5 پادکست انگلیسی رایگان برای آموزش زبان انگلیسی (+متن)

زندگی در عصر دیجیتال مزایای خودش را دارد. مخصوصا وقتی بحث آموزش در میان باشد. دیگر نیازی نیست کتاب‌های سنگین را جابجا کنید. تنها با فشار یک دکمه انبوهی از انواع اطلاعات به شما ارائه می‌شود. اطلاعاتی که قبلا نوع آن برای ارائه دشوار بود. اطلاعات صوتی از این دسته هستند. در این بین پادکست‌ها (Podcast) نقش مهمی در آموزش دارند. پادکست‌های انگلیسی برای آموزش زبان بسیار کاربردی هستند.

مطالب مرتبط:

چرا پادکست؟

پادکست‌های انگلیسی نه تنها قواعد زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند بلکه توانایی شنیداری شما را نیز تقویت می‌کنند. با شنیدن روزانه پادکست انگلیسی گوش خود را با کلمات و جملات زبان انگلیسی آشنا می‌کنید. به علاوه اینکه این پادکست‌های انگلیسی معمولا نکات گرامری را نیز آموزش می‌دهند. همین کاربرد را برای موسیقی نیز می‌توان متصور بود. البته به جز قواعد گرامری که تنها افراد سطوح بالاتر می‌توانند از موسیقی برای آشنایی با عبارات استفاده کنند. به هر روی با گوش دادن به این اصوات پیشرفت زیادی در این راه نصیب شما می‌شود.

در این پست ما 5 تا از بهترین پادکست‌های انگلیسی رایگان را گردآوری کرده‌ایم.

پادکست انگلیسی – مبتدی

بیایید با پادکست Learn English آغاز کنیم. یک پادکست عالی از British Council. قسمت‌های این پادکست دارای بحث‌های مختلف است. همچنین این پادکست لغات و موقعیت‌های روزمره را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، این پادکست امکانات جانبی دیگری هم دارد. نه تنها متن هر قسمت را می‌توانید دانلود کنید بلکه در تست‌ها هم می‌توانید شرکت کنید. این پادکست به همراه خود تست‌هایی دارد که سطح دانش شما از این پادکست را می‌سنجد. این تست‌ها روند یادگیری را سرعت می‌بخشند.

آیا دوست دارید حین گوش‌دادن به موضوعات جذاب و به‌روز دانش زبانی خود را تقویت کنید؟ این پادکست بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این پادکست انگلیسی یک نوع دوم دارد که در آن سرعت بیان کلمات آرام‌تر است. این مورد برای کسانی که همچنان در درک کلمات هنگام شنیدن مشکل دارند عالی است. علاوه بر این موضوعات تحت پوشش برنامه‌ها بسیار متنوع است. برنامه American Mosaic در رابطه با مسائل روز در آمریکا است. البته این مسائل بیشتر حول موضوعات سینمایی و فرهنگی است. در عین حال برنامه The making of a Nation در رابطه با تاریخ آمریکا است. این برنامه‌ها مثالی از انواع مختلف برنامه‌های موجود در این پادکست هستند. برنامه‌های دیگر هم بروی موضوعات علمی و حتی گرامر زبان تمرکز دارند. بنابراین نه تنها دانش زبانی خود را تقویت می‌کنید بلکه اطلاعات شما نیز بیشتر می‌شود.

ارسال سفارش ترجمه

پادکست انگلیسی- متوسط

این پادکست انگلیسی راه جالبی برای آموزش زبان انتخاب کرده است. قسمت‌های این پادکست بر اساس موقعیت‌های روزانه شکل گرفته‌اند. بحث‌ها میان دو نفر به نام‌های نیک و آلیس است. موضوعات بحث‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند. به طوری که هدف اصلی که یادگیری زبان است را فراموش خواهید کرد. البته این موضوع تاثیر مثبتی دارد. همچنین این پادکست‌ها لیست لغات و متن گفتگو را نیز ارائه می‌دهند.

این پادکست به دلیل تنوع بالا، بسیار خاص است. در واقع وبسایت این پادکست برای هر سطحی گنجینه‌ای از پادکست‌های انگلیسی ارائه می‌دهد. نکته دیگر اینکه قسمت‌ها تقریبا کوتاه هستند. معمولا کمتر از 5 دقیقه هستند که برای افراد پرمشغله مناسب خواهد بود. این پادکست انگلیسی موضوعات سرگرم‌کننده را نیز پوشش می‌دهد. مثل جام جهانی فوتبال. همچنین گستره وسیعی از انواع کیفیت‌ها موجود است.

پادکست انگلیسی- حرفه‌ای

در این پادکست انگلیسی، تمرکز بیشتر بروی اصطلاحات و عبارات است. در واقع مرحله آخر در یادگیری زبان انگلیسی. این پادکست شامل مکالمه کوتاهی بین دو نفر است. هر هفته آنها یک اصطلاح خاصی را انتخاب می‌کنند و طی یک اجرا آن را آموزش می‌دهند. اصطلاحات معمولا جذاب و معروف هستند. نکته مهم این است که در این پادکست انگلیسی اصطلاحات در جمله و موقعیت استفاده می‌شوند. این روش مفهوم اصطلاح را واضح‌تر می‌کند و یادگیری را آسان‌تر می‌سازد. با گوش کردن به این پادکست انگلیسی توانایی شنیداری خود را نیز ارتقا می‌دهید.

پادکست‌ انگلیسی روشی سریع و آسان برای یادگیری زبان انگلیسی است. پیشنهاد می‌شود در روزهای منتهی به آزمون آیلتس یا تاقل زمان زیادی را صرف گوش‌کردن به پادکست انگلیسی کنید. با این کار همزمان دو توانایی را در خود ارتقا می‌دهید. این پادکست‌ها همانطور که گفته شد رایگان بوده و براحتی می‌توانید دانلود کنید.

مطالب مرتبط:

ویراستاری گرامری و ترجمه تخصصی مقالات ISI خود را به ما بسپارید

یک دیدگاه دربارهٔ «5 پادکست انگلیسی رایگان برای آموزش زبان انگلیسی (+متن)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *