چرا ژورنال‌ها به کلمات کلیدی نیاز دارند؟

چاپ به معنی شناخته‌شدن است. با چاپ مقالات تحقیقی ژورنال‌ها خوانندگان را با مقالات آشنا می‌کنند. اگرچه، اغلب محققان تنها برخی از ژورنال‌ها را بطور منظم مطالعه می‌کنند. معمولا، این ژورنال‌ها هستند که بروی موضوعات خاص مرتبط به یک زمینه تمرکز می‌کنند. به عنوان مثال، آنهایی که بروی روماتولوژی کار می‌کنند ممکن است ژورنال Journal of Rheumatology را مطالعه کنند. در حالی که کسانی که در زمینه اقتصاد کار می‌کنند ژورنال Environmental Economics را مطالعه می‌کنند.

علاوه بر این ژورنال‌های تخصصی، اغلب محققان ممکن است ژورنال‌های دیگری مانند Nature و Science را مطالعه کنند. محققان برای اینکه معلومات خود را به روز نگه دارند این ژورنال‌ها را مطالعه می‌کنند. اگرچه، مقالات مرتبط به یک محقق ممکن است در ژورنال‌هایی که او مرتبا مطالعه می‌کند چاپ نشوند. اینجاست که موتورهای جستجو و سرویس‌های نشانه‌گذاری به کار می‌آیند. این ابزارها برای کار کردن از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

مقالات ISI قابل چاپ در ژورنال

یک کلمه کلیدی، کلیدی است به سوی اطلاعات. کلمه کلیدی محققان را به سمت مقالات هدایت می‌کند. مقالاتی که ممکن است در حالت عادی یک محقق به آنها برخورد نکند. ممکن است یک محقق به همه مقالات مرتبط به حوزه کاری خودش برخورد نکند. زیرا همه آنها در ژورنال‌هایی که آن محقق مرتبا مطالعه می‌کند چاپ نمی‌شوند. حتی اگر ژورنال‌های مورد بازدید محقق هم این مقالات را چاپ کنند ممکن است محقق متوجه نشود. زیرا در برخی موارد عنوان یک مقاله ISI نمی‌تواند به خوبی حق مطلب را ادا کند. بنابراین یک محقق از این مقالات به سادگی عبور می‌کند.

داده باز یا اپن دیتا در علم چیست؟

بیگ دیتا چیست؟

مثالی از کاربرد کلمات کلیدی

بگذارید با ذکر یک مثال اهمیت و فواید کلمات کلیدی را بیان کنیم. یک مقاله ISI با عنوانNew approaches to the treatment of diabetes نحوه عملکرد داروهای گیاهی در درمان دیابت را تشریح می‌کند. در حالی که عنوان مقاله نه تنها به این موضوع اشاره‌ای ندارد بلکه حتی نام داروهای گیاهی را هم ذکر نمی‌کند. کلمه کلیدی مناسب برای این چنین مقاله‌ای نام آن داروهای گیاهی است. بنابراین با جستجوی نام هر کدام از آن گیاهان این مقاله ظاهر می‌شود.

بنابراین از کلمات موجود در عنوان به عنوان کلمات کلیدی استفاده نکنید: وظیفه کلمات کلیدی تکمیل اطلاعات داده‌شده در عنوان مقاله است. کلمات موجود در عنوان مقاله ISI به طور خودکار ایندکس می‌شوند. بنابراین کلمات کلیدی به عنوان راهنماهای اضافه استفاده می‌شوند. در پایان چطور باید کلمات کلیدی را انتخاب کنیم:

6 تکنیک مهم در بهبود نگارش آکادمیک

ملاحظات هنگام انتخاب کلمات کلیدی

  • اگر مقاله در یک زمینه خاص باشد (جغرافیا، آب و هوا، غیره) آن را به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید. (semi-arid tropics, the polar region, coniferous forests)
  • مواد و تکنیک‌های آزمایشگاهی را در نظر بگیرید. کلمات کلیدی مناسبی از بین آنها انتخاب می‌شوند.
  • بررسی کنید آیا کابردهای بالقوه مقاله را می‌توان به عنوان کلمه کلیدی استفاده کرد یا خیر.
  • از پدیده‌ یا مورد خاص به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • از کلمات و عبارات موجود در عنوان در کلمات کلیدی استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *