چطور یک کاورلتر خوب بنویسیم؟ (2)

در این پست و در ادامه پست قبلی در مورد اصول نگارش یک کاورلتر خوب صحبت می‌کنیم. در پست قبلی در رابطه با نیاز یا عدم نیاز به کاورلتر در وحله اول صحبت کردیم. گفتیم که در بیشتر موارد نیازی به این نامه نخواهد بود. یک SOP خوب بیشتر موارد یک کاورلتر را پوشش می‌دهد. با این حال در اینجا ادامه مراحل نوشتن یک کاورلتر خوب را با هم مرور می‌کنیم. در صورتی که پست قبلی را مطالعه کرده باشید احتمالا متوجه شده‌اید هسته کاورلتر مشابه بقیه نامه‌هاست. تعداد پاراگراف، مطالب هر پاراگرف، آغاز و پایان نامه مشابه انگیزه‌نامه هستند.

در پست قبلی سه گام از شش گام اصلی در نگارش کاورلتر را با هم مرور کردیم. در این پست سه گام نهایی را مرور خواهیم کرد.

گام چهارم: تحصیلات و دست‌آوردهای خود را خلاصه‌وار بگویید (پاراگراف دوم)

در این پاراگراف باید تمام تجارب و مهارت‌های مرتبطی که دارید را توضیح دهید. البته خلاصه‌گویی را در نظر داشته باشید. باید با بیان این مهارت‌ها و تجارب نشان دهید که انتخاب مناسبی برای این دوره خواهید بود. سعی کنید بر مهار‌ت‌های قابل انتقال تاکید کنید. مهارت‌هایی که بین برخی شاخه‌های علم مشترک هستند. مانند برنامه‌نویسی.

سعی کنید به موضوعاتی که مربوط به این دوره است عمیقا فکر کنید. مثلا اینکه چرا شما برای این دوره یا پوزیشن ثبت نام می‌کنید؟ چه نکته‌ای در این دوره برای شما جذاب بوده است؟ تحصیل در این دانشگاه و مقطع چه دست‌آوردی برای شما خواهد داشت؟ برنامه شما برای بعد از این دوره چیست؟ سعی کنید حتما در مورد آینده خود روشن و مصمم باشید. بی‌برنامه بودن تاثیر منفی بر اعضای کمیته پذیرش خواهد داشت.

در نهایت توضیح دهید که چطور این دوره برای شما مناسب است. آیا علایق شما با این دوره در یک راستا است؟ آیا استاد خاصی هست که ترجیح دهید با او کار کنید؟ بهتر است این موارد را ذکر کنید. به مثال زیر توجه کنید.

پاراگراف دوم کاورلتر

گام پنجم: از خوانندگان نامه تشکر کنید و لیست موارد الحاق‌شده را درج کنید (پارگراف سوم)

در پاراگراف آخر باید از خوانندگان نامه تشکر کنید و احترام خود را نشان دهید. این پاراگراف طبیعتا کوتاه خواهد بود. در ضمن لیستی از فایل‌های الحاق‌شده را درج کنید.

وقتی موارد الحاق‌شده را لیست می‌کنید از ویرگول یا لیست Bullet (مانند نمونه پایین) استفاده کنید. معمولا در یک کاورلتر موارد زیر الحاق می‌شوند.

  • اپلیکیشن برای دوره یا پوزیشن مورد نظر
  • رزومه یا CV
  • بیانیه هدف (SOP)
  • ریزنمره
  • توصیه‌نامه

سعی کنید ترتیب موارد لیست‌شده با ترتیب موارد الحاق‌شده یکی باشد. برخی دوره‌ها ممکن است مدارک خاصی را درخواست کنند یا ترتیب خاصی را ملاک قرار دهند. حتما وبسایت دانشگاه را برای این موارد چک کنید که مدرکی را فراموش نکرده باشید.

البته این امکان وجود دارد که لیست این موارد را در پایان نامه نیز اضافه کنید. گام ششم را مشاهده کنید. برای درک بهتر توضیحات این پاراگراف، به شکل زیر توجه کنید.

پاراگراف سوم کاورلتر

گام ششم: نامه را ببندید

در پایان باید با یک عبارت مناسب و محترمانه نامه را تمام کنید. مشابه نامه‌های رسمی دیگر عبارت‌های زیر برای این کار بسیار مناسب هستند:

Sincerely

Yours Truly

Warm Regards

Respectfully Yours

بعد از این عبارات یک خط را خالی رها کرده و اسم خود را درج کنید. از عبارت‌های نامتعارف مثل Love، Forever yours در پایان نامه شدیدا خودداری کنید. به شکل زیر دقت کنید.

بخش پایانی کاورلتر

همانطور که در گام پنجم گفتیم می‌توانید لیست موارد الحاق‌شده را اینجا بیاورید. برای این کار بعد از اسم خود یک خط را خالی رها کنید و سپس لیست را بیاورید. ترتیب لیست با ترتیب فایل‌ها باید یکی باشد. برای این کار به مثال زیر توجه کنید.

لیست موارد الحاق شده در پایان کاورلتر

همانطور که در ابتدا هم گفتیم کاورلتر هم مشابه نامه‌های رسمی دیگر در این راستا است. قالب کلی آن با انگیزه‌نامه، متن ایمیل به اساتید و دیگر نامه‌ها یکسان است. در پست بعدی 6 نکته کلیدی در رابطه با کاورلتر را با هم مرور خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *