آموزش کار با اند نوت (EndNote)- بخش 2

آموزش کار با اند نوت

در این قسمت قصد داریم تا در ادامه یکی از پست‌های قبلی که در مورد کار با اند نوت صحبت کرده بودیم این بار مطالبی را اضافه کنیم که قطعا بسیاری از شما با این مشکل مواجه شدید. مطالب اولیه در مورد نحوه ارجاع در اندنوت و ساختن کتابخانه را در پست قبلی مربوط به اندنوت آموزش داده‌ایم و در اینجا فرض بر آن است که شما آن مطالب را می‌دانید. در غیر این صورت پست قبلی را بخوانید.

ارسال سفارش ترجمه
مطالب مرتبط:

قبل از هر چیزی این نکته را باید متذکر شد که استایل (style) انتخاب‌شده در نرم افزار ورد بر استایل انتخاب‌شده در اند نوت اولویت دارد و ورد استایل اول را در نظر می‌گیرد.

ویدئو آموزشی در رابطه با این پست (آموزش کار با اندنوت) را اینجا تماشا کنید

ارجاع به چند مرجع

نکته دیگری که شاید خیلی از شماها با آن مواجه شده باشید این است که چطور در پایان یک جمله به چند مرجع پشت سر هم ارجاع دهم؟

همانطور که می‌دانید برای انجام این کار پیش از این می‌بایست بصورت دستی شماره مراجع را پشت سر هم در یک براکت می‌نوشتید. با توجه به اینکه شماره‌های آن مراجع پشت سر هم بودند و یا با فاصله بین اعداد مراجع از خط تیره (مثل [3-1]) و یا ویرگول (مثل [5-3 ,1]) استفاده می‌کردید.

حال برای اینکه این کار را با اند نوت انجام دهید تنها کافیست مثل آموزش قبلی برای ارجاع به یک مرجع اقدام کنید. تنها با این تفاوت که تمام مراجعی که می‌خواهید در این مرحله ارجاع دهید را با هم انتخاب کنید. برای انتخاب چند مرجع همزمان کافیست در برنامه اند نوت که لیست تمامی مراجع شما موجود است با استفاده از کلیک چپ ماوس و پایین نگه داشتن کلید کنترل (Ctrl) مراجع مورد نظر را انتخاب کنید.

تغییر پرانتز شماره رفرنس به براکت در اند نوت

مطلب مهم دیگری که در اینجا به آن می‌پردازیم تغییر جزئیات یک استایل در اند نوت است. به عنوان مثال چطور باید پرانتز مورد استفاده در استایل ونکوور (برای شماره مراجع در متن) را به براکت تبدیل کرد؟

برای این کار در نرم افزار اند نوت از منوی Edit و گزینه Output styles گزینه Open Style Manager… را کلیک کنید. این پنجره بصورت شکل زیر برای شما باز می شود. در این قسمت لیست تمامی استایل‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. ما در این مثال استایل ونکوور را انتخاب می‌کنیم تا تغییری در آن ایجاد کنیم. برای این کار بعد از انتخاب استایل ونکوور از گزینه Edit استفاده می‌کنیم تا پنجره مربوط به تغییر این استایل باز شود. مطابق شکل زیر:

کار با اند نوت- تبدیل پرانتز به براکت در متن مقاله و پایان نامه

پس از انتخاب گزینه Edit پنجره مربوط به استایل ونکوور ظاهر می‌شود. مطابق شکل زیر:

کار با اند نوت- تبدیل پرانتز به براکت در متن مقاله و پایان نامه

سپس در پنجره بازشده و در سمت چپ در زیر قسمت Citation گزینه Template را انتخاب می‌کنیم. این گزینه در شکل بالا با رنگ زرد هایلایت شده است. حال کافیست در قسمت سمت راست گزینه (Bibliography Number) را به [Bibliography Number] تغییر دهیم تا شماره مراجعی که در متن آورده می‌شوند در داخل براکت قرار گیرند. در پایان با استفاده از گزینه Save as استایل جدیدی را با نام جدید ذخیره می‌کنیم. توجه کنید که اند نوت به شما اجازه تغییر استایل‌های موجود را نمی‌دهد ولی می‌توانید نمونه تغییرداده‌شده را با اسم جدیدی ذخیره کنید.

در پایان از طریق منوی File اول گزینه Close style را بزنید و سپس گزینه Close style manager را تا به محیط کتابخانه بازگردید. حال می‌توانید استایل جدید را در ورد انتخاب کنید.

ویدئو آموزشی در رابطه با این پست (آموزش کار با اندنوت) را اینجا تماشا کنید

مطالب مرتبط:

ترجمه تخصصی و یا ویراستاری مقاله ISI خود را به ترجلیت بسپارید

221 دیدگاه دربارهٔ «آموزش کار با اند نوت (EndNote)- بخش 2»

      1. سلام وقت بخیر ارجاعات متنی در ورد که استایلشapaبه صورت آکولاد و هشتک میاد و به اخر متن اضافه نمیشود ممنونم میشم توضیح بدین که به چه نحوی میتونم این مشکل حل کنم با تشکر

  1. سلام خسته نباشید من اینکار انجام دادم ولی تغییر نمیکنه ورژن برنامه EndNoteX8است
    و میخام به این صورت باشند [1] در حالی که همه ی ارجاع متنم {Strecker-McGraw, 2007 #23} به این شکل نمایش داده میشه و اینکه رفرنسهام اخر متن نمیاد ممنون میشم اشکال کارم توضیح بدید واقعا بهش احتیاج دارم.

      1. سلام. من هم از اندنوت9 استفاده میکنم ولی هر استایلی رو انتخاب میکنم رفرنس هام بصورت [Esmaeili, 2008 #62] ظاهر میشه. من میخوام به صورت شماره پایان جملات بیاد با استایل ونکور ولی به صورت شماره نمیاد چکار کنم؟ لطفا هر کسی میدونه راهنمایی کنه زمانم کمه.
        ممنون

          1. خیلی خوب توضیح داده شده بود. ممنون و سپاسگزارم. خوش بدرخشید.

          2. ببخشید من این گزینه را که میزنم روشن میشه یه جدول میاد که پایینش نوشته ignore باید چیکار کنم؟

          3. سلام. با این مورد ذکر شده هم درست نشد ایا راه حل دیگری دارید؟

          4. سلام وقت بخیر
            گزینه update citation and bibliography را یکبار کلیک کنید.

        1. سلام
          من داخل وردم كه از اند نوت استفاده ميكنم فرنس اشتباه ميده به صورت}van schau.2015# اما داخل ورد جديد كاملا درسته ممنون ميشم راهنمايي كنيد

          1. سلام وقت بخیر ارجاعات متنی در ورد که استایلشapaبه صورت آکولاد و هشتک میاد و به اخر متن اضافه نمیشود ممنونم میشم توضیح بدین که به چه نحوی میتونم این مشکل حل کنم با تشکر

    1. فک کنم شما باید از طریف ورد tab اندنوت instant formatting رو پیدا کنین و روشن کنین تا مشکل حل بشه. وقتی off باشه اونطوری میشن فرمتش

        1. سلام احتمالا در ورد شما مندلی هم فعال هست. مندلی رو غیر فعال کنید مجددا رفرنس بدین ان شاءالله که درست میشه

    2. سلام و احترام
      وقتی رفرنس می دهید و به شکل بالا که فرمودید ظاهر می شود سپس گزینه update citations and… را بزنید درست می شود.

    3. Word 2007/2010:

      Word 2007: go to the Office icon in the upper left, and click “Word Options” at the bottom of this window. Word 2010: go to the “File” option in Word 2010, and click “Options” at the bottom of this window. Click on the Advanced option on the left hand side and scroll down to the section titled “Show Document Content.”

      Uncheck the item titled “Show field codes instead of their values” and click OK.
      The document should now appear normal.

      1. سلام ممنون از توضیحات خوبتون
        ولی من مرحله به مرحله پیش رفتم منتها بازهم شماره ها در متن با پرانتز ظاهر می شه و تبدیل به براکت نمی شه . می شه راهنمایی بفرمائید ؟

      2. سلام چطوری میتونم بین رفرنس ها ک ب صورت عددی در متن هستند علامت و بزارم؟
        برای رفرنس های سه تایی هم چگونه بین دو تا اول علامت ، و بین شماره دوم و سوم علامت و بزارم؟

    1. سلام. ممنون از اموزش خوب و دقیق شما.
      چطور میتونم یک رفرنس رو که چند بار در متن تکرار شده با اندنوت وارد کنم. یعنی میشه همه رو باهم انتخاب کنم یا باید یکی یکی با اندنوت جایگزین کنم؟

      1. سلام وقت بخیر و ممنون
        کافیست هر بار که نیاز به ارجاع به آن رفرنس هست آن را از کتابخانه اندنوت انتخاب کنید و نشانگر ماوس را در ورد در جای مناسب در متن قرار دهید (هر جایی در متن که باید به آن مرجع ارجاع دهید). سپس با استفاده از تب اندنوت در ورد و گزینه insert selected citation به آن مرجع ارجاع دهید. اندنوت متوجه تکراری بودن رفرنس می شود. نه شماره آن را زیاد می کند و نه به لیست انتهایی اضافه می کند.

  2. مرسی من مراحل را اجرا کردم رفرنس های توی متن تغییر پیدا کرد ولی لیست منابع آخر نه اصلا نه پرانتزن نه کروشه

    1. این تنظیمات مربوط به متن است. در صورتی که قصد دارید مشابه این تنظیمات را در لیست انتها هم داشته باشید باید از طریق همان صفحه ویرایش استایل به قسمت layout از bibliography بروید و در قسمتی که bibliography number. نوشته شده است نقطه انتهایی آن را بردارید و آن را درون کروشه یا پرانتر به انتخاب خودتون قرار بدید. معمولا نحوه نمایش شماره رفرنس ها در متن اهمیت دارند و شماره گذاری در انتها جزو موارد قالب بندی نیستند.

  3. وقتی یک منبع فارسی رو با اندنوت درج میکنیم بین دو نویسنده از and استفاده میکنه و سال و صفحه و اعداد رو به انگلیسی می نویسه. استایل شیکاگو باید استفاده کنم که مبنای شیوه ایران ایرانداکه. چکار کنم که بجای and از «و» استفاده کنه و اعداد رو فارسی درج کنه نه انگلیسی؟
    آیا راهی وجود داره که رفرنسهای موجود در اند نوت رو به ورد منتقل کنیم؟ ورد فقط فرمت xml رو می شناسه؟

    1. سلام
      در مورد سوال اول که چطور بجای and جداکننده “و” استفاده شود طبق توضیح زیر عمل کنید.
      برای اینکه از رفرنس های فارسی بتوانید استفاده کنید (وجود “و” در مرجع پایانی) می توانید در قسمت تنظیمات بجای and از جدا کننده “و” استفاده کنید. برای این کار در قسمت تنظیمات استایل خود و در قسمت bibliography گزینه author list را انتخاب کنید و در پنجره تنظیمات بجای جدا کننده های and از “و” استفاده کنید.
      چند نکته را حتما در نظر داشته باشید.
      اول اینکه در وارد کردن “و” فاصله های قبل و بعد از آن را وارد کنید.

      در مورد سوال دوم که چرا اعداد انگلیسی نمایش داده می شوند بررسی کنید آیا باقی اعداد هم در آن فایل ورد انگلیسی نمایش داده می شوند یا فارسی که احتمالا باید انگلیسی باشد. در اینصورت از طریق گزینه option در ورد به قسمت advanced بروید و گزینه numeral را به context تغییر دهید.

      1. سلام ،وقت بخیر
        من دو تا مشکل دارم..
        اول اینکه میخام در متن مقاله ام همه نوسیندگان در متن مقاله وارد شود،با اینکه روی apath7 هست نوسینده اول و etalرا میاورد…
        مشکل دوم فونت و سایز میخام time 10 باشد با اینکه انتخاب میکنم اعمال نمیشود….
        واقعا کلافه شدم دو بار مقاله ام برگشت خورد …محبت کنید کمکم کنید

  4. بسیار بسیار عالی بود
    با بهترین و ساده ترین نگارش به همراه عکس توضیح داده بودید.
    بسیار متشکرم
    ان شاءالله در همه مراحل زندگی موفق باشید.

  5. سلام. ضمن تشکر از سایت و مطالب ارزشمندتان. من تقریبا 1 سالی هست درگیر تبدیل سبک APA به فارسی در اندنوت هستم. همه جوره سرچ کردم چیزی نتونستم پیدا کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید آیا سبک APA در اندنوت به فارسی تبدیل می شود؟ یعنی مثلا (Kim, Tam, Kim, & Rhee, 2017) به (کیم، تام، کیم و ری، 2017) تبدیل شود.

    1. سلام. خیلی ممنون
      به نظر تنها راه پیش روی شما ویرایش استایل APA در اندنوت است. هنگام ویرایش باید جداکننده اسم نویسندگان را چه در سایتشن و چه در لیست نهایی به “و” برای نویسنده آخر تبدیل کنید. ضمنا تمامی مراجع را بصورت دستی در اندنوت وارد کنید تا اسم نویسندگان فارسی باشد.
      اگر می خواهید مراجع در لیست پایانی همچنان انگلیسی باقی بمانند می توانید فقط تمپلیت سایتیشن را تغییر دهید و بجای عبارت author از یک فیلد دیگر در آن مرجع که عموما استفاده نمی شود استفاده کنید. در این صورت برای هر مرجع پس از ایمپورت در اندنوت باید آن فیلد انتخابی را بصورت دستی با نام نویسندگان بصورت فارسی تکمیل نمایید.
      نحوه ویرایش سایتیشن را نیز می توانید در کامنت ها مطالعه فرمایید. توضیحات مربوط به آن ارائه شده است.

  6. با سلام
    بسیار مفید بود.ممنونم.
    یک سوال داشتم.میخوام شماره رفرنس ها در پایان متن هم در براکت قرار بگیره.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام ممنون.
      برای این کار باید استایل موردنظرتون رو ویرایش کنید.
      در پنجره ویرایش استایل و در قسمت bibliography به زیرمجموعه layout برید و گزینه bibliography number رو درون براکت قرار دهید.
      برای آشنایی با چگونگی ویرایش استایل و موارد گفته شده در بالا این پست را مطالعه کنید.
      لینک پست:
      https://www.tarjolate.com/2020/04/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86%d9%88%d8%aa/

  7. با سلام و عرض ادب.
    میخواستم ببینم چطور میتوان اعداد در فهرست منابع رو ( در آخر مقاله) در داخل کروشه قرار داد؟ با تشکر از سایت خوبتون.

    1. سلام و ممنون
      روند کلی این کار مشابه همان چیزی است که در متن این پست توضیح داده شده است. با این تفاوت که در قسمت ویرایش استایل باید به گزینه layout در زیر مجموعه bibliography مراجعه کنید. بعد از انتخاب این گزینه، در سمت راست نحوه نمایش اعداد در لیست انتهایی را مشاده می کنید. عدد هر رفرنس همان bibliography number است. توجه کنید در صورتی این کلمه را مشاهده می کنید که نوع استایل شما در لیست انتهایی خود از اعداد استفاده کند. در پایان عبارت bibliography number را درون کروشه قرار دهید و گزینه save را از منوی file کلیک کنید.

    1. سلام وقت بخیر.
      من برای یه جمله تو متنم دوتا رفرنس دارم ولی برعکس میان شماره ها باید چکار کنم؟
      مثلا:
      بیماری های قلبی اولین عامل مرگ و میر هستند.(۳،۱)
      درصورتی که باید (۱،۳) باشه
      یا مثلا:
      بیماری های قلبی خطرناک هستند.(۱_۶)
      در صودتی که باید (۶_۱)باشه
      باید چکار کنم؟

  8. سلام، وقتتون بخیر
    ببخشید میخواستم بپرسم در منبع دهی پایانی با نرم افزار اندنوت چطوری میشه تنظیمات را به گونه ای تغییر داد که منابع مجلات با شیوه ونکوور به صورت مخخف آورده بشن؟
    سپاس از راهنمایی تون

    1. سلام وقت بخیر
      برای اینکه یک استایل مثل ونکور از مخفف برای اسم ژورنال ها استفاده کند باید آن استایل را ادیت کنید. پیشنهاد می کنیم ابتدا پست زیر را برای ویرایش یک استایل مطالعه کنید.
      https://www.tarjolate.com/2020/04/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86%d9%88%d8%aa/
      در قسمت تنظیمات یک استایل گزینه Journal Names را انتخاب کنید سپس در صورت تمایل گزینه abbreviation 1 را انتخاب کنید تا اسم ژورنال ها بصورت مخفف نمایش داده شود.
      اما برای نمایش مخفف صحیح اسم زورنال ها باید لیست مخفف ها را اصلاح کنید.
      برای این کار از منوی tools در صفحه اصلی اندنوت وارد گزینه Open term lists شوید و گزینه journal term list را انتخاب کنید.
      پنجره جدیدی باز می شود. در سربرگ terms تمام مجلات موجود را پاک کنید.
      در سربرگ list گزینه import list را کلیک کنید.
      در پنجره باز شده حوزه علمی خود را انتخاب کنید.
      سپس با کلیک بروی open و ok لیست ژورنال ها به همراه مخفف های صحیح آنها اضافه شده اند.
      بدین ترتیب شکل صحیح مخفف ها برای ژورنال ها نمایش داده می شود.

  9. با سلام و تشکر خدا خیرتون بده عالی بود.فقط من در متن فارسی شماره رفرنس فارسی دارم ولی در پایان رفرنس دهی نیز دوباره اعداد فارسی مرتب شدن که هر چه از روش گفته شده استفاده میکنم نمیشه به انگلیسی برگرده.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر.
      ظاهرا شما اعداد رفرنس های درون متن را فارسی میخواهید اما شماره رفرنس های اخر متن را انگلیسی. در اینصورت این موضوع بیشتر به تنظیمات ورد شما بستگی دارد. از طریق option در ورد گزینه numeral را بروی context تنظیم کنید. با این کار هرجای متن که زبان انگلیسی باشد اعداد هم انگلیسی خواهند بود.

  10. با سلام ببخشید من در قسمت کپشن مشکل دارم. وقتی شماره تصویر در متن بصورت تصویر 1 ظاهر میشود فونت آن با فونت متن اصلی متفاوت است.ایا باید دستی تنظیم شود یا اتومات جایی دارد.ممنون میشم جواب بفرمایید.با تشکر از پاسخگویی سرع تون

    1. سلام وقت بخیر
      اگر منظورتان کپشن عکس ها و جداول است پس از اضافه شدن اولین کپشن یک استایل جدید به لیست استایل ها اضافه می شود با نام caption. می توانید با کلیک راست بروی این استایل و گزینه modify وارد صفحه تنظیمات این استایل شوید. می توایند در این پنجره از قسمت format فونت و دیگر مشخصه ها را تعیین کنید.

      1. صحبت شما برای تغییر فرمت و فونت متن زیر تصویر درست است اما این برای ارجاع در متن نیست یا من جایی ندیدم.من تنظیمات رو دقیق انجام میدم زیرنویس عکس درسته ولی وقتی مثلا در متن کراس رفرنس میزنم و ادرس تصویر مربوطه زو می زنم کلمه تصویر 1 با فونت دیگری ظاهر میشه

        1. متاسفانه بنده در ابتدا اشتباه متوجه منظور شما شدم. فرمت کلماتی که در متن ظاهر می شوند مانند (تصویر 1) براساس فرمت تعریف شده در استایل (معمولا استایل normal که برای بدنه اصلی متن انتخاب میشود) است.

  11. سلام
    سپاس گزارم از مطالب خوبتون.
    می خواستم بپرسم من رفرنس دادم با اند نوت اما مشکلی که هست اعداد رفرنسم داخل متن ابی نیستن. و با کلیک روی اونها نمیتونم به رفرنس انتهای متن برسم.
    باید چیکار کنم؟

    1. سلام خواهش میکنم.
      برای اینکه سایتیشن درون متن به لیست مراجع انتهایی لینک شود در نوار بالای نرم افزار ورد وارد تب endnote شوید. سپس از فلش کوچک سمت راست پایین قسمت bibliography وارد پنچره تنظیمات شوید و تیک گزینه link in-text citation to references in bibliography را فعال کنید. البته قبلا هم در کامنت ها توضیح داده شده که در ورد شاید این لینک دچار مشکل باشد و کار نکند اما در pdf کار می کند.

    2. سلام وقتتون بخیر برای رفرنس دهی با APA از هشتک استفاده میکنه گزینه instant formatting رو هم روشن کردم .یه جدولی باز میشه که ارورEncounterd an improper argument. بعد یه جدول باز میشه
      که میگه no matching records were found.
      سعی کردم تمام ارور هارو بگم😅🙈

      1. سلام وقت بخیر
        خیلی ممنون که همه خطاها را نوشتید.
        احتمالا این موضوع مربوط به کتابخانه اندنوت است. اندنوت رفرنس مورد نظر را در فایل کتابخانه پیدا نمی کند. یا ممکن است دلیل آن استفاده از کتابخانه های متعدد برای یک فایل ورد باشد.
        در پنجره ای که خطا نمایش داده می شود و رفرنس مورد نظر را پیدا نمیکند (در نوار بالای پنجره عبارت select matching reference را مشاهده می کنید) بجای عبارت طولانی تری که هشتگ هم دارد عبارت کوتاه تری را تایپ کنید که مثلا اسم نویسنده باشد مجددا گزینه find را بزنید تا شاید رفرنس را پیدا کند. مطمئن شوید رفرنس نمایش داده شده دقیقا همانی باشد که مورد نظر شما است.
        دلیل دیگر آن میتواند تغییر نام نویسنده رفرنس مورد نظر توسط شما باشد.

  12. با سلام. واقعا سپاسگزارم از پاسخگویی سریع تون. پس جایی برای تغییر این فونت وجود نداره و باید دستی در متن فونت رو تعییر داد.درست متوجه شدم؟

    1. شما اگر استایل اصلی متن (معمولا استایل normal) را تنظیم کنید و فونت و سایز را انتخاب کنید دیگر نیازی به تنظیم دستی نیست.

      1. سلام، من بایستی رفرنس بر اساس ونکوور وارد کنم ولی استایل ونکوور که میزنم به صورت اعداد میاره، استایل Annotated زدم درست شد، حالا میخوام فقط اسم نویسنده ی اول باشه بقیه et al بنویسه چیکار باید بکنم؟

        1. سلام وقت بخیر
          وارد تنطیمات استایل شوید و در قسمت author lists از citation می توانید در قسمت abbreviated author list (هر دو قسمت first appearance و subsequent appearances) عدد اول را 2 و عدد دوم را 1 انتخاب کنید.

  13. ببخشید یه سوای دیگه هم دارم که کلافه م کرده ممکنه لطفا پاسخ بفرمایید. من متن فارسی دارم که رفرنس ها در پایان داخل کروشه فارسی هست و هر کاری میکنم انگلیسی نمیشه. با انتخاب contex هم همونه.ممکنه بفرمایید چکارش کنم؟ ممنون میشم

  14. من امتحان کردم وقتی یک قسمت از متن را کپی میکنم در صفحه جدید ورد به همراه رفرنس ها با دنبال کردن مسیر گفته شده مشکل برطرف می شود. ولی برای متن کلی نه.ممکنه راهنمایی بفرمایید.

    1. احتمالا مشکل از فایل ورد است. البته شاید مشکل نباشد صرفا تنطیماتی جای دیگر غلبه می کند. اما حتما استایل نرمال را بررسی کنید.

  15. سلام ممنونم از توضیح خوبتون.

    استایل معرفی شده توسط ژورنال ACS هست اما وقتی این استایل رو انتخاب میکنم همه مواردش همونی که ژورنال گفته نیست و باید دستی تغییراتی بدم. یکیش همین براکت متن بود که با توضیح شما انجامش دادم. طبق دستورالعمل ارائه شده ژورنال، باید شماره تمام رفرنس ها که در انتهای متن مقاله قرار میگیرند هم داخل براکت باشه. میتونید کمک کنید دراین مورد چیکار باید بکنم؟

    مورد بعدیش هم اینه که گفتن باید اسامی ژورنال ها در رفرنس به صورت اختصاری باشه. اینو که نمیشه کاریش کرد باید خودم دونه دونه بگردم و دستی تغییر بدم درسته؟

    سپاس بیکران از شما

    1. سلام وقت بخیر
      برای اینکه شماره رفرنس های لیست انتهایی را درون براکت قرار دهید در همان صفحه ویرایش استایل در ردیف bibliography گزینه layout را انتخاب کنید. سپس کل کلمه bibliography number را درون براکت قرار دهید.
      برای سوال دوم به لینک زیر برید و آموزش استفاده از مخفف رفرنس هارو مطالعه بفرمایید. اندنوت همچین قابلیتی را دارد.
      https://www.tarjolate.com/2020/11/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%ae%d9%81%d9%81-%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%86%d8%b3-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86%d9%88%d8%aa/

  16. سلام وقت بخیر
    من واسه کار پروپوزال از سبک ونکوور استفاده می کنم موقع رفرنس زدن در انتهای نقطه قبل از اعداد قرار میگره مثلا 1. اینجوری میشه لطفا راهنماای کنید

    1. سلام وقت بخیر
      بنده اطلاعی از زبان متن پروپوزل شما ندارم. اما این اتفاق زمانی می افتد که متن شما راست چین باشد. یا باید در قسمت لیست انتهایی آن را چپ چین کنید یا استایل را تغییر دهید و نقطه را قبل از عدد رفرنس بگذارید. برای آشنایی با نحوه تغییر استایل پست های اندنوت را مطالعه بفرمایید.

  17. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من زبان پروپوزالم فارسی و وقتی می خوام ارجاع بزنم با سبک ونکورر بعد از انتهای متن مثلا ( سرطان بیماری است{Nematpour, 2020 #78 . ) اینجوری رفرنس می زنه چجوری برطرف کنم این ایرادو …ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      بهتر است گزینه instant formatting رو در قدم اول بررسی بفرمایید تا روشن باشد. این گزینه رو در نوار endnote در داخل ورد می توانید بیابید. این حالت نمایش در داخل متن است یا انتهای متن؟

        1. این حالت نمایش سایتیشن زمانی است که گزینه instant formatting خاموش باشد. یکبار گزینه update citations and bibliography را کلیک کنید.

  18. سلام چه طور میشه کاری کرد که لیست رفرنس هایی که از اند نوت وارد فایل ورد شدند به صفحه آخر منتقل نشوند و وارد یک صفحه مشخص بشوند

    1. سلام وقت بخیر
      طبق اطلاعات بنده همچین امکانی در اندنوت وجود ندارد. ولی می توانید لیست را به کل کات کنید و در جای دیگر پیست کنید. فقط باید هنگام پیست کردن گزینه keep formatting رو انتخاب کنید. در نهایت یکبار هم update citations and .. را کلیک کنید.

      در صورتی که راهی برای این کار پیدا کردید ممنون میشم با ما به اشتراک بگذارید.

  19. سلام
    ممنون از توضیحات بسیار خوب شما
    در مقالات فارسی، مراجع فارسی و انگلیسی وجود داره ولی اند نوت فرقی بین این ها نمیگذاره و برای همه از حروف و وژاه های انگلیسی استفاده میکنه.
    اگر استایل رو تغییر بدهیم برای مراجع انگلیسی زبان هم تغییر میکنه
    راهی وجود داره که با استفاده از اندنوت در یک مقاله هم مراجع فارسی رو داشته باشیم و هم مراجع انگلیسی؟
    اگر ممکن باشه که در یک مقاله از دو استایل استفاده کنیم، مسئله حل میشه. اما فکر میکنم این راهکار شدنی نیست.
    ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      برای اینکه بتوانید هر دو مقاله را در یک استایل داشته باشید پیشنهاد ما این است که برای مقالات فارسی از یک نوع رفرنس تایپ دیگری استفاده کنید. در اینصورت میتوانید template یا قالب آن رفرنس تایپ را به صورت دلخواه ویرایش کنید. سعی کنید از انواع کم کاربرد مثل سایت عکس و امثالهم استفاده کنید. برای شروع بهتر است قالب journal article را برای تایپ جدید کپی کنید و سپس آن را ویراش کنید.

  20. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من با اندنوت با سبک ونکوور رفرنس میزنم ولی در اخر مثل سبک ونکوور نیست
    میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      بررسی کنید استایل مورد نظر در ورد انتخاب شده باشد. در منوی اندنوت در ورد. اگر هم گزینه instant formatting خاموش است با گزینه update بروزرسانی کنید تا تغییرات نهایی را ببینید.

  21. ببخشید من که اندنوت رو نصب کردم کلا error میزنه و میگه inactive است ولی از داخل ورد می تونم باهاش رفرنس بزنم ولی مشکلی که داره نمی تونم سبکشو تغییر بدم مثلا میخوام ونکور باشه و توی ورد انتخاب میکنم ولی انتها که رفرنس و زده ونکور نیست و چون خود صفحه ای اندنوت باز نمیشه نمی تونم آپ دیت بزنم و اصلاح کنم …میشه لطفا راهنمایی کنید چجوری میتونم هم اندنوت و فعال کنم بدون اینکه کتابخونه هام حذف بشه و هم اینکه نیاز به نصب دوباره ی اون نباشه …

    1. فایل کتابخانه در حافظه شما ذخیره شده است و میتوانید آن را جابجا کنید. اما اینکه نرم افزار اندنوت شما مشکل نرم افزاری دارد یا خیر باید بررسی شود. می توانید یکی از نسخه های مطمئن به همراه کرک را دانلود و نصب کنید. فایل های کتابخانه را قبل از پاک کردن اندنوت قبلی جای دیگری جهت اطمینان ذخیره کنید.

  22. سلام ممنون از سایت عالیتون. یه مشکلی که من با اند نوت دارم اینه که ترتیب رفرنس ها از راست به چپ هست ولی از ما چپ به راست خواستن و نمیدونم چطور تغییرش بدم مثلا به جای اینکه(3,2) باشه باید (2,3) باشه.میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام وقت بخیر
      ترتیب شماره ها در سایتیشن به زبان متن بستگی دارد. این حالتی که می فرمایید قاعدتا نباید استفاده شود. در قسمت تنظیمات استایل در اندنوت می توانید Sort order سایتیشن را تغییر دهید اما گزینه ای برای سوال شما ندارد.

      1. خیلی ممنونم ازتون، متاسفانه یکی از مجلات که مقاله ارسال کردم اینجوری خواستن. روشی که استفاده کردم شاید به درد کسی بخوره پس اینجا میگم:
        اتو فرمت رو خاموش کردم و دستی رفرنس ها رو جا ب جا کردم. خسته کننده بود ولی مشکل حل شد.

        1. بسیار ممنونم که نتیجه رو با ما به اشتراک گذاشتید.
          تنظیم دستی به علت وقت گیر بودن و ناپایدار بودن به دلیل آپدیت اتفاقی آخرین گزینه هست. اما اگر قصد چنین کاری را دارید پیشنهاد می شود کل سایتیشن را به متن ساده تبدیل کنید (convert citation and bibliography) و سپس دستی ویرایش کنید. دیگر خطر آپدیت شدن هم ندارد.
          موفق باشید

  23. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من هر کاری میکنم اندنوت رو که نصب میکنم inactive میشه واقعا کلافه شدم هر کاری میکنم نصب نمیشه میشه لطفا راهنمایی کنید چجوری نصب کنم که active شه ، یا از کجا میتونم دانلود و نصب کنم من حتی لپ تاپ رو بیرون بردم نتونستن نصب کامل کنن به محض اینکه اینترنت روشن میشه inactive میشه ،قبلا این برنامه رو داشتم اینجوری نبوده یه چن ماهی میشه همش error میزنه ،کارم خیلی گیر اندنوت ممنون میشم راهنمایی کنید که نصبش کنم

    1. سلام وقت بخیر
      تصب برنامه ها روش خاصی ندارند اما مهم کرکی هست که با برنامه موجود هست. در اون صورت هر کرک روش پیاده سازی خودش رو داره که برنامه نویس مشخص کرده. هیچ راهکار کلی وجود ندارد که بنده یا شخص دیگری راهنمایی کند. اما احتمال دارد چون یکبار اندنوت نصب کردید و غیرفعال شده است تنظیمات رجیستری ویندوز شما یکبار ست شده و هر بار اندنوت نصب می کنید این مشکل باز هم پیش می آید. سایت هایی مثل downloadly.ir (این معرفی به هیچ وجه تبلیغ نیست و مسئولیتی متوجه ترجلیت نیست) هم اندنوت به همراه کرک برای دانلود دارند اما چقدر با سیستم و ورد شما هماهنگ باشد اطلاعی ندارم. سعی کنید ورد 2013 به همراه اندنوت 8 استفاده کنید. آخرین گزینه تعویض ویندوز است چون پاک کردن فیلدهای اندنوت از ریجستری ویندوز کار ساده ای نیست.

  24. سلام با تشکر از سایت عالیتان یک سوالی داشتم من استایل هاروارد میزنم پرانتزها در یک طرف نام و تاریخ میان و طرف چپ بدون پرانتز هست متشکر اگر راهنمایی فرمایید

    1. سلام وقت بخیر
      ممنون
      زبان متن فارسی هست یا انگلیسی؟
      تنظیمات استایل را بررسی بفرمایید template سایتیشن صحیح باشد. بدین معنی که پرانتزها در طرفین date و name باشند.

      1. سلام متشکر بابت جوابگویی ،زبان متن فارسی اونم چک کردم اونجا در استایل در دو طرف درسته ولی اینجا در متن در یک طرف میاره

        1. قاعدتا نباید اینطور باشد. احتمال دارد اگر استایل را ویرایش کردید قبلا پرانتزها به زبان فارسی در تمپلیت وارد شده باشند. چپ چین راست چین بودن متن را کنترل کنید. در حالت عادی نباید اینطور باشد.

          1. سلام وقت بخیر.
            من برای یه جمله تو متنم دوتا رفرنس دارم ولی برعکس میان شماره ها باید چکار کنم؟
            مثلا:
            بیماری های قلبی اولین عامل مرگ و میر هستند.(۳،۱)
            درصورتی که باید (۱،۳) باشه
            یا مثلا:
            بیماری های قلبی خطرناک هستند.(۱_۶)
            در صودتی که باید (۶_۱)باشه
            باید چکار کنم؟

          2. سلام وقت بخیر
            در مورد ترتیبی که در حال حاضر نشان می دهد مطمئن هستید که اشتباه است؟

  25. سلام
    وقت بخیر

    در داخل متن زمانیکه شماره صفحه و در edit citation وارد میکنم حرف «ص» هم در کنار شماره صفحه وارد میشه … راهی وجود داره که بشه ص حذف بشه و بجاش علامت«:» دونقطه بیاد

    ممنون

      1. از سربرگ references گزینه insert citation و زدن و اطلاعات و وارد کردم. در متن نام نویسنده و سال نمایش داده میشه
        روی نام نویسنده و سال که هایلایت شده کلیک راست میکنم و گزینه edit citation و زده و در قسمت pages شماره صفحه قید میشه
        اما حرف ص هم میاد

      2. از سربرگ references گزینه insert citation و زدن و اطلاعات و وارد کردم. در متن نام نویسنده و سال نمایش داده میشه
        روی نام نویسنده و سال که هایلایت شده کلیک راست میکنم و گزینه edit citation و زده و در قسمت pages شماره صفحه قید میشه
        اما حرف ص هم میاد

  26. ممنون از مطلب مفیدتون
    چه طور میتونم با استایل APA شماره صفحه و هم در متن کنار نام نویسنده و سال قرار بدم؟

    1. سلام وقت بخیر
      بصورت پیش فرض در خود استایل APA صفحه وجود دارد اما این فیلدها در فایل اکسپورت رفرنس معمولا وجود ندارند. بنابراین در قسمت تنطیمات استایل و زیر مجموعه citation و گزینه template بعد از سال (year) هر چه هست را پاک کنید به جز پرانتز انتهایی و سپس نشانگر ماوس را قبل از پرانتز بگذارید. با استفاده از گزینه insert field گزینه pages وارد کنید. صفخات وارد می شوند. استایل را با نام دیگری باید ذخیره کنید.

  27. سلام.ببخشید من مقاله ام رو برای مجله ای میخواستم بفرستم.در مورد رفرنس زدن گفتند که در پرانتز و کروشه نباشد.چطوری میتونم پایان جملاتم فقط عدد بذارم؟
    The best treatment results can be obtained in the primary,1-3
    به طور مثال،به این شکل منظورمه.

  28. سلام وقت بخیر، من میخوام رفرنس های جدید وارد وردی کنم که برای ادیت بدستم رسیده منتها رفرنس هایی که قبلا خورده هم سایتیشن ها داخل متن داخل کروشه هست و هم شماره رفرنس های آخر داخل کروشه هست منم ونکور رو طبق دستورالعمل شما ادیت کردم ولی رفرنس های جدیدی که الان دارم داخل این ورد میزنم با رفرنس های قبلی لینک نمیشه و دوباره شماره جدید از 1 میخوره

    حتی وقتی استایل رو هم تغییر ندم این لینک شدن با رفرنس های قبلی اوکی نمیشه

    1. سلام وقت بخیر
      فایل کتابخانه اندنوت رو هم به همراه فایل ورد دریافت کردید؟ اندنوت کتابخانه را در سیستم شما شناسایی کرده است؟

  29. سلام خسته نباشید
    در حال حاضر متاسفانه بعد از رفرنس دهی متوجه شدم در قسمت آخر متن که فهرست منابع نوشته شده، یکسری از اعداد مثل سال یا جلد و صفحه منبع ، فارسی میوفتند چکار کنم که آن ها هم انگلیسی بیوفتند چون نظم نوشتاری منبع دهی انتها به هم ریخته.

    1. سلام وقت بخیر.
      بررسی بفرمایید در قسمت option ورد گزینه numeral بروی چه گزینه ای تنظبم شده است. احتمالا بروی hindi باشد که باید آن را به گزینه ای دیگر تغییر دهید. مسیر دسترسی از طریق option ورد و در تب advanced است.

    1. این موضوع به استایل مورد استفاده شما باز می گردد. معمولا در لیست انواع رفرنس های یک استایل کتاب نیز موجود است که می توان شماره صفحات را در آن مشخص کرد. البته به فصل هم می توان ارجاع داد. بهتر است نحوه رفرنس دهی انواع مراجع در آن استایل را مطالعه بفرمایید.

  30. سلام. ممنون از مطالب خوبتون
    چگونه میتوان به انتهای رفرنس، doi ژورنال را به صورت هایپرلینک اضافه کرد؟

    1. سلام وقت بخیر
      وارد تنظیمات استایل شوید (نحوه ورود به تنظیمات استایل را اینجا مطالعه بفرمایید) و در قسمت template از bibliography نوع رفرنس journal article را در سمت راست همان پنجره پیدا کنید. نشانگر ماوس را در انتهای آن template قرار دهید. (احتمالا آخرین کلمه pages یا page باشد مشابه این: Author. Title|. Journal|. Year|;Volume|(Issue)|:Pages| در استایل ونکوور). سپس گزینه insert field در بالا سمت راست صفحه را کلیک کنید و URL را انتخاب کنید.

  31. سلام وقت بخیر
    ممنون از شما که کامل و واضح پاسخ دادید.
    من بر طبق توضیحاتتون عمل کردم هایپرلینک هم شدولی doi نبود آدرس سایت بود به این صورت شد https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25114142.
    من میخواهم برای نمونه به این صورت در بیاید
    https://doi.org/10.1007/s00421-008-0955-8
    امکان دارد به من کمک کنید؟ سپاس

    1. سلام خواهش میکنم. در مشخصات یکی از رفرنس ها (همین رفرنس به عنوان مثال) بررسی کنید آیا ترم URL اطلاعاتی دارد یا خیر. ترم doi چطور؟ ترم url را خالی کنید و doi رفرنس را در فیلد doi کپی کنید.
      مجددا مراحل گفته شده در کامنت قبلی را تکرار کنید. در لیست رفرنس ها در کتابخانه اندنوت با انتخاب هر رفرنس مشخصات آن در سمت راست مشاهده می شود.

  32. سلام وقت بخیر
    سپاس از شما. طبق گفته شما عمل کردم doi اضافه شد اما هایپرلینک نبود. آدرس سایت doi را در قسمت URL قرار دادم doi هایپرلینک شد ولی هایپرلینک عمل نمیکند و وارد سایت ژورنال مربوطه نمیشود. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      احتمالا قسمتی را اشتباه انجام داده اید. وقتی doi اضافه شد با پیشنویس آن بود؟ یعنی عبارت http://doi.org قبل از کد doi ظاهر شد؟ اولین کد doi رفرنس 10 است؟ اینکه هایپرلینک عمل نمی کند ممکن است دلایل دیگری (دلایل سیستمی) داشته باشد. دقت داشته باشید کد doi در فیلد doi باید باشد و فیلد url را خالی کنید. سپس در انتهای template رفرنس فیلد url را اضافه کنید. اگر موفق نشدید از لیست انتهایی مراجع و فیلدهای همان رفرنس در کتابخانه اندنوت عکس بگیرید و به تلگرام سایت ارسال کنید.

  33. سلام وقت بخیر
    ممنون از توضیحات کامل و دقیق شما، مشکلم برطرف شد.
    امکان دارد راهنمایی بفرمایید چطور میشه اعداد رفرنس داخل متن را هایپرلینک کرد؟ سپاس فراوان

    1. سلام
      خواهش میکنم. برای هایپرلینک کردن سایتیشن باید در نرم افزار ورد در تب اندنوت، فلش کوچک پایین سمت راست قسمت bibliography را کلیک کنید تا پنجره Endnote X? bibliography configure باز شود. سپس تیک گزینه link in-text citation to references in the bibliography را فعال کنید.

  34. با سلام
    من از endnote نسخه X8 استفاده می کنم و در زمانی که instant formatting رو on می کنم برای آپدیت کردن رفرنس ها، بعضی از abbreviation ها یا مخفف کلمات که در متن درون پرانتز نوشتم به شماره منبع تبدیل می شه و به عنوان رفرنس شماره گذاری میشه و زمانی که پاک می کنم و دوبار وارد می کنم هم این قضیه تکرار میشه. ممنون می شم راهنمایی بفرمایید که چطوری می تونم از این اتفاق جلوگیری کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت امکان یک مثال از متن درون پرانتز که این اتفاق برای آن رخ می دهد را ذکر کنید.

      1. به عنوان مثال Another complication of sepsis is sepsis-induced cardiomyopathy[87] which occurred by LPS. عدد 87 داخل کروشه در واقع کلمه SIC هست که به محض روشن کردنinstant formatting به عدد 87 که یکی از رفرنس ها است تغییر می کند

        1. سلام وقت بخیر
          اطلاع ندارم از چه نوع استایلی استفاده می کنید اما احتمالا این حروف (SIC) برای آن استایل تعریف خاصی ممکن است داشته باشد. با حروف اختصاری دیگر و یا استایل دیگری امتحان کنید.

  35. به عنوان مثال
    Another complication of sepsis is sepsis-induced cardiomyopathy[87] which occurred by LPS.

    عدد 87 داخل کروشه در واقع کلمه SIC هست که به محض روشن کردنinstant formatting به عدد 87 که یکی از رفرنس ها است تغییر می کند

  36. با سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون. من وقتی استایل ونکوور رو ادیت کردم و به براکت تغییرش دادم هرچی رفرنس جدید میزنم قبلیا هم چندتایی میکنه. یعنی اینجوری: با سلام و عرض خسته نباشید [1][1]. چندتایی میشن رفرنس هام. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      بررسی بفرمایید در تنظیمات استایل در قسمت template سایتیشن فقط یکبار عبارت [Bibliography Number] درج شده باشد. برای اطمینان یکبار با استایل اصلی ونکور (با پرانتز معمولی) امتحان کنید و چک کنید آیا باز هم سایتیشن شما چندتایی می شود یا خیر.

      1. سلام بله چک کردم فقط یکبار عبارت [bibilography number] هست و روی ونکور هم زدم اما بعد یدونه ونکور میزنه یدونه ونجور براکتی یعنی اینجور: سلام چطوری (1)[1].
        متاسفانه با سه تا دیوایس دیگه هم امتحان کردم اما بازم نمیشه. با اینکه واسه خودشون درست میزنه.
        انگار اون ونکور براکت استاک شده حتی به plain text هم تبدیلش کردم که دونه دونه پاک کنم دستی. ولی بازمممم نشد و رفرنسارو پاک کرد واقعا نمیدونم چرا :///

        1. در قسمت template سایتیشن استایل یکبار کامل کل عبارت موجود را پاک کنید (bibliography number) و مجددا تلاش کنید. آیا باز هم عددی نمایش داده می شود؟ شماره اعداد به ترتیب است و صحیح؟

  37. سلام وقت بخیر
    مشکل من اینه که وقتی در یک متن فارسی دارم رفرنس گذاری می کنم پرانتزها در یک سمت و هم جهت میان مثال ((Smith et al., 2018
    ولی در تایب انگلیسی این مشکل وجود نداره
    ممنون میشم بنحو احسن توضیح بفرمایید
    با تشکر

  38. سلام وقتی میخوام از منبع وسط جمله اضافه کنم، مثلا نظری (1387) چیکار باید بکنم؟ نمیخوام اخر جمله دوباره اضافه کنم.

    1. سلام وقت بخیر
      هر جایی از خط که قصد دارید سایتیشن آنجا باشد نشانگر ماوس را قرار دهید (کلیک کنید) و سپس به منبع مورد نظرتان در آنجا ارجاع دهید.

      1. نه منظورم این هست که جمله به این صورت است.
        “نظری و همکاران (1387) به این نتیجه رسیده اند که ….” در این جمله میخوام 1387 سایتیشن باشه، منظورم این بود.

        1. سلام وقت بخیر
          اگر منظورتون فرمت سایتیشن هست که می تونید در قسمت تنطیمات استایل و در زیر قسمت citation در قسمت template آن را ویرایش کنید و فقط کلمه year را با پرانتز نگه دارید. بدین ترتیب سایتیشن بصورت سال داخل پرانتز نمایش داده می شود. که این سبک ارجاع معمولا صحیح نیست.

      2. سلام. وقتتون بخیر
        ممنون از مطالب خوبتون. میشه بفرمایید چجوری رفرنس رو به صورت superscript و بدون پرانتز وارد کرد؟

  39. سلام یک سوالی داشتم وقتی رفرنس گذاری می کنم اعداد رفرنسم خود به خود عوض میشن مثلا رفرنس شماره ی 1 خود به خود به رفرنس 2 تبدیل میشه و رفرنس اخری که وارد کردم شماره یک میگیرهه این مشکلو چطور حل کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      وارد تنظیمات استایل بشید و در قسمت bibliography گزینه sort order را چک کنید تا گزینه اول یعنی order of appearance انتخاب شده باشد.

  40. سلام ممنون من اینکارو انجام دادم و اپدیت زدم و برخی ارجاعات داخل برکت قرار گرفت ولی برخی دیگه همونطور داخل پرانتز موند چکارکنم

    1. سلام وقت بخیر
      احتمالا آن ارجاعات به تکست تبدیل شده اند. یکبار از مسیر File>Option>advanced>show document content گزینه show field codes instead of their values رو تیک بزنید. آن دسته از ارجاعاتی که همچنان پرانتز باقی مانده اند را بررسی کنید آیا همچنان یک عدد درون پرانتز هستند یا خیر. اگر اینطور باشد باید به آن رفرنس ها مجددا ارجاع دهید. از همین مسیر در نهایت تیک گزینه گفته شده را بردارید.

  41. با عرض سلام و احترامات واظهار سپاس از راهنمائی مفید و ارزنده تان
    بنده در رابطه به اعداد رفرنس مشکل داشتم بطور مثال
    بعد اینکه رفرنس دادم در متن هم شماره رفرنس بطور خودکار نوشته می ‌شود وخواستم اعداد در بین قوس نوشته شوند که این کار هم شد اما زمانیکه متن را چاپ می کنم اعداد بیرون از قوس چاپ می شوند
    امیدوارم بنده را از راهنمایی تان مستفید سازید
    تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      سعی کنید پرانتزها را در تنظیمات اندنوت (هنگام ویرایش استایل) یکبار به زبان فارسی تایپ کنید یکبار انگلیسی. بررسی کنید تاثیری بروی این موضوع دارد یا خیر. ضمنا چپ چین یا راست چین بودن متن را نیز بررسی کنید.

  42. سلام ، سوالی داشتم ، اندنوت من ورژن ۸ هست اولا اصلا آپدیت نمیشه با این پنجره باز میشه و گزینه آپدیت رو میزنم ، مشکل دومش اینه که اینطوری رفرنس میزنه furden,۲۰۱۸= ۴۵} چکار کنم ؟ ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام وقت بخیر
      از آنجایی که کرک هست آپدیت نمی شوند و بهتر هم هست که این کار را نکنید. در مورد سوال دوم گزینه instant formatting در منوی اندنوت در ورد را بروی on قرار دهید.

  43. سلام. در استایلی که من دارم بین نام و نام خانوادگی نویسندگان ویرگول وجود داره که نمیخوام باشه. بین اسامی دو نویسنده هم نقطه ویرگوله که میخوام فقط ویرگول باشه. میشه راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      در تنظیمات استایل از قسمت author lists در bibliography مشخص کنید برای چه تعداد نویسنده اول بین نویسندگان علامت ویرگول باشد (ویرگول را با نقطه ویرگول موجود عوض کنید) و سپس در قسمت author name نوع نمایش اسم نویسنده را برای نویسنده اول و باقی نویسندگان انتخاب بفرمایید (گزینه های بدون ویرگول را انتخاب کنید).

  44. سلام، من میخوام چندتا رفرنس با یک موضوع رو باهم وارد کنم. برای مثال رفرنس 1، 2 و 3 یک موضوع دارن و در یک نقطه از مقاله به آنها رفرنس داده شده، میخوام به صورت 1. (a)…. (b)…..(c)…. رفرنس بدم و بعد رفرنس 4 که موضوع دیگه ای داره شماره 2 بگیره.
    ممنون از کمکتون

    1. سلام وقت بخیر
      نحوه ارجاع دادن در متن باید مطابق با فرمت های متداول و یا فرمت درخواستی دریافت کننده فایل باشد و ارجاعات درون متن بر اساس موضوع دسته بندی خاصی ندارند. اگرچه به دلیل شباهت چند رفرنس ممکن است کنار یکدیگر یا پشت سر هم در یکجای متن ارجاع داده شوند.

      1. ممنون پیدا کردم، باید در نرم افزار از مسیر زیر استفاده کرد:
        Go to the Endnote toolbar and select Edit >Output Styles > Edit [name of your output style]. In the output style’s dialog box locate the Citations section and click to select “Numbering”. In the right section of the dialog box check the box for “Use one number for references cited together”. Exit the.box which will save the change to a new style file having the word “Copy” added to the name. Change the MS Word setting to use the new output style.

  45. سلام روز خوش. من مراجعم در اندنوت به صورت numbered از ابتدا تا انتها به صورت های زیر است
    [1] [2]
    [8]
    [12] [10] [13]
    ….

    الان می خوام مراجعی که مثل [1] [2] و [12] [10] [13] هستند به فرمت [1-2] ,
    [13-12-10] تبدیل شوند.

    آموزش را هم خوندم ولی هر کاری می کنم نمی شه.

    لطفاً راهنمایی کنید.

  46. سلام روز خوش. من مراجعم در اندنوت به صورت numbered از ابتدا تا انتها به صورت های زیر است
    [1] [2]

    ……

    [8]

    ………

    [12] [10] [13]
    ….

    الان می خوام مراجعی که مثل [1] [2] و [12] [10] [13] هستند به فرمت [1-2] ,
    [13-12-10] تبدیل شوند.

    آموزش را هم خوندم ولی هر کاری می کنم نمی شه.

    لطفاً راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      برای اینکه همزمان در داخل یک کروشه یا پرانتز قرار گیرند همزمان همه رفرنس های مورد نظر را انتخاب کنید و ارجاع دهید.

  47. سلام خسته نباشید. ممنون از زحمات شما. بنده طبق روالی که فرمودین در اندنوت رفرنس را انتخاب می کنم و در ورد در قسمت insert citation هم selectec refrence را می زنم ولی رفرنس را در انتهای فایل ورد نمیاره و جلوی خود جمله ای که نشانگر را قرار داده ام، به این صورت نشان میده : {Camille Cronin , 2020 #1} میشه راهنماییم کنین چرا اینجوری میشه؟

  48. سلام و وقت بخیر یه سوال داشتم خدمتتون من کل تمپلیت بیبیلوگرافی و سایتیشن رو خودم نوشتم که طبق فرمت واسه خودم باشه اما برا وقتی دوتا رفرنس دارم مثلا [1و2] بصورت خط تیره نمایش داده میشه [1-2] این برای رفرنس های بیشتر از دوتا اوکیه ولی واسه دوتا میخوام “و” بینشون باشه چیکار کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در قسمت template از citation در پایین پنجره در جلوی عبارت multiple citation separator بجای – از و استفاده کنید.

  49. سلام و وقت بخیر
    من وقتی میخواهم انتهای یک جمله چند رفرنس رو به طور همزمان وارد کنم مثلا باید بنویسد[1-5] اما مینویسد [1]. وقتی در قسمت bibliography نگاه میکنم به جای اینکه رفرنس های ۱تا ۵ را در سطرها ی جداگانه و با شماره های جدا بنویسد، همه را پست سر هم و به عنوان رفرنس ۱ شناخته است. مثلا اینگونه مینویسد:
    (3) Ułamek-Kozioł, M.; Pluta, R. To treat or not to treat Alzheimer’s disease by the ketogenic diet? That is the question. Neural regeneration research 2020, 15 (5), 857. Takahashi, T.; Deng, Y.; Maruyama, W.; Dostert, P.; Kawai, M.; Naoi, M. Uptake of a neurotoxin-candidate,(R)-1, 2-dimethyl-6, 7-dihydroxy-1, 2, 3, 4-tetrahydroisoquinoline into human dopaminergic neuroblastoma SH-SY5Y cells by dopamine transport system. Journal of Neural Transmission/General Section JNT 1994, 98 (2), 107-118. Rao, N. P.; Remington, G. Investigational drugs for schizophrenia targeting the dopamine receptor: phase II trials. Expert opinion on investigational drugs 2013, 22 (7), 881-894. Takaya, S.; Sawamoto, N.; Okada, T.; Okubo, G.; Nishida, S.; Togashi, K.; Fukuyama, H.; Takahashi, R. Differential diagnosis of parkinsonian syndromes using dopamine transporter and perfusion SPECT. Parkinsonism & Related Disorders 2018, 47, 15-21. Schwarz, M. A.; Hauser, P. C. Chiral on-chip separations of neurotransmitters. Analytical chemistry 2003, 75 (17), 4691-4695.

    در حالیکه باید این رفرنس ها را جدا از هم بنویسد. ممنون میشم راهنماییم کنید که چگونه میتوانم این مشکل را برطرف کنم؟

  50. سلام در کتابخانه اندنوت همه رفرنسها نشان داده نمیشود چکار کنم ؟ پیام میده 10 تا از 79 نشان داده میشه

  51. سلام و ممنون از زحماتتون.
    توضیحات و پاسخ به سوالات ساده، کامل و جامع بود. چند روزی درگیر بودم تا اینکه پاسخ مشکلم رو اینجا پیدا کردم.
    شاد و سلامت باشید.

  52. سلام. وقتتون بخیر
    ممنون از مطالب خوبتون. میشه بفرمایید چجوری رفرنس رو به صورت superscript و بدون پرانتز وارد کرد؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای بالانویس کردن سایتیشن می توانید در داخل تنظیمات استایل و از قسمت template از citation عبارتی که زیر citation در قسمت راست نوشته شده را انتحاب کنید و از نوار بالا گزینه superscript (با حرف A نشان داده شده) را کلیک کنید.

  53. سلام من میخوام بفرض به این شکل (۱ ،۲، ۶، ۸) رفرنس بدم اما هر کاری کردم حتی جداگانه هم رفرنس دادم مثلا رفرنس (۲،۳) درست میاد اما سومی رو که ۹ باشه اضاف نمیکنه به صورت (۲-۹) مینویسه. مشکل چی هست؟

  54. سلام من برای اینکه رفرن در متن درون پراکت قرار بگیرند تمام مطالبا بالا فرموددید انجام دادم گزینه instant formatting هم on وفعال کردم گزینه updated cition هم زدم اماهمچنان رفرنس ها در متن به صورت به طور مثال [Hepinstall, Turner et al. 2005, Munzuroğlu, ZENGİN et al. 2008] نوشته میشوند

    1. سلام وقت بخیر
      سایتیشن شما داخل براکت هست. اما اگر میخواهید بجای اسم نویسنده عدد قرار گیرد باید استایل را عوض کنید. یا اگر استایل ونکوور را انتخاب کردید در تنظیمات استایل نوع سایتشن را بروی bibliography number قرار دهید.
      پست مربوط به ویرایش استایل را مطالعه بفرمایید.
      لینک پست

  55. سلام
    در داخل متن رفرنس ها با براکت هستن و همه چیز مرتب ولی در در انتها قسمت رفرنس ها براکت وجود نداره چطور میشه اونجا هم براکت داشته باشند

    1. سلام وقت بخیر
      برای لیست انتهایی متن یا همون bibliography باید در قسمت تنظیمات استایل به قسمت bibliography رفته و در template این براکت ها به اطراف bibliography number اضافه کنید.

  56. سلام من مقالمو نوشتم و رفرنسم زدم اما بعد فهمیدم باید به صورت[] باشه ولی من() گذاشتم…چطوری میتونم تغیراتو رو همه رفرنسایی که قبلا زدمم اعمال کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      استایل رو با توجه به نیازتون تغییر بدید و با گزینه update bibliography and citation متن ورد رو آپدیت کنید

  57. سلام وقت بخیر
    بهم ریختگی پرانتزها برای رفرنس های انگلیسی در متن فارسی رو چکار باید کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *