جستجوی دانشگاه‌ها بر اساس رشته، مقطع، و کشور

این سوال را به شکل‌های مختلفی می‌توان پرسید. در واقع متقاضیان مهاجرت تحصیلی این سوال را به شکل‌های مختلفی مطرح می‌کنند. مثلا برخی می‌پرسند کدام دانشگاه‌ها در کانادا رشته معماری ارائه می‌کنند؟ برخی دیگر به دنبال رشته معماری در هر جای دنیا هستند و کشور مدنظر آنها نیست. برخی نیز براساس مقطع به دنبال دانشگاه خاصی هستند. در هر صورت باید بتوانید نام دانشگاه‌ها را براساس رشته، مقطع، و کشور جستجو کنید. در این پست جستجوی دانشگاه بر اساس رشته، مقطع، و کشور را با هم مرور می کنیم.

مطالب مرتبط:

بهترین راه برای پیدا کردن دانشگاه مورد نظر چیست؟

راه‌های متفاوتی برای جستجو دانشگاه و رشته وجود دارد. اما دانشگاه یا استاد؟ مساله این است. بهترین گزینه برای جستجو کدام است. واقعیت این است که بستگی به مقطع مورد نظر شما دارد. در مقطع ارشد اولویت دانشگاه است. یعنی اینکه شما بیشتر به دنبال دانشگاه هستید تا استاد. با وجود اینکه دو نوع ارشد داریم اما باز هم مهم دانشگاه است. زیرا زمینه تحقیقاتی قبلی شما چندان اهمیتی ندارد. بنابراین با جستجوی دانشگاه و یافتن گرایش مدنظر خود راحت‌تر به هدف می‌رسید.

 در عین حال موضوع برای متقاضیان دکتری متفاوت است. از آنجایی که زمینه کاری قبلی شما در این مورد مهم است استاد در اولویت قرار می‌گیرد. یعنی اینکه بهتر است شما به دنبال استاد باشید تا دانشگاه و کشور. زیرا در مکاتبه با استاد تشابه زمینه کاری بسیار مهم و مفید است.

برای دکتری چطور استاد پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن استاد نیز راه‌های متفاوتی وجود دارد. یک راه همین راهی است که اینجا توضیح می‌دهیم. یعنی اینکه تک تک دانشگاه‌ها را برای استاد مورد نظر جستجو کنید. البته در دانشگاه‌هایی که رشته شما را دارند. نکته مهم دیگر این است که برای هر استاد باید زمینه تحقیقاتی وی را کاملا پیدا کنید. برای این کار باید مقالات اخیر وی را یافته و بررسی کنید. این کار بسیار زمان‌بر خواهد بود. بهترین کار در این مواقع راه معکوس است. یعنی اینکه از طریق مقالات استاد مورد نظر را پیدا کنید.

جستجوی مقالات برای پیدا کردن استاد

 برای جستجوی مقالات از بانک‌های اطلاعاتی متفاوتی می‌توانید استفاده کنید. در این حالت اگرچه تسلط خاصی بر کشور مقصد ندارید اما بسیار سریع‌تر است. البته تا حدی مجبور هستید اولویت را استاد قرار دهید اما هم سریع‌تر و هم نتیجه‌بخش‌تر است. در مقطع دکتری شما قبلا زمینه خود را انتخاب کرده‌اید و حالا او برای شما تصمیم می‌گیرد. تغییر زمینه تحقیقاتی هم مشکلات خاص خود را دارد.

ارسال سفارش ترجمه

جستجوی دانشگاه را چطور باید انجام داد؟

در نظر اول شاید اکثریت افراد به سراغ گوگل بروند. اگرچه کار اشتباهی نیست اما خود گوگل شما را به سایت‌های دیگری ارجاع می‌دهد. خود گوگل بانک اطلاعاتی مرتبط با این موضوع ندارد. یکی از بهترین سایت‌ها برای این کار سایت QS University است. در این سایت شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود جستجوی خود را بسیار محدود کنید. با این کار نتایج دقیقا همان‌هایی می‌شوند که شما می‌خواهید.

چطور در QS University دانشگاه‌ها را جستجو کنیم؟

برای جستجو دانشگاه گزینه‌های زیادی وجود دارند. بعد از ورود به سایت بروی گزینه University Search از منوی Discover کلیک کنید. مطابق شکل زیر (شکل 1).

شکل 1- صفحه اصلی سایت QS University

بعد از کلیک بروی گزینه مورد نظر وارد صفحه جستجوی دانشگاه‌ها می‌شوید. صفحه جستجو دانشگاه مطابق شکل زیر است (شکل 2). همانطور که در شکل مشخص شده است تعداد دانشگاه حاصل از جستجو در بالای صفحه نمایش داده می شود. در قسمت‌های پایین‌تر گزینه‌هایی برای انتخاب کشور، رشته، و مقطع مورد نظر وجود دارند.

شکل 2- صفحه جستجو دانشگاه ها

با انتخاب کشور مورد نظر از لیست نتایج به آن کشور محدود می‌شوند. به همین ترتیب با انتخاب مقطع و رشته نتایج محدودتر می‌شوند.

نکته 1: عناوین رشته‌ها در کشورهای مختلف گاها دارای زمینه‌های مختلفی هستند. بطور مثال رشته مهندسی مکانیک دارای گرایش‌ها و زمینه‌های فراوانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. بنابراین وقتی شما نتایج جستجو را به مهندسی مکانیک محدود می‌کنید به این معنی نیست که دانشگاه‌های یافته‌شده همگی گرایش و زمینه مورد نظر شما را داشته باشند. بخصوص اینکه در کشورهای دیگر این رشته (به عنوان مثال) گستردگی بیشتری دارد. اما اگر دانشگاهی در این جستجو پیدا شد حتما یکی از گرایش‌های مکانیک را دارد.

نکته 2: در قسمت مقطع تحصیلی فقط دو مقطع وجود دارد. گزینه‌ها Undergrad و Postgrad هستند که قبلا در این رابطه توضیح داده‌ایم. اولی به منزله لیسانس است و دومی یعنی تحصیلات تکمیلی. تحصیلات تکمیلی هم شامل کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود.

یک نمونه جستجو دانشگاه در یک کشور برای یک رشته خاص

در اینجا ما به عنوان نمونه دانشگاه‌های کشور کانادا را که مهندسی مکانیک را برای تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهند را جستجو می‌کنیم. همانطور که در بالا توضیح دادیم از قسمت‌های مورد نظر کشور، مقطع و رشته را انتخاب می‌کنیم. نتایج بصورت شکل زیر خواهد شد. موارد انتخاب‌شده برای این جستجو را نیز در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

شکل 3- نتایج جستجو برای رشته مهندسی مکانیک در کانادا در مقطع تحصیلات تکمیلی

در صورتی که تمایل به بررسی اجمالی دانشگاه داشته باشید سایت QS این کار را انجام داده است. همانطور که در شکل پایین (شکل 4) مشاهده می‌کنید. در این صفحه اطلاعات کلی از دانشگاه McGill را می‌توان یافت. اطلاعاتی اعم از متوسط شهریه، حجم تحقیقات، نوع دانشگاه، رتبه دانشگاه، و رشته‌های ارائه‌شده. در مورد شهریه بهتر است سایت‌ خود دانشگاه را دقیق‌تر بررسی کنید. این احتمال وجود دارد QS شهریه دانشجویان بومی را فقط اعلام کند.

شکل 4- اطلاعات کلی درباره دانشگاه McGill

در صورتی که در جستجوی دانشگاه به مشکل خورده‌اید نام رشته و کشور را در کامنت بنویسید.

ارسال سفارش ترجمه

مطالب مرتبط:

66 دیدگاه دربارهٔ «جستجوی دانشگاه‌ها بر اساس رشته، مقطع، و کشور»

    1. سلام وقت بخیر
      رشته نساجی سه گرایش اصلی دارد. این گرایش ها عبارتند از:
      “تکنولوژی نساجی”
      “شیمی نساجی و علوم الیاف”
      “پوشاک”

  1. سلام ممنون از معرفی و توضیح خوبتون
    من برای مقطع دکتری رشته ادبیات کودک و نوجوان نتونستم چیزی پیدا کنم.

    1. سلام. خواهش میکنم لطف دارید.
      برای این رشته از سایت qs به سختی می توان چیزی پیدا کرد. پیشنهاد میکنم با کلمه کلیدی رشته خودتون و از طریق خود گوگل به دنبال دانشگاه باشید. به عنوان مثال children literature

    2. سلام می‌خوام بدونم رشته اختر زیست شناسی در کدام دانشگاه ها وجود داره و برای ورودش باید چه کار کنم

      1. سلام وقت بخیر
        این رشته یکی از رشته های بسیار جدید است که در عمل یک علم بین رشته ای است. با استفاده از لینک های ارائه شده در اینجا می توانید لیست دانشگاه ها مورد نظر در انگلیسی و ایالات متحده را مشاهده بفرمایید. اما هیچ لیست کاملی از کل دانشگاه های دنیا برای این رشته وجود ندارد.
        انگلیس
        https://astrobiologysociety.org/faqs/get-involved-in-astrobiology/
        ایالات متحده
        https://dps.aas.org/education/graduate-schools?field_school_display_category_value=All&field_school_fields_studied_value%5B%5D=Astrobiology
        کانادا
        دانشگاه مک مستر
        https://www.hotcoursesabroad.com/study/provider-result.html?collegeId=414124&countryId=32&catCode=RE.6-4&nationCode=131&nationCntryCode=131
        برای ورود به این رشته طبیعتا مانند همه رشته های دیگر مراحل مختلفی باید گذرانده شود و این سوال خیلی جامع است که پاسخ به آن قطعا کوتاه نخواهد بود. اما از بسیاری از رشته ها می توان برای این رشته اقدام کرد. به عنوان مثال بیولوژی، شیمی، فیزیک، اخترشناسی، و حتی زمین شناسی زمینه برای کار در این رشته را دارند. باقی جزئیات و مراحل بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد.
        بهترین راه برای پیدا کردن موقعیت مناسب جستجو از طریق مقالات است.
        البته نکته مهم این است که در صورتی که از ایران برای این رشته اقدام کنید احتمال ویزا گرفتن صفر است.
        موفق باشید

  2. سلام وقتتون بخیر.
    من تو رشته های data science یا artificial intelligence یا distributed systems برای مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری دنبال دانشگاه می گردم و راحت نمیتونم پیداکنم. کشورش برام مهم نیست فقط میخوام تو اروپا باشه. و خیلی فوری بتونم پذیرش بگیرم.

    1. سلام وقت بخیر
      مواردی که مشخص فرمودید بیشتر زمینه کاری و گرایش هستند تا رشته دانشگاهی مشخص. تمام این موارد زیر مجموعه علوم کامپیوتر هستند. بهترین کار برای شما بررسی رشته های علوم کامپیوتر در دانشگاه های اروپا است. باید دانشگاه هایی که در این زمینه ها فعالیت دارند را پیدا کنید. لینک زیر لیست دانشگاه های اروپا که علوم کامپیوتر در مقطع تحصیلات تکمیلی دارند را به شما ارائه می دهد.
      https://www.topuniversities.com/universities/region/europe/subject/computer-science-information-systems/level/postgrad
      از طریق لینک زیر هم میتوانید بهترین دانشگاه هایی که data science در دوره ارشد در اروپا ارائه می دهند را بررسی کنید.
      https://www.stoodnt.com/blog/top-masters-programs-in-europe-for-data-science-machine-learning-big-data-analytics-part-2/
      البته این زمینه ها را در رشته های دیگر هم ممکن است به صورت بین رشته ای کار کنند. مثل مهندسی مکانیک و برق و غیره.

    1. در مورد translation studies در نظر داشته باشید که برای فارسی زبانان گذراندن این رشته چندان به صرفه نخواهد بود زیرا ترجمه از زبان آن کشور به انگلیسی یا برعکس مطالعه می شود. در بهترین حالت ترجمه بین انگلیسی و زبان های زنده دنیا آموزش داده می شود. به هر صورت در لینک زیر لیست دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در اروپا را می توانید مشاهده کنید:
      https://www.educations.com/search/translation-interpretation-europe/c857-d58
      برای رشته English teaching در لینک زیر می توانید کل دانشگاه های دارای رشته English language and literature را دارند مشاهده فرمایید به همراه رنک و کشور و سایر اطلاعات مورد نیاز
      https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2019/english-language-literature
      ضمنا در لینک زیر نیز می توانید کل دانشگاه هایی که دارای رشته زبان شناسی هستند را بیابید
      https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2019/linguistics
      موفق باشید

  3. سلام وقت بخیر
    برای رشته علوم کامپیوتر مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا بجز پلی تکنیک تورین در این مقطع به زبان انگلیسی دانشگاهی وجود داره؟

    1. سلام وقت بخیر
      به لینک زیر رفته و لیست ده دانشگاه ایتالیا که رشته علوم کامپیوتر در مقطع لیسانس را به زبان انگلیسی ارائه می دهند مشاهده فرمایید.
      البته برخی رشته ها به رشته های مالی مرتبط هستند.
      https://www.bachelorsportal.com/search/bachelors-degrees/computer-science-it-in-italy/#q=ci-15|di-24|lv-bachelor?

    1. سلام وقت بخیر
      از آنجایی که این رشته در ایران به تازگی ایجاد شده است احتمالا برای ادامه تحصیل رشته ای با این نام پیدا نکنید. برای ادامه تحصیل شما می توانید از رشته های مهندسی مکانیک یا شیمی یا ترجیحا به صورت بین رشته ای استفاده کنید. برای پیدا کردن یک موقعیت مناسب برای ادامه تحصیل با این شرایط بهتر است استادانی (از رشته مهندسی مکانیک یا شیمی) را بیابید که در این زمینه ها کار می کنند. پس در جستجوی دانشگاه ها به دنبال این رشته ها باشید. سپس زمینه کاری اساتید را بررسی کنید. راه سریعتر و آسان تر هم جستجو از طریق مقالات موجود در این زمینه است.
      موفق باشید

  4. سلام، وقت شما بخیر و خسته نباشید. من به دنبال گرایش آمار اقتصادی یا آمار اجتماعی در مقطع دکترا در کشورهای دیگر هستم اما نمیدونم در چه کشورهایی این گرایشها در مقطع دکترا وجود دارند چون در ایران مقططع دکترای این گرایش وجود ندارد. ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور مشخصات، رتبه علمی و خصوصیات دانشگاههای مرتبط رو پیدا کنم.

    1. سلام وقت بخیر
      این دسته از رشته ها جدید هستند و زیر مجموعه های رشته های قدیمی تری مثل آمار. بنابراین تقریبا در هیچ دسته بندی دانشگاهی نمی توان به راحتی لیستی از دانشگاه های این رشته را ارائه کرد. از آنجایی که به دنبال تحصیل در مقطع دکتری هستید بهتر است از طریق مقالات و اساتید موقعیت مورد نظر خود را پیدا کنید. به دنبال این کار رنک دانشکاه هم براحتی استخراج می شود.
      اگر قصد دارید همچنان از طریق دانشگاه به جستجو بپردازید توجه کنید که ابتدا رشته آمار را معیار جستجو قرار دهید. سپس در نتایج به دنبال دانشگاهی باشید که این گرایش را نیز ارائه می دهند. در این مرحله چون با دروس این رشته و گرایش آشنایی دارید می توانید دانشگاه مورد نظر خود را بیابید. اما پیشنهاد ما این است که از طریق روش اول اقدام کنید.
      البته در زمینه های مرتبط با این رشته هم می توانید ادامه تحصیل دهید که موقعیت های بیشتری برای شما فراهم خواهد بود.

      با اینحال از طریق لینک پایین می توانید رده بندی دانشگاه های دنیا که رشته آمار ارائه می دهند را بیابید. برای شروع می توانید از این لیست استفاده کنید.
      https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2016/statistics-operational-research

      ضمنا از طریق لینک زیر نیز می توانید تعدادی از دانشگاه هایی که رشته آمار اجتماعی را در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه میدهند را بیابید:
      https://www.postgrad.com/courses/social-statistics/

  5. سلام، وقت شما بخیر و خسته نباشید. من به دنبال گرایش زنجیره تامین در مقطع دکترا در کشورهای دیگر هستم اما نمیدونم در چه کشورهایی این گرایشها در مقطع دکترا مناسب هست ؟ هم از نظر اینده کاری و هم از نظر مالی
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      از نظر مالی اگر منظورتون شهریه دانشگاه هست این موضوع بستگی زیادی به دانشگاه هم دارد. ولی به طور کلی کشورهای اروپایی مثل آلمان، فنلاند، اتریش، ایتالیا و برخی دیگر از کشورها در مقطع دکتری شهریه ندارند یا مبلغ خیلی ناچیزی بابت شهریه دریافت می کنند.
      اما دانشگاه ها در کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلستان، و غیره شهریه دارند و مبلغ قابل توجهی هم هست. از سالیانه 12000 دلار تا سالیانه 40000 دلار. در این کشورها البته فاندهای زیادی به دانشجویان مقطع دکتری ارائه می شود.
      اما رشته مهندسی صنایع جزو رشته های بروز است و تقریبا در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا از لحاظ کاری مشکل خاصی وجود ندارد. این موضوع بیشتر به توانایی های شما از لحاظ علمی و زبانی بعد از تحصیل بازمیگردد.

  6. سلام خسته نباشید. من برای فوق لیسانس رشته مدیریت جهانگردی در ایتالیا دنبال دانشگاه هستم

    1. سلام وقت بخیر
      در لینک زیر می توانید 11 رشته دانشگاه در ایتالیا در حوزه گردشگری که دوره ارشد ارائه می دهند را مشاهده فرمایید.
      https://www.mastersportal.com/study-options/268681535/tourism-leisure-italy.html
      همینطور از لینک زیر می توانید 12 مورد دیگر را مشاهده کنید
      https://www.educations.com/search/masters-degree-tourism-hospitality-italy/a63-c421-d962
      همینطور از لینک زیر
      https://www.masterstudies.com/Masters-Degree/Tourism/Italy/

  7. سلام
    وقت بخیر
    ممکن هست لیست دانشگاه هایی که مهندسی کشاورزی و به خصوص گرایش علوم دامی و بازرگانی کشاورزی را دارند را معرفی نمایید؟
    سپاسگذارم

  8. سلام من برای دانشگاه های دوبی رشته ی رادیولوژی در مقطع لیسانس میخواستم اقدام کنم ولی تو سایت QSچیزی پیدا نکردم ..میتونید لیست دانشگاههای دوبی که این رشته رو دارن برای من ارسال کنید؟

    1. ارائه یک لیست بصورت یکجا در اینجا امکان پذیر نیست. اما به عنوان مثال لینک برخی از دانشگاه های عجمان و شارجه و غیره را در زیر می توانید بیابید:
      عجمان
      https://gmu.ac.ae/college-of-health-sciences/medical-imaging-sciences-bsc-mis/
      شارجه
      https://www.sharjah.ac.ae/en/academics/Colleges/healthsciences/dept/mdi/Pages/Bachelor-of-Science-in-Medical-Diagnostic-Imaging%e2%80%8b.aspx
      ابوظبی
      https://ect.ac.ae/en/academics/bsc-in-medical-diagnostic-imaging/
      جزئیات هر کدام را در لینک های بالا بیابید. ظاهرا با وجود دانشگاه های پزشکی در دبی رشته رادیولوژی در این دانشگاه ها تدریس نمی شود.
      برای اطمینان بیشتر به جستجو ادامه دهید.
      موفق و پیروز باشید

  9. سلام من در مقطع کارشناسی ارشد به دنبال رشته ای میگردم که به رشته زبان و فرهنگ باستان ایران نزدیک باشه. حتما مهمه که مطالعات این رشته درباره ایران باستان باشه. میشه کمکم کنین؟

    1. سلام وقت بخیر
      به سختی می توان چنین رشته هایی را در دانشگاه های خارج از کشور پیدا کرد. به عنوان مثال در دانشگاه آلمان (FREIE UNIVERSITÄT BERLIN) رشته ای به نام Iranian study که خود بین رشته ای محسوب می شود تدریس می شود. اما الزما در مورد ایران باستان ممکن است تحقیق نکند. پیشنهاد میشود از طریق مقالات، استاد و دانشگاه را پیدا کنید. احتمالا از این طریق سریعتر به هدف خواهید رسید ضمن اینکه خودتان را به کشور یا دانشگاه خاصی محدود نمی کنید.

  10. سلام وقت بخیر سایتی که دانشگاه های هنر برای مقطع ارشد رو بتونه بهم نشون بده چی پیشنهاد میکنید؟
    و اینکه چقدر احتمال داره بتونم دانشگاهی رو پیدا کنم که مدرک لیسانس مرتبط ازم نخواد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر سایت QS را چک نکردید حتما اول آن را بررسی کنید. ادامه تحصیل در مقطع ارشد با لیسانس غیرمرتبط ناممکن نیست اما سخت است. تقریبا احتمال فاند گرفتن صفر است. این موضوع البته بستگی زیادی به کشور مقصد دارد.

    1. سلام وقت بخیر
      تغییرات در ظاهر سایت است و گزینه ها همان گزینه های قبلی هست. از گزینه discover و university search می توانید به لیست فیلتر کردن دانشگاه ها دست پیدا کنید.

  11. سلام وقت بخیر
    برای رشته تغذیه دوره مستر یا پی اچ دی دایرکت من نتونستم‌چیزی پیدا کنم و اصلا در قسمت subject تغذیه نداره
    ممکنه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر
      در مورد رشته های خاص تر بهتر است در گوگل با کلمات کلیدی جستجو کنید. در مورد رشته شما food science، nutrition science، و کلماتی از این دست مرتبط هستند.
      به عنوان مثال در این لینک نزدیک به 450 برنامه ارشد در رشته های مرتبط با تغذیه ارائه شده است.

  12. سلام وقت شما بخیر
    من دنبال گرایشات مرتبط با بهداشت حرفه ای و ایمنی کار هستم
    مطمئن هستم استرالیا کانادا و ایالات متحده بهترین مقاصد برای این رشته هستند
    مثلا سازمان های OSHA یا NIOSH آیین نامه های مربوط به ایمنی محیط کار رو ارائه میدن که متعلق به همین کشور ها هستند

    قصد مهاجرت به کانادا رو در مقطع ارشد دارم
    هرچی میگردم نمیتونم رشته هایی که در دانشگاهای اونا به صورت خیلی جزئی تر از دانشگاه های خودمون تدریس میشن رو پیدا کنم
    لطفا کمکم کنید
    نمیتونم رشته های مرتبط در دانشگاه های اونجا و همچنین شاخه های اصلی رو پیدا کنم چون معادل ها در سیستم اونا رو نمیشناسم

    سپاسگزارم

    1. سلام وقت بخیر
      می توانید از کلمات کلیذی رشته خودتان برای جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال کلماتی مانند occupational health engineering، environmental health و کلماتی دیگر که قاعدتا خودتان باید به این کلمات تسلط بیشتری داشته باشید. به عنوان نمونه به این لینک بروید و دوره های ارشد مربوط به این رشته در کشورهای اروپایی را بررسی کنید.

  13. سلام ، برای پیداکردن دانشگاه‌ها در رشته امنیت شبکه و در مقطع دکترا در کشور آمریکا ، چطور باید جستجو کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در کل این رشته زیر مجموعه computer science و computer engineering قرار می گیرد. با جستجوی کلمه کلیدی cybersecurity گزینه های زیادی را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال به این لینک بروید و لیست دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می دهند را مشاهده فرمایید.

  14. سلام، گرایش modern languages و linguistics رو زدم (چون semiotics یا semiology نبود توی subject) فرانسه و UK رو انتخاب کردم و مقطع PHD ، نتیجه‌ای حاصل نشد، اما mastery رو که اضافه می‌کنم تو study level، هفتادتا دانشگاه میاره علتش چیه؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر منظورتون سایت QS هست در دسته بندی آنها ممکن است به طریقی که شما فرمودید دسته بندی نداشته باشند. از طریق گوگل جستجو کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      دسته بندی های متفاوتی دارد. به عنوان مثال به موارد زیر می توان اشاره کرد:
      fine art in photography
      creative photography
      Digital Photography.
      Digital Processing.
      Documentary Photography.
      Fashion Photography.
      Medical Photography.
      Photographic Techniques / Types
      Photographic Documentation – Recovery, Treatment and Diffusion
      قطعا دسته های دیگری هم هست.

      1. ممنون از اینکه به کامنتم پاسخ دادید. اگر بخواهم در سایت QS universities دانشگاه های مربوط به عکاسی در مقطع ارشد و لیسانس را سرچ کنم باید کدام یک از subject های art را انتخاب کنم؟
        art & humanities یا performing art یا گزینه های دیگر؟؟

        1. واقعیت این هست که این دسته بندی ها در سایت QS است و کاملا قابل اتکا نیست. به عنوان مثال اگر performing art را فیلتر کنید دانشگاهی پیدا می کنید که در آن موسیقی و هنرهای زیبا هم وجود دارد. عکاسی جزو هنرهای زیبا هست. ممکن است آن دانشگاه عکاسی داشته باشد ممکن است نداشته باشد. به نظر بنده اگر از طریق گوگل جستجو کنید به گزینه های بهتر و مستقیم تری می رسید. برای این رشته های خاص از طریق QS وقت زیادی از شما می گیرد.

  15. سلام و خسته نباشید
    برای رشته اقتصاد شهری و منطقه ای در مقطع دکتری و برای دانشگاه های اروپا میتونید راهنمایی بفرمائید؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای مقطع دکتری پیشنهاد می کنم از طریق مقالات و اساتید مربوطه مکاتبه را شروع کنید. خاصه در مورد اروپا می توانید به سایت هایی که پوزیشن های تحصیلی را منتشر می کنند مانند https://euraxess.ec.europa.eu/ مراجعه کنید.

  16. سلام من برای رشته نفت نتونستم لیستی پیدا کنم از دانشگاه های کانادا آیا ممکنه شما راهنماییم کنید؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      از طریق این لینک 5 دانشگاه برتر کانادا در حوزه مهندسی نفت را می توانید بشناسید. البته با جستجو دانشگاه های بیشتری حتما پیدا می کنید. کانادا در این زمینه بسیار قوی است.

  17. سلام وقت بخیر.رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه های ایران هست…برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد و با فاند کدوم دانشگاه خوبه ترجیحا در انگلستان

    1. سلام وقت بخیر
      قبل از هر چیزی این موضوع را در خاطر داشته باشید که بطور کلی در مقطع ارشد فاند کمتر از مقطع دکتری هست. چه از نظر تعداد و چه از نظر مبلغ. در کشور انگلیس نیز عمدتا فاند از طرف موسسات یا دانشگاه ارائه می شود و استاد از گرنت شخصی خودش معمولا فاند نمی دهد. برای پیدا کردن دانشگاه های مرتبط با این گرایش می توانید زیر گرایش های آن مانند agroecology یا بیوتکنولوژی کشاورزی را جستجو کتید. یا راه بهتر یافتن اساتید از طریق مقالات است که دقیقا شما را به استاد و دانشگاه مرتبط می رساند. به هر روی از این لینک می توانید برحی از دوره های ارشد در این زمینه را در انگلیس به عنوان مثال مشاهده بفرمایید.

  18. سلام وقت بخیر
    فاند مقطع دکتری – رشته اموزش زبان انگلیسی. لیست رشته ها رو پیدا نکردم. سوال دوم اینکه در سرچ سایت مثل اسکالرشیب دبی، باید فیلد آموزش رو سرچ کنم یا انسانی.
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      زبان هم گرایش های مختلف داره که باید با توجه به گزایش مورد نظر اون رو سرچ کنید. آموزش و ترجمه و ….

  19. سلام وقتتون به خیر میخواستم ببینم رشته مهندسی ورزش یا sports engineering در کدام دانشگاه های دنیا تدریس می شود؟

    1. سلام وقت بخیر
      لیست دانشگاه به این شکلی که شما می خواهید وجود ندارد. باید با توجه به کشور یا از طریق مقالات چاپ شده در این حوزه اساتید و دانشگاه ها را بیابید. اما به عنوان نمونه در لینک های زیر به برخی از این دانشگاه ها اشاره شده است:
      لینک 1
      لینک 2
      یا در لینک زیر مشخصات بیشتری از این رشته به همراه دانشگاه توضیح داده شده است:
      لینک 3

  20. سلام وقتتون بخیر رشته مهندسی شهرسازی خوندم. برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد چه رشته هایی در انگلستان هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      رشته های مرتبط با رشته خودتان در انگستان هم هست مانند city and technology، urbanisation and development. یا می توانید به این لینک بروید و لیستی از رشته ها و دانشگاه ها در انگلستان را مشاهده کنید.

  21. سلام وقت بخیر
    من برای دکتری میخوام در خارج ادامه تحصیل بدم
    میخواستم بدونم کدوم دانشگاه ها رشته مدیریت آموزشی یا برنامه ریزی درسی رو ارائه میدن

    1. سلام وقت بخیر
      بهتر است به دنبال گرایش انرژی و یا محیط زیست در دانشکده های مکانیک و عمران باشید. در این زمینه ها در این دانشکده ها نزدیک ترین دوره ها را به تاسیسات ساختمان می یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *