سریع زبان انگلیسی چه کاری بهتر از مکالمه؟ صحبت کردن به یک زبان میزان یادگیری را به شدت افزایش می‌دهد. این کار کارایی بیشتری نسبت به نوشتن و خواندن دارد. انجام این کار در ابتدا شاید خیلی سخت باشد اما همین سختی باعث می‌شود شما وارد سطح بعدی شوید. دانش زبانی شما یک پله ارتقا پیدا می‌کند. البته شاید پیدا کردن افرادی برای مکالمه سخت باشد. اما گروه‌های زیادی در تمام شهرها معمولا هستند که هر هفته برای مکالمه دور هم جمع می‌شوند.

4-از پادکست‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

در پست‌های قبلی در رابطه با پادکست‌ها صحبت کردیم. 5 تا از پادکست‌های معروف و رایگان زبان انگلیسی را معرفی کردیم. اما استفاده از این نوع منابع صوتی بسیار می‌تواند مفید باشد. مخصوصا اینکه لازم نیست حتما یک وقت خالی برای آن در نظر بگیرید. مثلا حین رانندگی، ورزش، آشپزی، و کارهای روزانه دیگر هم می‌توانید به پادکست‌ها گوش کنید. اگرچه در ابتدا شاید لهجه‌های نیتیو گویندگان برای شما مفهوم نباشد اما ناامید نشوید. به مرور گوش و مغز شما به این تلفظ‌ها عادت می‌کنند. ضمن اینکه لغات جدیدی را هم یاد خواهید گرفت. فایل‌های صوتی با موضوعات متنوع سرگرم‌کننده نیز هستند.

5 پادکست انگلیسی رایگان

5-به کشورهای خارجی سفر کنید

اگرچه این گزینه شاید برای خیلی‌ها در دسترس نباشد اما بی شک یکی از بهترین راهکارها است. البته کشورهای انگلیسی‌زبان باید به عنوان مقصد انتخاب شوند. کشورهای زیادی هستند که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند بنابراین گزینه‌های زیادی وجود دارد. زندگی در بین این افراد و الزام به مکالمه به زبان انگلیسی سرعت یادگیری را افزایش می‌دهد. کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، نیوزیلند، استرالیا، و آفریقای جنوبی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی ایده‌آل هستند.

6-از دوستانتان کمک بگیرید

اگر کسی از دوستان شما مطالبی را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند آن را از دست ندهید. سعی کنید روزانه مطالب جدید را مطالعه کنید. این مطالب از هر منبعی ممکن است باشند. فقط کافیست به زبان انگلیسی باشد. در ضمن در صورت مشکل در درک مطلب راحت‌تر می‌توانید از او کمک بگیرید.

یادگیری لغات انگلیسی، 9 نکته کاربردی

7-زیاد سوال بپرسید

در صورتی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید احتمالا سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد. سوالاتی که اغلب مربوط به موقعیت‌ها و جملات خاص هستند. برای یادگیری سریع زبان انگلیسی هیچ سوالی را بی پاسخ رها نکنید. اینکه بعد از ایجاد مشکل آن را حل کنید بهتر در ذهن شما می‌ماند. ضمن اینکه نکته جدیدی را سریعتر یاد گرفته‌اید. اگر ابتدا یک قاعده را یاد بگیرید شاید بعدها فراموش کنید چون ممکن است از آن استفاده نکنید. اما اگر ابتدا مورد استفاده آن برای شما پیش بیاید و بعد آن قاعده را یاد بگیرید بسیار ماندگارتر است. همین موضوع در رابطه با لغات هم صدق می‌کند. بلاگ‌ها و پیج‌های فراوانی برای این کار وجود دارند.

8-از‌ ستاره‌ها استفاده کنید

سعی کنید یکی از ستارگان انگلیسی‌زبان را انتخاب کنید. می‌تواند از بین هنرپیشه‌ها و یا خوانندگان یا هر شخص معروف دیگری باشد. مصاحبه‌های او را تماشا کنید. حتما چندبار این کار را انجام دهید. لغات، اصطلاحات، و جملات او را بررسی کنید. موارد زیادی در این مصاحبه‌ها برای یادگیری سریع زبان انگلیسی وجود دارد.

9-با موضوعی که خیلی به آن نیاز دارید شروع کنید

در صورتی که هدف اصلی خود از یادگیری زبان انگلیسی را بدانید سریع‌تر به آن خواهید رسید. آیا برای ادامه تحصیل به آن نیاز دارید؟ آیا برای یک کنفرانس می‌روید؟ آیا مصاحبه شغلی دارید؟ هر زمینه کلمات مخصوص به خود را دارد. علاوه بر دانش عمومی زبان کلمات تخصصی مورد نیاز شما بسیار بکار می‌آیند. پس سعی کنید بنا به نیاز خود جملات و کلمات مخصوص خود را ابتدا یاد بگیرید. با شروع از این جملات و لغات سرعت یادگیری بسیار افزایش پیدا می‌کند. سعی کنید سناریو‌های مختلف را تمرین کنید. به عنوان مثال در یک کنفرانس ملاقات و گفتگو با اساتید بسیار محتمل است.

مکاتبه با استاد، نکات کلیدی، بایدها و نبایدها

10-در صورت عملکرد ضعیف خودتان را تنبیه نکنید

بسیاری از زبان‌آموزان دچار این مشکل می‌شوند. پس از مدتی که یادگیری را آغاز می‌کنند به این نتیجه می‌رسند یادگیری آنها بسیار کم است. دیر یا زود این اتفاق برای هر کسی می‌افتد. پس ناامید نشوید و خودتان را سرزنش نکنید. شما در حال یادگیری هستید. راهکارهای بالا تنها برای یادگیری سریع زبان انگلیسی هستند اما چقدر سریع؟ سرعت یک موضوع نسبی است پس معیار خاصی برای سنجش عملکرد خوب یا بد شما چندان وجود ندارد. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. این کار تنها سرعت یادگیری شما را کاهش می‌دهد. بلکه خودتان را با 6 ماه قبل خودتان مقایسه کنید. از جملات انگیزشی در این راه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *