نحوه پیگیری وضعیت مقاله ISI پس از ارسال به ژورنال

اغلب ژورنال‌ها دارای سیستم آنلاین برای ارسال مقاله هستند. با این کار ارسال مقاله برای مولفان کار بسیار سریع و ساده‌ای شده است. زیرا دیگر مولفان نگران سرعت ارسال مقاله از طریق پست نخواهند بود. مشکلی که حتی در صورت ارائه حضوری مقاله نیز وجود داشت. ارسال آنلاین مقاله همچنین نیاز به نامه‌نگاری را مرتفع کرده است. ضمن اینکه دیگر نیازی نیست مولفان دائما به دنبال ایمیل‌های مختلف باشند تا مکاتبات خود را پیگیری کنند. ضمن اینکه راحت‌تر به پیشنهادات داوری دسترسی دارند. در کل، تمام فرآیند ارسال تا چاپ مقاله ISI بصورت یکجا در پروفایل شخصی شما گردآوری شده است. به لطف سیستم آنلاین پیگیری وضعیت مقاله در ژورنال‌ها می‌توان وضعیت مقاله را پس از ارسال پیگیری کرد. مولفان پس از ارسال مقاله با استرس‌های گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند. این کاملا طبیعی است که مولفان دائما به دنبال پیگیری وضعیت مقاله خودشان باشند.

پیگیری وضعیت مقاله

ژورنال‌ها معمولا در مورد فرمت نگارشی و علمی مورد نیاز خودشان توضیحات کاملی را ارائه می‌دهند. اما در مورد وضعیت مقاله در مراحل مختلف داوری و معنی هر کدام توضیح خاصی ارائه نمی‌دهند. این وضعیت‌ها هنگام پیگیری وضعیت مقاله در ژورنال مشاهده می‌شوند. به همین خاطر برخی مواقع مولفان دچار سردرگمی می‌شوند زیرا از وضعیت مقاله خود درکی ندارند. مخصوصا اگر اینکه مقاله به مدت طولانی در یک وضعیت خاص باقی بماند. یا اینکه اگر در زمان کوتاهی دائما تغییر وضعیت دهد موجب نگرانی مولفان می‌شود.

در پست‌های قبلی در رابطه با فرآیند داوری مقالات ISI و نحوه تصمیم‌گیری آنها مطالبی را بیان کردیم. در این پست اما نحوه پیگیری وضعیت مقاله را بیان خواهیم کرد. اینکه هر وضعیت مقاله در ژورنال به چه معنی است و مقاله شما در چه مرحله‌ای به سر می‌برد.

اگرچه هر ژورنال ممکن است از ادبیات خودش در سیستم پیگیری وضعیت مقاله استفاده کند اما کلیت آنها ثابت است. در ادامه حالات ممکن را بررسی خواهیم کرد. این مراحل از لحظه ارسال (ثبت‌) تا چاپ مقاله ISI را در صورت پذیرفته‌شدن نشان می‌دهد.

1-مقاله ارسال (ثبت) شد (Manuscript submitted)

کاملا واضح است که این وضعیت به معنی ارسال مقاله با موفقیت است. در این مرحله معمولا مقاله از لحاظ قالب نگارشی بررسی می‌شود. سپس در صورت تایید مقاله وارد مراحل بعدی خواهد شد که ارسال برای ادیتور است.

2-ادیتور دعوت شده (Editor invited)

این مرحله اختیاری است و ممکن است در تمام ژورنال‌ها وجود نداشته باشد. این مرحله بدین معنی است که مقاله برای یک ادیتور ارسال شده است و منتظر تایید او هستند.

3-در دست ادیتور (with editor)

این وضعیت یعنی اینکه یک ادیتور مسئولیت مقاله شما را بر عهده گرفته است. در این مرحله ادیتور یک بررسی اولیه از مقاله انجام می‌دهد. اگر مقاله از نظر او مناسب باشد برای داوری ارسال می‌کند. اگر مقاله در حوزه ژورنال نباشد یا اینکه استانداردهای ژورنال را پاس نکند بدون داوری آن را ریجکت می‌کند. در این مرحله ممکن است وضعیت به Decision in process تغییر کند. در نهایت در اسرع وقت مولف از این موضوع (ریجکت مقاله) خبردار می‌شود.

دلایل ریجکت مقاله ISI

4-داور دعوت شده (Reviewer invited)

این وضعیت اختیاری است. ممکن است همه ژورنال‌ها این وضعیت را نمایش ندهند. پس از اینکه مقاله از بررسی اولیه عبور کرد ادیتور به دنبال داور مناسب برای مقاله ISI شما می‌گردد. وقتی که سیستم پیگیری وضعیت مقاله این حالت را نشان می‌دهد یعنی افرادی برای داوری این مقاله دعوت شده‌اند. البته ممکن است داوران این دعوت را نپذیرند. ممکن است سیستم پیگیری وضعیت مقاله مدتی Reviewer invited را نشان دهد و سپس به With Editor برگردد. این وضعیت یعنی اینکه داور دعوت را رد کرده است و ادیتور به دنبال داور جدید می‌گردد.

5-تحت داوری (Under Review)

این وضعیت بدین معنی است که مقاله در حال داوری است. داوران دانشمندان پرمشغله‌ای هستند و کار داوری یک کار افتخاری و بدون دستمزد است. بنابراین معمولا این مرحله طولانی‌ترین مرحله در کل فرآیند چاپ یک مقاله است. ممکن است این فرآیند بین 1 تا 4 ماه طول بکشد. این زمان بستگی به ژورنال، داور، و زمینه علمی دارد.

فرآیند داوری یک مقاله ISI

6-پایان داوری (Required Reviews Complete)

این وضعیت بدین معنی است که مرحله داوری مقاله به اتمام رسیده است. گزارشات داوری به دست ادیتور رسیده است. گاهی اوقات ممکن است ادیتور به این نتیجه برسد که باز هم مقاله به داوری نیاز دارد. در این حالت سیستم پیگیری وضعیت مقاله به Under Review تغییر می‌کند. بنابراین با دیدن این وضعیت تعجب نکنید. پس از اتمام داوری اضافه دوباره وضعیت مقاله به Required Review Complete تغییر می‌کند.

زمان لازم برای چاپ یک مقاله ISI

7-در حال تصمیم‌گیری (Decision in Process)

این وضعیت بدین معنی است که ادیتور در حال تصمیم‌گیری درباره مقاله شما است. او تصمیم خود را براساس نظرات داوران و خودش اتخاذ می‌کند. در صورت لزوم ممکن است ادیتور با ادیتوریال برد نیز مشورت کند. در صورتی که وضعیت مقاله به این حالت تغییر کرد در زمان کوتاهی مولف را از نتیجه مطلع می‌سازند. در موارد استثنا ممکن است چند هفته نیز با همین وضعیت مقاله سپری شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ادیتور بسیار پرمشغله باشد. بنابراین بر اثر حجم بالای کار تا چند هفته مولف از نتیجه تصمیم مطلع نمی‌شود.

8-بازنگری (Revise)

این وضعیت بدین معنی است که مولف باید تغییرات جزئی یا عمده بروی مقاله خود اعمال کند. این موارد با توجه به نظر داوران تعیین می‌شود. در این وضعیت، مقاله در دستان ادیتور است. معمولا در این مرحله به مولف چند هفته تا چند ماه فرصت داده می‌شود. این زمان با توجه به زمینه علمی، موارد خواسته‌شده، و نوع بازنگری مشخص می‌شود. مولفان می‌توانند از طریق نامه از ادیتور وقت بیشتری درخواست کنند. مولف باید مقاله اصلاح شده را همراه با پاسخنامه کامل برای ژورنال ارسال کند. به تمامی نظرات و سوالات باید پاسخ کامل داده شود.

نحوه پاسخ به داوری مقاله ISI

9-مقاله اصلاح‌شده ارسال شد (Revised Manuscript Submitted)

این وضعیت بدین معنی است که مقاله اصلاح‌شده برای ژورنال ارسال شده است. در این وضعیت مقاله از لحاظ قالب بررسی می‌شود.

10-مولف از اصلاح امتناع می‌کند (Author Declines to Revise)

این وضعیت بدین معنی است که مولف با کلیک بروی لینک مخصوص از اصلاح مقاله اجتناب کرده است. به بیانی دیگر، مولف مقاله خود را پس می‌گیرد و قصد بازنگری ندارد.

11-بازپس‌گیری کامل شد (Completed Withdrawal)

در صورت تمایل مولف به بازپس‌گیری مقاله باید از مسیر مخصوص به این کار اقدام کند. پس از اقدام به این کار و موافقت ادیتور این فرآیند کامل می‌شود. به یاد داشته باشید که برای ارسال مقاله به ژورنال دیگر باید ایمیل مبنی بر بازپس‌گیری را از ادیتور دریافت کرده باشید. در غیر اینصورت ممکن است به عنوان کپی‌کاری یا ارسال همزمان در نظر گرفته شود.

12-ریجکت کامل شد (Completed Reject)

بعد از اصلاح مقاله براساس نظرات داوران و ادیتور ممکن است مقاله رد یا پذیرفته شود. در صورتی که ادیتور از اصلاحات رضایت نداشته باشد ممکن است مقاله را رد کند.

13-پذیرش کامل شد (Completed Accept)

این وضعیت بدین معنی است که ادیتور از اصلاحات انجام شده راضی بوده و مقاله را پذیرفته است.

این بود مراحل مختلف در پیگیری وضعیت مقاله ISI از زمان ارسال تا چاپ در ژورنال. امیدواریم این مطالب به شما کمک کرده باشند. البته به خاطر داشته باشید که همه ژورنال‌ها دقیقا از این مراحل و وضعیت‌ها استفاده نمی‌کنند. ولی می‌توان این مراحل را به صورت کلی تعمیم داد.

ممکن است برخی از ژورنال‌ها وضعیتی را اعلام کنند که در اینجا ذکر نشده است. در صورت مشاهده اینچنین وضعیتی آن را با ما به اشتراک بگذارید.

183 دیدگاه دربارهٔ «نحوه پیگیری وضعیت مقاله ISI پس از ارسال به ژورنال»

  1. یا سلام و خسته نباشید
    در مورد مقاله من وضعیت removed آورده شده میشه لطفا بفرمائید که این به چه معناست.
    با تشکر

    1. با سلام و وقت بخیر

      این حالت خیلی به ندرت پیش می آید و معمولا مربوط به زمانی است که مقاله از لحاظ حقوقی مشکل داشته باشد. البته در مواردی که شامل دستورالعمل هایی بر خلاف سلامت انسان نیز باشد این حالت پیش می آید. البته بستگی به رشته و ژورنال دارد. بهتر است اسم ژورنال را ذکر کنید تا بهتر بتوان راهنمایی کرد.
      با تشکر

      1. اسم ژورنال asain journal of pharmaceutical sciences هست و موضوع سنتز یک ترکیب برای انتقال ژن بود که کار in vitro یعنی در محیط کشت سلولی انجام شده و اصلا روی موجود زنده کار نشده که خطر سلامتی داشته باشه. در مورد رشته، یک کار بین رشته ای یعنی نانوشیمی و بیوشیمی است.
        با تشکر

        1. با سلام
          خاصه برای این ژورنال توضیحی بابت این وضعیت وجود ندارد. بهترین کار ارتباط با ادیتور از طریق ایمیل است. حالت های ممکن علاوه موارد پاسخ قبلی بازپس گیری (withdraw) مقاله و یا حذف یکی از مولفان هست.
          با تشکر

      2. سلام و وقت بخیر
        خییلی ممنون از راهنمایی شما
        6 ماه پیش مقاله ای به یکی از مجلات وایلی فرستادم
        اخرین وضعیت مقاله را استعلاک کردم و گفتند under considration
        مفهوم چیه.؟
        لطفا راهنمایی فرمایید

        1. سلام وقت بخیر
          حقیقتا under consideration بر اساس نوع ژورنال معانی متفاوتی می تواند داشته باشد. ممکن است تحت داوری باشد یا در حال گذراندن چک های اولیه که این مورد بعید به نظر می رسد چرا که زمان زیادی از ارسال مقاله شما گذشته است. بهتر بود وضعیت قبل از این مورد زا نیز ذکر می کردید. به احتمال زیاد مقاله شما در حال گذراندن داوری است اگرچه این مورد نیز ممکن است که در حال انتخاب داورهای جدید برای مقاله شما هستند.

    2. در برخی مواقع، ادیتور مجله به دلایلی چون مقررات عدم پذیرش مقاله از کشورهایی خاص نظیر کشورهای تحت تحریم، مقاله را از فرایند خارج و حذف می نماید.

  2. با عرض سلام و احترام .
    من رشته عمران ..راه و ترابری هستم برای ژورنال کانستراکشن بیلدینگ متریال الان هفت ماه هست مقاله قوی رو فرستادم اما این سومین داوری هست که به من توی استاتوس اعلام کردن و هر وقت چک میکنم آندر ریویو هست جالب اینجاست درسته الزیور هست اما اکثر مقاله ها رو نگاه کردم چهار ماهه بوده زمان سابمیت و اکسپت نهایتا ۵ماهه.
    من حتی قبل این هم نامه زده بودم به ژورنال برای پیگیری و الان هم به شدت عصبی هستم چون باید مقاله ام رو به دانشگاه تحویل بدم بتونم نمره رو بگیرم و نمیدونم جواب اینا اکسپت هست یا ریجکت میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم و آیا امکان داره داوری از این هفت ماهی که گذشته بیشتر بشه.
    ممنون از راهنمایی شما.

    1. با عرض سلام
      زمانبر شدن داوری مقاله امر عجیبی نیست. اغلب دانشجوها با این موضوع به شدت به مشکل برمی خورن. مخصوصا به دلیل مسایلی چون سنوات در دانشگاه. شاید قوی بودن مقاله شما یکی از دلایل طولانی شدن داوری آن باشد. با این حال باز هم با ژورنال میتونید مکاتبه کنید. فقط در مکاتبه از برخورد تند خودداری کنید. یا یک ایمیل اشتباه این زمان طولانی رو هدر ندید.
      این پروسه به ذات زمانبر هست مخصوصا برای دانشجویان با افیلیشن ایرانی.
      موفق باشید

      1. با سلام و احترام
        من یک مقاله برای ژورنال ISI سابمیت کردم که بعد از 2 ماه Submissions with a Decision درج شده است، وقتی روی آن کلیک می کنم وضعیت archive نمایش میده اسم ژورنال ijmsمیباشد.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید باسپاس

        1. سلام وقت بخیر
          بطور کلی وضعیت submission with a decision و آرشیو شدن مقاله به این معنی است که تصمیم گیری لازم درباره مقاله شما انجام شده است و نتیجه این تصمیم به اطلاع مولف مقاله از طریق ایمیل یا سیستم سابمیت مقاله رسانده شده است. در صورتی که پاسخی در این باره از ژورنال دریافت نکرده اید می توانید به ادیتور ژورنال ایمیل ارسال کنید و علت را جویا شوید.

  3. سلام من یک مقاله ارسال کردم که اولین مرحله فقط نوشته بود waiting و بعد از یک روز به عبارت Waiting for confirmation of reviews تغییر پیدا کرد که من تا حالا این مورد رو توی نشریات ندیده بودم میشه بگین نظر شما چیه درباره این عبارت؟

    1. با سلام
      اگر مدت زمان طولانی در حالت waiting بوده احتمالش هست داوری انجام شده باشه و ادیتور باید الان داوری ها را تایید کند.
      ولی اگر مدت زیادی در حالت waiting نبوده که شخصا این احتمال رو قوی تر میدونم درخواست داوری به داورهای موردنظر ارسال شده و منتظر تایید از طرف داوری هستن تا بعد از این مرحله داوری شروع شود.
      با این حال در صورت تمایل می توانید نام ژورنال رو ارسال کنید تا بررسی دقیق تری انجام شود.

        1. خواهش میکنم
          ژورنال رو بررسی کردم اما متاسفانه به جز اطلاعات کلی و عمومی مورد دیگری رو ارائه ندادن.

  4. سلام.من یک سوال داشتم

    یک مقاله ای را دوماه و نیم پیش در مجله Al-Jami’ah Journal of Islamic Studies سابمیت آنلاین کرده ام و از دوماه و نیم پیش تا الان این پیام در صفحه پروفایل باقی مانده است : Awaiting assignment

    حال این واژه به چه معنا است و بایستی چه اقدامی انجام داد؟اگر می شود که پاسخ را علاوه بر اینجابه ایمیلم بفرستید چونکه من دیر به دیر این سایت را چک می کنم

    1. سلام
      این عنوان به معنی این است که ادیتور اولیه باید ادیتور اصلی یا سکشن ادیتور را انتخاب کند. البته در برخی از ژورنال ها به معنی انتخاب داور نیز هست. به هر صورت مراحل ثبت آنلاین پایان یافته و ادیتور مقاله شما را مشاهده می کند.

  5. سلام من الان یک ماهه که یک مقاله رو برای نشریه ی Civil Engineering Infrastructures Journal فرستادم و از روز اول تا حالا وضعیت مقاله من به شکل Submitted By Auttor هستش. می خواستم ببینم لازمه که نامه ای بزنم به سردبیر که زودتر مراحل انتخاب ادیتور و یا داور رو انجام بدن یا زوده هنوز؟ اگه لازمه اینکار رو بکنم یه فرمت نامه برای این منظور ارائه کنید لطفا.
    پیشاپیش کمال تشکر رو دارم.

    1. سلام
      مدت زمان لازم در هر ژورنال بسیار گوناگون است. ممکن است به علت نرخ پذیرش پایین این ژورنال ادیتور هنوز فرصت بررسی ژورنال شما را نداشته است یا اینکه همچنان در حال بررسی اولیه توسط ادیتور باشد. ممکن است ادیتور مستقیما در مورد مقاله شما تصمیم بگیرد. در هر صورت می توانید ایمیل بزنید و این موضوع را از ادیتور جویا شوید.
      نامه مورد نظر قالب خاصی ندارد صرفا یک نامه رسمی باید باشد. به عنوان مثال:
      Dear editor name,
      We are fully aware that you might be extremely busy but we wonder about the status of our manuscript.

  6. با سلام.
    1-بنده مقاله ای فرستاده ام که 4 ماه است در وضعیت
    Refereeing Process Ongoing است.می خواستم بدانم که آیا می توانم ایمیلی به سردبیر بزنم و وضعیت مقاله را جویا شوم؟ یا اینکه صبر کنم تا پاسخ داوری را در صفحه پروفایل بگذارند؟اگر بایستی ایمیل دهم،متن ایمیل بایستی چگونه باشد؟
    2- یک مقاله دیگر است که ارسال کردم و 6 ماهی است
    در وضعیت Awaiting assignment باقی مانده است و دوبار هم ایمیل ارسال کرده ام و کسی پاسخ ایمیل را نمی دهد،به نظر شما چه اقدامی را بایستی انجام دهم؟

    1. با سلام
      واقعیت این است که هر ژورنالی و یا هر مقاله ای زمانبری مختص به خودش را دارد. بنابراین واقعا زمان دقیقی را نمی توان ارائه داد.
      در مورد مقاله اول شما می توانید ایمیل ارسال کنید متن خاصی هم ندارد. اما در نهایت باید منتظر بمانید تا پروسه آن طی شود.
      در مورد مقاله دوم سعی کنید به ایمیل آدرس های دیگری نیز ایمیل ارسال کنید. بعد از گذشت 6 ماه هنوز ادیتور انتخاب نشده است.
      البته در نظر داشته باشید که در حال حاضر با توجه به پندمی موجود و دورکاری، پروسه انجام بسیاری از کارها طولانی تر شده است.

  7. سلام من بعد از اپدیت ژورنال قادر به دیدن وضعیت مقاله ام به عنوان نویسنده همکار نیستم در واقع در بخش submission و revision همه گزینه ها صفر ولی من ایمیلی بابت ریجکت مقاله هم دریافت نکردم خواستم ببینم چه مشکلی وجود دارد و اینکه قبل از اپدیت ژورنال مقاله من در وضعیت under review بوده.

    1. سلام وقت بخیر
      ممکن است ایراد نرم افزاری سایت باشد و بزودی اصلاح شود. می توانید به ادیتور ایمیل بزنید و موضوع را جویا شوید.

        1. سلام وقت بخیر
          این موضوع تا حد زیادی به ژورنال و مراحل قبلی و بعدی آن دارد و ممکن است معانی گوناگونی داشته باشد. ممکن است در دست داوران باشد، ممکن است در اختیار ادیتور باشد و منتظر تصمیم نهایی باشد. به هر صورت بهترین کار صبر کردن است. اگر زمان زیادی گذشته می توانید ایمیل بزنید و از ژورنال بپرسید.

  8. با سلام و وقت بخیر
    من در تاریخ یک سپتامبر ۲۰۲۰ مقاله ای را در حوزه شبکه برای ژورنالی ارسال کردم که ناشر آن اشپرینگر هست. با وجود گذشت تقریبا ۴ ماه از تاریخ دو سپتامبر مقاله هنوز در حالت editor assignment pending قرار دارد. میانگین پاسخ اولیه هم در سایت ۸۴ روز ذکر شده. تقریبا دو ماه پیش من ایمیل پیگیری هم ارسال کردم. گفتند که مراحل انجام کار دست سردبیر هست منتظر باشید به شما اطلاع داده می‌شود. حالا نظرتون اینه که من بار دیگه وضعیت رو جویا بشم یا با ارسال ایمیلی آن را withdraw کنم و برای جای دیگه‌ای ارسال کنم چون تایم زیادی هم منتظر بودم نگرانیم این هست که برای جای جدید هم مجدد درگیر همچین انتظاری بشم کما اینکه زمان برام مهم هست چون این مقاله مربوط به پایان نامه هست. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      در کل پروسه چاپ مقاله زمان بر هست. این زمان ممکن است تا یک سال هم ادامه پیدا کند. withdraw کردن مقاله از ژورنال بستگی به نظر شخصی خودتان دارد. شاید بعد از گذشت این زمان الان منطقی نباشد. زیرا هر ژورنال دیگری بفرستید باز هم باید زمانی را برای مراحل اولیه منتظر بمانید. این احتمال هست که به خاطر شرایط حال حاضر که اغلب افراد دورکار هستند و سرعت کار کم است از مدت 84 روز گذشته است و نتیجه ای اعلام نشده. پیشنهاد می شود مجددا ایمیلی بزنید و شرایط را جویا شوید. با استاد راهنما نیز در این زمینه حتما مشورت کنید. زمان ارسال تا چاپ مقالات قبلی ژورنال را بررسی کنید.
      موفق و پیروز باشید

  9. سلام من یک مقاله را به مجله الزویر فرستادم و هر روز وضعیت آن را چک میکردم الان که رفتم چک کنم دیگه چیزی برای من نشان نمیده به نظر شما چرا؟ با اینکه تا مرحله داوری آن انجام شده است را دیدم

    1. سلام وقت بخیر
      نیازی نیست هر روز چک کنید چون موارد اینچنینی موجب دلهره و اضطراب می شوند. ممکن است در حال تغییر وضعیت باشد و آپدیت آن زمان ببرد. در نهایت اگر چند روز گذشت و تغییری حاصل نشد این موضوع را با ادیتور درمیان بگذارید. در نظر داشته باشید به علت دورکاری پروسه ها کندتر پیش کی روند.

          1. من برای یکی از مجلات springer مقاله ای فرستادم که تو ایمیل اولیش اومده بود که صرفا نویسنده مسئول قادر به دیدن وضعیت مقاله هست.
            نویسنده مسئول استادم هستن. با توجه به اینکه ایشون خیلی موقع ها سرشون شلوغه و ایمیلا رو نمیبینن، میترسم مثلا مقاله ریجکت شه و استادم نبینه تو ایمیلاش و دیر بشه برای سابمیت بعدی. راهی نیست که منم بتونم وضعیت مقالمو چک کنم؟

          2. سلام وقت بخیر
            تنها راه این هست که از استاد یوزر و پسورد را بگیرید و خودتان وضعیت را بررسی کنید. البته چک کردن زیاد وضعیت مقاله رو شخصا پیشنهاد نمی کنم.

  10. با سلام
    من حدود 2 ماه است که مقاله ای به ژورنالی فرستاده ام و مراحل داوری آن طی شده است اما 2 هفته است که در وضعیت reviews completed مانده است. آیا نیازی به ایمیل به ارسال ادیتور هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      با عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخ. احتمالا نیازی نباشد. به علت شرایط دورکاری در اغلب موسسات روند ها به کندی صورت می گیرد. ضمن اینکه دو هفنته زمان زیادی نیست.

      1. سلام،من یک مقاله به نشریه alexandria engineering journal فرستادم و بعد 5 روز وضعیت مقاله به decision in prossesتغییر پیدا کرذ،علتش چیه؟؟

        1. سلام وقت بخیر
          این تصمیم گیری از آنجایی که در ابندای کار است احتمالا مربوط به ادیتور است و او در حال بررسی اولیه مقاله در رابطه با ادامه روند داوری می باشد. در صورتی که ادیتور مقاله را در اسکوپ ژورنال تشخیص دهد و خودش آن را ریجکت نکند آن را برای داوری به داورها ارسال می کند.

  11. سلام من مقاله به مجله ارسال کردم ولی الان نمیدونم باید چطوری بفهمم که مقاله در چه مرحله ای است.در مجله کدام گزینه رو باید برم تا بفهمم مقاله چی شده در چه حالی است؟

    1. سلام وقت بخیر
      این موضوع بستگی زیادی به وبسایت مقاله یا ژورنال دارد. اما معمولا پس از وارد شدن به صفحه خودتان در همان صفحه اطلاعات مقاله را باید مشاهده کنید.

    2. با سلام و خسته نباشید اینکه برخی ژورنال ها در نمایه sjr کیو وان هستند ولی در jcr کیو2 . در بررسی رزومه برا فاند چطور در نظر گرفته میشه از نظر اساتید

  12. با سلام، سوال من این است که اگر مقاله ای ریجکت شود…ژورنالهای دیگر هم آن مقاله را ریجکت مینمایند؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر الراما. اصلا روال طبیعی این است که مقاله از چند ژورنال اول ممکن است ریجکت شود.

      1. متشکرم از پاسخگویی ، فقط چرا روال طبیعی اینست که مقاله از چند ژورنال اول ممکن است ریجکت شود؟

        1. چون معمولا در ابتدای کار مقاله را به بهترین ژورنال های ممکن ارسال می کنند که در این مرحله برآوردها کمی دست بالا هستند. ضمن اینکه اگر دانشجو مقاله را تهیه کرده باشد معمولا در ابتدای کار با معیارهای آماده سازی مقاله کاملا آشنا نیستند و پس از چند بار ریجکت که هر ریجکت منجر به اصلاحاتی در مقاله می شود مقاله در یکی از ژورنال ها پدیرفته می شود.

  13. سلام وقت بخیر
    من یه مقاله برای یکی از مجلات الزویر ارسال کردم، از تاریخ ۱۶ مِی، وضعیت مقاله with editor بود، دیروز تاریخ وضعیت مقاله تغییر کرد و شد ۲۴ مِی، ولی باز هم with editor نوشته شده، چه معنی ای میتونه داشته باشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      مراحل پذیرش یک مقاله معمولا طولانی هستند و در طی مدت یک هفته معمولا اتفاق خاصی رخ نمی دهد. بنابراین پیشنهاد می شود دوره چک کردن وضعیت پروفایل را طولانی تر در نظر بگیرید. همچنان مقاله شما در اختیار ادیتور است.

  14. سلام وقت بخیر ما یک مقاله سابمیت کردیم در ژورنال JDD بعد از مرحه سابمیت برای ما در قسمت استیج هیچ چیزی ننوشته و سفید هتسش الان نزدیک سه هفتست همینجوریه میشه راهنمایی کنید

  15. با سلام و احترام
    من یک مقاله برای ژورنال ISI سابمیت کردم که بعد از 2 ماه Submissions with a Decision درج شده است، وقتی روی آن کلیک می کنم در قسمت Final Disposition، زده Transfer. لطفا راهنمایی کنید وضعیت مقاله الان به چه صورتیست؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام وقت بخیر
      بهتر بود نام ژورنال را نیز درج می کردید تا بهتر کمک کنم. اما احتمالا این ژورنال آپشن portable peer-reviews را ارائه می دهد. بنابراین احتمالا قصد جابجا کردن مقاله شما به یک ژورنال دیگر از مجموعه خودشان را داشته باشند. البته اگر این موضوع صحت داشته باشد این موضوع را با شما در میان می گذارند و در صورت تمایل شما این جابجایی رخ می دهد.

  16. سلام.
    من مقاله ای رو در یک ژورنال ثبت کردم. و بعد از دو ماه گفتند نیاز به minor revision داره، حالا که فایل اصلاحی رو ثبت کردم دیدم که پیام اومده توی پروفایلم که The submission must be resubmitted for another review round.
    و باید منتظر پاسخ داور دیگه باشم
    علتش رو نمی دونم. اخه مقاله قبلیم رو هم که برای این ژورنال ثبت کردم، دیگه همچین پیامی نیومد

    1. سلام وقت بخیر
      معمولا زمانی که اعلام می کنند another review round یعنی مقاله نیاز به major revision دارد که مجددا باید داوری شود. اینکه همزمان اعلام کردند minor revision نیاز دارد عجیب است. به نظر من باید مقاله تون رو بعد از اعمال تغییرات دوباره ارسال بفرمایید تا مجددا داوری شود و منتظر نمانید. این مورد رو با استادتون و ادیتور ژورنال چک کنید.

      1. ممنون از پاسخگوییتون.
        اخه برای مقاله قبلیم هم که در همین ژورنال پذیرفته شد، minor revisionدرخواست شد، و بعد از انجام اصلاحات، دوباره که فرستادم،بررسی کردند و نتیجه رو اعلام کردند.
        ولی الان دچار سردرگمی شدم ، چون من اصلاحاتی رو که خواسته بودن ، انجام دادم و انتظار داشتم که فایل رو بررسی کنن!!

        1. خواهش میکنم. یعنی شما بعد از اینکه مقاله رو اصلاح کردید و براشون فرستادین این وضعیت نمایش داده شد؟ میتونید از ادیتور این موضوع رو بپرسید شاید جایی رو اشتباه کرده.

      2. سلام
        من ی مقاله توی الزویر فرستادم بعد که major revision خورد دوباره با اصلاحات مقاله رو فرستادم، وضعیت مقاله بعد under review رفت رو required reviews completed بعد یک روز دوباره وضعیت رفت رو under review نظرتون چی هست؟

        1. سلام وقت بخیر
          به نظر بنده خیلی خودتون رو درگیر روند داوری نکنید. هر ژورنال برای هر مقاله بر حسب نیاز روشی برای داوری طی میکنه. اجازه بدید مراحلش طی بشه. احتمالا داوران در حال بررسی کامنت ها و تغییرات هستند.

  17. سلام، اینکه استاتوس یک مقاله، هر بار نوشته “under review” و از زمان ارسال تا الان سه بار تحت داوری بوده یعنی چی؟ یعنی هر سه بار توسط هر داور ریجکت شده و به داور جدید ارسال شده؟

    1. سلام وقت بخیر
      احتمال دارد سه داور مقاله شما را داوری کنند و به شکلی که دیدید بروی سایت نمایش داده شده.

  18. سلام، وقتتون بخیر
    من مقاله ای برای Microporous and Mesoporous Materials ارسال کردم
    وقتی که استاتوس به Under Review تغییر کرد 3 بار استاتوس تاریخ عوض شد.
    بعد از حدودا 29 روز Required Review Complete تغییر پیدا کرد اما یک روز بعد دوباره به حالت Under Review تغییر پیدا کرد. Review Time ژورنال حدود 5.7 هفته س. مرحله دوم داوری هم بنظرتون زمانبر هست؟ و اینکه دوباره داوری رفته احتمالی اینکه داورای قبلی ریجکت کرده باشن زیاده؟

    1. سلام وقت بخیر
      اساسا زمان بندی داوری اعلام شده از سوی ژورنال ها حداقل زمان است و طبیعی است اگر طولانی شود. پیشنهاد میکنم خیلی به ریز جزئیات روند داوری را پیگیری نکنید. بنا به شرایط اتفاقات زیادی در پروسه داوری رخ می دهد. صبر کنید داوری بعدی نیز تمام شود امیدوارم که زودتر جواب مثبتی دریافت کنید.

  19. با سلام بنده حدودا یک ماه پیش مقاله ام رو در ژورنالی سابمیت کردم، بعد از سه روز وضعیت مقاله به with editor تغییر کرد و دوباره بعد از 3 هفته به editor declined the invitation تغییر کرده و الان حدودا 6 روزه که در این حالته، بنظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟
    توضیح اینکه قبلا همین مقاله رو برای این ژورنال فرستادم منتها بعد از داوری ریجکت شد، اما در ایمیل ریجکت گفته بودن که اگر کامنتهای داوران را به دقت لحاظ کنید روباره میتونید ریسابمیت کنید که بنده بعد از ریوایز کردن و پاسخ به داوران دوباره ریسابمیت کردم.

    1. سلام وقت بخیر
      طبیعی است که استادی مقاله ای را برای داوری نپذیرد. ادیتور این کار را تا جایی ادامه می دهد که برای مقاله شما داور پیدا کند. از آنجایی که ریسابمیت کردید ممکن است ادیتور مقاله شما را نشناسد یا به هر دلیلی بخواهد مجددا روند داوری را شروع کند. به دوستان دیگر هم قبلا گفته بودم معمولا پروسه داوری زمان بر است و باید صبر کرد. اولین نتیجه را خود ژورنال به شما اطلاع می دهد.

  20. با سلام و احترام
    من دو مقاله مختلف در دو ژورنال ISI ( Journal of Biosciences و Computer Vision and Image Understanding) سابمیت کردم پس از مراحل مختلف، حدودا 2 ماه است در قسمت Final Disposition، زده Transfer. ولی تغییر نمیکند!!! لطفا راهنمایی بفرمایید آیا برای اینکه اقدامی از ژورنالها انجام پذیرد، من کاری باید انجام دهم؟

    ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتی که نیاز به اقدامی از سمت شما باشد معمولا با ارسال ایمیل هماهنگی های لازم را خودشان با شما انجام خواهند داد.

  21. با سلام
    من مقاله واسه یکی از مجلات الزویر فرستادم. بعد از داوری رسید به مرحله decision in process ولی بعد از یک روز مجدد وضعیتش به with editor تغییر کرد. این چه معنایی داره؟
    ممنون از شما

    1. سلام وقت بخیر
      وقتی مقاله در وضعیت decision in process قرار می گیرد در واقع تصمیم گیریه نهایی در حال انجام است. برای مقاله شما دو حالت وجود دارد. اول اینکه ادیتور نهایی (chief editor) در حال تایید تصمیم نهایی می باشد دوم اینکه تصمیم نهایی بر داوری مجدد یا اصلاح برخی مسائل در مقاله بوده و ادیتور در حال انجام امور مربوط به این تصمیم ها باشد. احتمالا بزودی نتیجه از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. ممنون میشویم اگر نتیجه را با ما به اشتراک بگذارید.

    2. سلام وقت بخیر
      حدود ۱ و نیم ماه پیش مقاله ای رو به ژورنال iranian journal of psychiatry ارسال کردم
      بعد از دو هفته ادیتور تایید کرد اما الان ۱ ماهه که وضعیت رو مینویسه waiting for reviewers to be assigned
      حدود ۱ هفته پیش به ژورنال از چند طریق مختلف ایمیل زدم تا آخرین وضعیت رو جویا بشم اما متاسفانه جواب نمیدن
      میخواستم نظر شما رو برای ادامه کار بدونم و اینکه آیا امکانش هست با یک ایمیل هشدار و در صورت عدم پاسخگویی شون مقاله رو به ژورنال دیگه ای ارسال کنم بدون اینکه بصورت رسمی از این ژورنال ریجکت شده باشه

      1. سلام وقت بخیر
        بهتر است ایمیل هشدار یا چیزی شبیه به این رو به هیچ وجه ارسال نکنید. پروسه داوری مقاله در کل زمانبر هست. اگر می خواهید برای ژورنال دیگری ارسال کنید حتما قبلش از این ژورنال withdraw کنید.

  22. سلام و خسته نباشید در مورد مقاله من وضعیت
    Reviewed by All Reviewers- آورده شده میشه توضیح بدین این به معناس؟؟؟
    ممنون

  23. سلام و خسته نباشید در مورد مقاله من وضعیت
    Reviewed by All Reviewers- آورده شده میشه توضیح بدین این به چه معناس؟؟؟
    ممنون

  24. سلام من چند سال پیس یک مقاله نوشتم و پیگیری آن را به شخص دیگری سپردم . متاسفانه آن شخص دیگر در دسترس نیست و من نمیدانم تکلیف مقاله چه شد. چطور باید آن را پیگیری کنم و یا از مزایای آن استفاده کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      احتمالا با گذشت چند سال می توانید آن مقاله را به ژورنال دیگری بفرستید. البته مساله نوآوری مقاله که آیا همچنان برقرار است را باید در نظر بگیرید. با جستجو در آخرین مقالات باید این موضوع را بررسی کنید.

  25. با سلام
    بعد از سابمیت مقاله ژورنال پیشنهاد ترانسفر به ژورنال دیگری را دادن و ما هم پذیرفتیم
    اکنون وضعیت مقاله را از کجا و چگونه پیگیری کنیم؟
    آیا باید در ژورنال که پیشنهاد شده ثبت نام و سابمیت کنیم یا خود ادیتور ژورنال پیشنهاد دهنده این کارو انجام می دهد؟

    1. سلام وقت بخیر
      ادیتور برای شما ترنسفر نمی کند. او امکان دارد یک لیست از ژورنال های مورد نظر را برای شما ارسال کند که می توانید به یکی از این ژورنال ها یا هر ژورنال دیگری که ترجیح می دهید ترنسفر کنید. معمولا لینک ترنسفر در انتهای ایمیل ادیتور موجود است. در صورتی که همچین ایمیلی برای شما ارسال نشد یا لینک ترنسفر نداشت می توانید بابت رویه این ترنسفر با ادیتور مشورت کنید و مطمئن شوید.

  26. با سلام…
    من یک مقاله برای الزویر ارسال کردم که الان حدود ۷ ماه در وضعیت under review هست…. حدود یک ماه پیش status date بروز رسانی شد….اما مقاله همچنان در وضعیت under review هست…میشه لطفا راهنمایی کنید که این تغییر به چه علت بوده؟

    1. سلام وقت بخیر
      واقعا دلایل زیادی میتونه داشته باشه مثل تغییر داور. اما به نظرم چندان جزئیات کار رو پیگیری نکنید چون مسیر طولانی رو مقاله برای داوری شدن طی میکنه. در نهایت اگر به نظرتون زمان زیادی گذشته می تونید به ادیتور ایمیل بزنید و جویای علت بشید. البته همانطور که قطعا خودتون مطلع هستید با ایمیل محترمانه.

  27. سلام و وقت بخیر
    مقاله ای رو یکبار فرستادم که decision in process و reconsider after major revise خورد بعد از اصلاح دوباره With editor و بعد decision in process خورد آیا مقاله من داره ریجکت میشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام وقت بخیر
      از وضعیتی که شما اعلام کردین نمیشه این نتیجه رو گرفت که داره ریجکت میشه. در حال تصمیم گیری هستند. البته بعد از ریوایز تایید میکنن معمولا.

  28. سلام وقت بخیر.من مقاله به یکی از ژورنال های الزیور فرستادم.بعد از مدتی پیام داده که میتونه به ژورنال دیگه ای انتقال بده.حالا سوال من اینه من میتونم این مقاله برای اسپرینگر ارسال کنم و در الزیور تو همون حالت بمونه تا جواب اسپرینگر مشخص بشه،یعنی تو این حالت امکان ارسال به ژورنال های دیگه وجود داره؟؟
    ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      کلا ارسال همزمان مقاله به دو ژورنال کار جالبی نیست و نباید انجام داد. اما اگر حتما می خواهید این کار را انجام دهید submission guideline هر دو ژورنال را مطالعه بفرمایید که آیا exclusive submission برای آنها مهم است یا خیر. اگر برای آنها مهم نباشد احتمالا این کار شما مشکلی نداشته باشد.

  29. سلام
    وقت بخیر
    من مقاله برای یک ژورنال الزیور ارسال کردم و ادیتور ژورنال دیگه ای را برای انتقال پیشنهاد دادن.من این انتقال پذیرفتم و به اون ژورنال انتقال دادم.الان چه جوری باید وضعیت مقاله رو د رآن ژورنال پیگیری کنم چون با اکانت ژورنال قبل انتقال انجام شده.

    1. سلام وقت بخیر
      احتمالا باید برای شما ایمیلی از طرف ژورنال جدید ارسال شده باشد که نحوه تکمیل submission را در آن شرح داده است. از همان طریق به اطلاعات مورد نظرتان هم می توانید دست پیدا کنید.

  30. سلام و وقت بخیر
    من مقاله ای را خدود 35 روز پیش به مجله landscape and ecological engineering فرستادم که بعد از دو روز از ارسال به with editor تغییر کرد و مدت دو هفته در این وضعیت بود و پس از دو هفته تغییر وضعیت داده شده به editor invited این به چه معنی است و ایا نیاز است که من مساله را پیگیری کنم. میانگین زمان تصمیم گیری اولیه را در سایت محله 54 روز زده است.

    با سپاس

    1. سلام وقت بخیر
      همانطور که از عبارت مشخص است از ادیتور درخواست داوری شده. اساسا تا اینجای کار سرعت قابل قبولی داشته اند. بهتر است حداقل تا 54 روز صبر کنید. البته ممکن است دیرتر هم جواب اولیه ارسال شود. سپس می توانید پیگیری کنید.

  31. سلام وقت بخیر
    برای ارسال مقاله در مجله construction and building materials لازم هست ۵داور از کشور خارجی پیشنهاد بشه اما من داور خارجی نمی‌شناسم!
    جایی هست که لیست معتبری از داورها در حوزه مصالح منتشر شده باشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      بطور کلی لیست آماده ای برای این موضوع وجود ندارد. داورها معمولا از بانک های اطلاعاتی مشهور مانند web of science و با توجه به کلمات کلیدی آن زمینه تحقیقاتی از بین مقالات و کتب منتشر شده پیدا و انتخاب می شوند. البته برخی از مجلات لیست داورهای خود را منتشر می کنند که می تواند راهنمای خیلی خوبی باشد. همچنین لیست مراجع مقاله خودتان نیز منبع مناسبی برای پیدا کردن افراد مناسب داوری است.

  32. سلام. من مقاله ای برای انتشارات wiley فرستادم حدود دو ماه هست حدود یکماهی با ادیتور بود و حدود سه هفته در under review بود الان چند روزی است تغییر کرده است در حالت Assigning for Review است این به چه معنی است؟

    1. سلام وقت بخیر
      ممکن است داورهای اول از داوری امتناع کرده باشند و ادیتور مجددا داور پیدا کرده باشد.

  33. سلام. سپاس از متن جامع و پاسخگویی خوبتون.
    من مقاله ام رو به یک ژورنال الزویور فرستادم، الان زیر دست داورهاست توی اطلاعات ژورنال نوشته متوسط زمان داوری ۵ هفته، ولی الان مقاله من از ۶ هفته هم گذشته فقط یک داور جواب داده. اگه امکان داره ی متن مناسب و محترمانه بهم پیشنهاد بدید که به ادیتور بزنم از وضعیت مقاله جویا بشم. ( میدونم متن مشخصی نداره مبخوام ی متن پیسنهادی داشته باشم که احیانا بدطور ننویسم مقاله رو ریجکت کنند) خیلی ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      برای یک هفته به نظرم بنده اصلا هیچ ایمیلی نزنید. 5 6 هفته زمان داوری خیلی خوبی است.

      1. تشکر از پاسخگویی شما، بله من هم بدایل زمان کوتاه داوری هاش انتخاب کردم. ولی مشکل من اینه که منتظر اکسپت مقالم که بتونم پفاع کنم اگر تا مرداد اکسپت نیاد خیلی بد میشه برام.
        حالا یکی دو هفته دیگه هم میتونم صبر کنم. ولی اگه امکان داره یکی دو خط نمونه ایمیل برام بنویسد خیلی ممنون میشم

    1. سلام وقت بخیر
      آرشیو معمولا زمانی است که داوری مقاله تمام شده است. نتیجه اگر برای شما ارسال نشده است بزودی ارسال خواهد شد.

  34. سلام
    بنده یه مقاله برای مجله elsevier فرستادم بعد که major revision خورد اصلاحات رو فرستادم بعدش رفت دست ادیتور و بعدش under review بعدش شد required reviews completed بعد این مرحله بعد یک روز وضعیتش شد under review نظرتون چی هستش؟

  35. سلام
    مقاله ما رو استادم سابمیت کرد و برای من ایمیل co-author اومد که confirm کنم و من هم همین کار رو کردم یعنی اول register کردم بعد confirm. ولی الان که وارد پنل کاربریم میشم مقاله رو برا من نشون نمیده یعنی صفر نوشته. من چیکار باید بکنم تا بتونم وضعیت مقاله رو ببینم؟ نمیخوام همش از استادم وضعیت مقاله رو بپرسم و وقتشون رو بگیرم. ممنون میشم کمک کنید.

    1. سلام وقت بخیر
      محیط کاربری هر ژورنالی تا حدی مختص همون ژورنال است. ضمن اینکه فقط corresponding author توانایی رصد وضعیت مقاله رو داره. در برخی از ژورنال می توان co-author را به عنوان correspond هم معرفی کرد که در اون صورت شما می توانید وضعیت مقاله را ببینید. اینکه الان نمی توانید وضعیت مقاله را ببینید احتمالا بخاطر این هست که ژورنال به co-author اجازه رصد مقاله را نمی دهد.

      1. خیلی ممنونم بله درسته چون تو ژورنالهای دیگه میتونستم ببینم ولی تو این ژورنال نمیتونم، برا همین سوال پیش اومده بود برام.

    2. سلام وعرض ادب .من دومقاله باعنوانهای The relationship between
      and IranianEFL Teacher’s EmotionalInteligence and their and the secounth one is The combinationof serious andopions learning psychology between piaje and vigotskey TeachingStyle
      به مقاله Vission فرستاده ام وحتی تایید چاپ ان برای من به صورت پیامک آمده است وکدهم گرفته ام ⁷¹⁰⁷⁶⁹³⁷⁶⁵¹⁵⁸³⁹³این کدان می باشدمیخواستم مرا راهنمایی کنید چگونه ژورنال را تحویل بگیرم چون مقاله ی isi هم داشته ام وهردوکدگرفته است.باتشکر

      1. سلام وقت بخیر
        اگر امکانش هست بیشتر توضیح بدید منظورتون از تحویل گرفتن ژورنال چیست؟

  36. وقت شما بخیر.وضعیت مقاله من یک ماه بعد از اینکه ادیتور تکمیل داوری رو اعلام کرده بود به این مضمون نگاشته شده Reviewers Assigned ، اگه امکانش هست لطف کنید این وضعیت رو توضیح بدید.سپاس

    1. سلام وقت بخیر
      وضعیتی که درج شده به معنی انتخاب داوران است. منظورتون از اینکه ادیتور تکمیل داوری را اعلام کرده بود واضح نیست.

      1. با سلام و سپاس.
        قبل از وضعیت بالا ادیتور پس از حدود سه ماه که از سابمیت گذشته بود در قسمت وضعیت نوشته بودن Reviews Completed بعد از حدود یک ماه وضعیت رو به همونی که حضورتون ذکر کردن تغییر دادن.

        1. ممکن هست داوران در نتیجه بررسی خودشون اعلام کرده باشن که از داور دیگری باید استفاده بشه. در نتیجه ادیتور پس از پایان داوری متوجه شده باید داورهای جدید انتخاب کنه. فرآیند داوری مقالات ممکن هست تو در تو بشه.

  37. سلام و وقت بخیر
    حدود یک ماه پیش مقاله ای رو برای ژورنال Construction and Building Materials ارسال کردم و الان ایمیلی از طرف ادیتور دریافت کردم که مقاله به حالت Required Reviews Completed دراومده. لازمه که در جواب ایشون ایمیلی ارسال کنم؟

  38. با سلام.وقت بخیر
    مقاله ای را با همکاری استاد و دوستانم نوشته ایم که استادم سابمیت کردند ولی متاسفانه در اکانت من (و دوستانم که با همان ایمیلی است که در مقاله نوشته شده و با آن سابمیت شده) مقاله سابمیت شده وجود ندارد در حالیکه مراحل ریوایز را هم انجام داده ایم (در مورد اسم ژورنال و ایمیلها و … مطمئن هستم). لطفا راهنمایی بفرمایید که چطور میتوانم پیگیر مقاله باشم؟
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      معمولا اطلاعات مقاله سابمیتی فقط برای مولف مسئول (corresponding author) نمایش داده می شود.

      1. یکی از دوستان که قبلا باهاش تو زمینه جاپ مقاله باهاش کار می کردم این کارو برام انجام داد
        به نظر شما امکانش هستن متوجه بشم که ایمیل من درست وارد کرده یا واقعا سابمیت کرده است؟
        ممنون

  39. سلام وقت بخیر ممنون میشم راهنماییم کنید
    من مقاله ام رو بیشتر از ۶ ماه پیش ب ژورنال
    International journal of applied linguistics فرستادم که در عرض دو روز هم پیغام under review گرفتم، اوایل قبل از سابمیت که چندتا سوال داشتم خیلی سریع جواب دادن و راهنمایی کردند.
    اما الان که دوبار ریمایندر زدم هیچ جوابی نمیدن، خیلی محترمانه گفتم که برای دانشگاه و‌رزومم واقعا عجله دارم اما هیچ جوابی نگرفتم، لطفا بفرمایید تعداد ریماینذرها چقدر و با چه فاصله آیی باشه ک حداقل جواب بدن

    1. سلام وقت بخیر
      اساسا اونها طبق روال خودشون پیش میرن و تعجیل نمی کنن به این سادگی و ریمایندر اصلا لازم نیست. اگر هم لازم باشه قاعده خاصی وجود ندارد. در نظر داشته باشید چاپ مقاله زمانبر هستش.

  40. سلام وقت بخیر
    آیا همه ژورنال های معتبر بعد از Submit به نویسنده گان ایمیل میزنند؟
    من مقاله ام تو ژورنال Neural Computing and Applications داوری شده و ایراداتش بر طرف شده و الان فقط ادیتور یک سری اشکالات ارائه کرد که رفع شد و سابمیت شد ولی دیگر ایمیلی برام نیومده است
    به نظر شما مشکل وجود دارد؟

  41. سلام وقت بخیر
    من مقاله ام به کمک یکی از اساتید برای یک ژورنال ارسال کرده ایم. در صورتی که تمام مقاله توسط من انجام شده است ولی متوجه شده ام که اسم من نفر اول نیست در صورتی که قرار بود نفر اول باشم
    پیاده سازی ، حل ایرادات مقاله همه توسط من انجام شده ولی موقع سابمیت استاد اسم منو نفر دوم زده
    چگونه میتوانم از حقم دفاع کنم و به داوران زورنال اطلاع بدم
    تا چاپ نشه

    1. راحت ترین راه ایمیل زدن به ژورنال هست. اما withdraw از طریق اکانت باید انجام شود. این ایمیل عواقبی هم برای شما دارد که شاید شرایط را همینطور بپذیرید بهتر باشد.

  42. سلام وقتتون بخیر مقاله بنده ریوایز minor خورده بود بعد ادیت و ارسال الان حدود دو ماه هست که وضعیت و
    مقاله من رو حالت Decision in Process هست لطفا راهنماییم میفرمایید که این امر طبیعی هست یا خیر و اینکه اقدامی باید انجام بدم؟

  43. سلام
    وقتتون بخیر
    بنده مقاله ای سابمیت کردم به ژورنال Thin walled structures در تاریخ 08/09/2022 و وضعیت آن در تاریخ 10/09/2022 به Decision in Process تغییر کرده است. ایمیل دریافتی از ژورنال میگوید که
    The above referenced manuscript will be handled by Associate Editor Professor M Ahmer Wadee.
    ممنون میشم نظرتان را در این خصوص بدونم.

  44. با سلام و احترام
    مقاله ای برای یکی از ژورنال های Springer سابمیت کردم الان وضعیت مقاله به صورت editor assigned است. خواستم نظرتون رو بدونم؟
    در مطالب بالا در مورد این وضعیت صحبت نشده است.
    با تشکر

    1. با سلام
      من یک مقاله برای یکی از ژورنال های الزویر ارسال کردم الان بیش از یک ماه هست که تو استاتوس زدهWith editor درصورتی که تو سایت ژورنال زده تصمیم گیری اولیه 2.7هفته به ادیتور هم ایمیل زدم جواب نمیده
      بنظر شما این به چه معناست
      باتشکر؟

  45. سلام
    من مقاله ای را در ژورنال ISI سابمیک کردم و تحت داوری هستش. متوجه اشتباه در بخش متد و نتایج شدیم و از ادیتور درخواست ویتدرا کردیم و علت را گفتم. آیا مقاله را ویتدرا میکنن؟؟؟

  46. باسلام
    من یه مقاله به یکی از از انتشارات الزویر فرستادم الان بیش از یک ماهه with editor هست تو سایت محله نوشته تصمیم گیری اولیه ٣هفته به ادیتور ایمسل زدم جواب نمیده به نظر شما چکارکنم با تشکر

  47. سلام من 20 روزه جواب داوری مقاله رو به ژورنال ارسال کردم بعد از 20 روز وضعیت مقاله در حالت editor assigned است. بنظر شما داوری مجدد انجام میگیره؟

    1. سلام وقت بخیر
      ممکن است برای بررسی جوابیه شما این مرحله به این صورت در سامانه آن ژورنال ثبت شود.

  48. با سلام و وقت بخیر عبارت Out for Review در مورد مقاله من آورده شده ممنون میشم بفرمایید به چه معناست؟

    1. سلام وقت بخیر
      این عبارت معادل همان under review است که به معنی تحت داوری بودن مقاله شما است. در واقع خبر خوبی است.

  49. سلام و وقت بخیر
    من یه مقاله رو هشت ماه پیش به یک ژورنال از انتشارات هینداوی فرستادم. که یک ماه پیش بالاخره ادیتور جواب داد و داور ( تنها یک داور) کامنت های ماینوری گذاشته بود و من اصلاح و با جوابیه دوباره سابمیت کردم. بعد از این کار وضعیت ابتدا تحت داوری، سپس منتظر تصویب شد و بعد یک روز مجددا به حالت دعوت از داوران درآمد. دلیل این اتفاق چیه؟ یعنی دوباره باید داوری بشه؟ چرا اول نذاشتن دوتا داور بررسی کنن بعد جواب بدن؟ این طوری کار من خیلی زمان بر میشه. بنده دانشجو دکتری هستم و سه ترم سنوات خوردم. به نظرتون چی کار کنم؟ شاید تا چند ماه دیگه جواب داوری نیاد!

    1. سلام وقت بخیر
      متاسفانه پروسه چاپ مقاله زمان بر و در برخی موارد بسیار زمانبر می شود. اما این احتمال وجود دارد که بررسی پاسخ کامنت را به داوری دیگری بسپرند. احتمالا این مرحله بسیار کوتاه تر از مرحله قبل خواهد بود. معمولا برای جلوگیری از آسیب های این چنینی چندین مقاله را در فاصله زمانی کوتاه آماده میکنند و برای ژورنال های مختلف ارسال می کنند.

  50. با سلام بنده ۳ ماه پیش مقاله ای را به مجله internatial clinical practic ارسال کردم و یه بار هم ایمیل پیگیری فرستادم و وضعیت مقاله رو گاهی سابمیت میزنه و گاهی AE inveted ، که بعد ۳ ماه مجددا سابمیت کرده، جواب پیگیری بنده رو اینطوری گفتند که به همتایان مرتبط ارسال خواهد شد.
    بنده مقاله خود رو باز پس بگیرم؟اطلاعاتی از این مجله داشته دارید که پروسه اش چه جوریه ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    مجدا ایمیل پیگیری بزنم ایا؟ یا فعلا ۱ ماه ام صبر کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      وضعیت AE invited در واقع به معنی دعوت از داور است اما اینکه آیا او داوری این مقاله را بپذیرد بحث دیگریست. در صورتی که استادی داوری را بپذیرد وضعیت مقاله باید به editor assigned تغییر کند. به نظر عمده زمان صرف شده تا اینجا برای پیدا شدن داور مناسب بوده است که هنوز هم پیدا نشده است. طبق اطلاعات خود مجله (لینک مجله) زمان پاسخگویی به طور متوسط 31 روز است ولی همه این ها به شرط پیدا کردن یک داور است. شاید صبر کردن به مدت یک ماه دیگر ضرری نداشته باشد. چرا که اگر به مجله دیگری ارسال کنید ممکن است همین مسیر را مجددا با آن مجله طی کنید که زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

  51. سلام وقت بخیر
    من یک مقاله در سایت اسپرینگر طریقه سامبیت اقدام کردم
    اما گذشت 2هفته هنوز نتیجه نداده و در مرحله Editor Assigned ، چه باید بکنیم
    آیا می توان در مجله های دیگر اقدام کرد یا خیر
    ممنون میشوم راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      برای مقاله شما ادیتور انتخاب شده است. انتشار مقاله ممکن است 6 ماه هم زمان ببرد پس کمی صبور باشید.

  52. سلام مجدد
    یعنی این مرحله به مرحله داوری رسیده است ؟
    اگر ممکن است بیشتر راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      عذر خواهی میکنم بنده اشتباه کردم. ادیتور برای مقاله شما انتخاب شده است و نه داور. داور را ادیتور پیدا می کند. به هر صورت این پروسه زمان بر است. معمولا 2 تا 4 ماه چاپ یک مقاله در صورتی که مشکل خاصی نباشد طول می کشد.

  53. با سلام
    به مجله International Journal of Masonry Research and Innovation مقاله ارسال کردم، وضعیت removed را دارم، دلیل آن چیست؟ آیا باید باید مقاله را مجدد ارسال کنم یا برای مجله ای دیگر بفرستم؟

    1. سلام وقت بخیر
      این مورد خیلی کم اتفاق می افتد. بهتر بود ذکر می کردید که بعد از چه مدت مقاله removed شده است و آخرین وضعیت آن قبل ریموو شدن چه بوده است. به هر حال در صورتی اتفاق می افتد که مقاله شما با قوانین ژورنال تضاد شدید داشته باشد. یا موارد مطرح شده در مقاله امکان پیگرد قانونی داشته باشد. بهتر است این مورد را از ادیتور ژورنال بپرسید و سپس تصمیم بگیرید.

  54. سلام من مقالم رو برای scientific reports فرستادم و بعد از گذشت 6 ماه الان با پیگیری از طریق ایمیل الان در مرحله editor invited هست.یعنی چی این مرحله؟

    1. سلام وقت بخیر
      در اغلب ژورنال ها این حالت یعنی اینکه از ادیتور اصلی برای مدیریت مقاله شما دعوت شده است. به نظر این ژورنال سرعت کمی در پروسه داوری دارد. مگر اینکه ادیتور اصلی یکبار قبلا انتخاب شده اما الان در حال عوض کردن این شخص هستند. ادیتور اصلی داورهای مقاله شما را انتخاب می کند.

  55. سلام من یه مقاله فرستادم به یه ژورنال q1 بعداز یه مدتی نتیجه ی داوری این بود که نیاز به اصلاحات داره وقتی اصلاحات رو انجام دادم و دوباره فرستادم بعد از تایید سردبیر و ادیتور دوباره وضعیتش زده out of review خواستم بدونم آیا ممکنه در این مرحله ریجکت بشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      به نظر می رسد مقاله شما آماده شده برای نتیجه نهایی که به احتمال بسیار زیاد مثبت است چرا که بار اول از شما درخواست اصلاحات کردند و رد نشده است.

  56. سلام وقتتون بخیر مقالم رو در مجله bmc سابمیت کردم بعد از تقریبا ۱۵ روز مقاله به حالت initial technical check دراومد یعد از حدود ۱۵ روز دیگه ایمیلی اومد که اصلاحاتی در خصوص نام نویسندگان انجام بدید تا به peer review بره بعد حدود ۱۲ روز بعد اصلاحات یه چن تا اصلاحات دیگه اومده که قسمتی از متن overlap داره و پاسخنامتون اگر جای دیگه استقاده شده منبعشو ذکر کنید میخاستم بدونم داوری شده مقالم اینا نظرات داوران هست یا خیر؟
    صفحه مجله:
    Submission received- complete

    Initial technical check- complete

    Peer review- action needed

    1. سلام و وقت بخیر
      با توجه به وضعیت مقاله که برای مرحله peer review مشخص شده از طرف مجله، مواردی که از شما درخواست شده احتمالا اصلاحات اولیه برای انجام داوری هستند. هنوز داوری بطور جدی شروع نشده است چرا که پاسخ نهایی داوران معمولا در قالب minor revision و یا major revision ارائه می شوند. البته در صورتی که مقاله به کل رد نشود.

  57. سلام و عرض ادب
    مقاله ام رو در ژورنال Complexity سابمیت کردم بعد از هفت روز وضعیت به AE INVITED تغییر کرده است، می خواستم بدونم یعنی اینکه مقاله در مرحله تأیید یک ادیتور می باشد؟
    ممنون از پاسخگوییتان

    1. سلام وقت بخیر
      ظاهرا برای مقاله شما از یک ادیتور دعوت شده است. ممکن است قبول کند یا نکند. در صورت قبولی، او بررسی اولیه را انجام می دهد. ممکن است در همین مرحله ادیتور مقاله را رد کند یا اینکه مراحل انتخاب داور شروع می شود.

  58. با سلام و خسته نباشید
    عذرخواهی می کنم الان وضعیت مقاله دوباره شده submitted منظورشون چیه؟

  59. سلام وقت بخیر. من مقالمو برای ژرنال EURO journal on transportation and logistics ارسال کردم که یک مقاله اوپن اکسس و پولی هست. در سایت نوشته ۳۰ هفته میانگینشون از سابمیت تا چاپه. به استادم گفتم که من انقدر زمان ندارم گفتن چون اوپن اکسسه سریع جواب میدن و طبق اون نیست. میخواستم نظرتونو بپرسم و بدونم همه اوپن اکسس ها مراحلشون سریع طی میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      در کل موارد زیادی تاثیر دارن. یکی از راه هایی که میتونین این مورد رو چک کنین بررسی مقاله هایی هست که اخیرا چاپ شده اند. معمولا تاریخ ارسال و چاپ رو داخل مقاله درج می کنند. حتی تاریخ ریوایز رو دارن.

  60. سلام وقت بخیر
    ببخشید من برای ژورنال Production and Operations Management مقالمو فرستادم ولی از یک ماه پیش که فرستادم همچان نوشته که Awaiting DE Assignment منظورشون چی هست و بنظرتون من چیکار میتونم بکنم آیا لازمه من پیگیری کنم

    1. سلام وقت بخیر
      مقاله شما منتظر تعیین DE هست. در ژورنال های مختلف ممکن است معنی مختلفی داشته باشد. یا deputy editor است یا department editor.
      اگر deputy editor باشد بررسی های اولیه را انجام می دهد.
      اگر department editor باشد از نظر موضوعی بررسی های اولیه را انجام می دهد یا حتی ممکن است مقاله را از نظر نوآوری و کیفیت آن بررسی اجمالی کند.

  61. سلام وقت بخیر
    من مقالمو ماه پیش فرستادم برای ژورنال POM و از اونموقع تا الان فقط نوشته Awaiting DE Assignment منظوزشون چیه و من باید چیکار کنم بنظرتون؟

  62. با سلام
    سوالی از خدمت تان داشتم:
    من مقال ای را به یکی از ژورنال های ISI ارسال کردم و مقاله پذیرش شد و چاپ شد. مشکلی که هست برای استفاده از امتیاز مقاله لازم است این مقاله نمایه شده باشد در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده است. لطفا برای نمایه شدن مقال در مجله فوق مرا راهنمایی بفرمائید.

  63. عرض سلام و احترام
    من اواسط اسفند سال گذشته(حدود 6 ماه پیش) مقاله م رو به مجله EPSR الزویر ارسال کردم. حدود 7 فروردین رفتن under review و حدود 2 یا 3 اردیبهشت review شون تکمیل شد و 14 اردیبهشت major revise خورد و من اصلاحات رو انجام دادم و اواسط خرداد ماه نسخه revise شده رو مجدد سابمیت کردم. بعد از دو هفته رفت under review، ادیتور به بیشتر از دو نفر مقاله رو ارجاع داده که دو نفر پذیرفتن و حدودا یک ماه پیش هر دو نفر review رو تکمیل کردن؛ حدود دو هفته بعدش(16 روز پیش) last review activity تغییر کرد ولی هیچ اتفاقی نیفتاده و هنوز under review مونده؛ حالا سوالی که داشتم اینه که به نظر شما ایمیل بدم بهشون یا نه؟ و اینکه چنین شرایطی عادی هست آیا؟ بسیار ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      خب مقاله شما روند خودش را طی کرده است. به نظر بنده موردی عجیبی وجود ندارد و بزودی جواب نهایی رو اعلام می کند که تقریبا جواب نهایی مشخص است.

  64. عرض سلام و احترام
    من اواسط اسفند سال گذشته(حدود 6 ماه پیش) مقاله م رو به مجله EPSR الزویر ارسال کردم. حدود 7 فروردین رفتن under review و حدود 2 یا 3 اردیبهشت review شون تکمیل شد و 14 اردیبهشت major revise خورد و من اصلاحات رو انجام دادم و اواسط خرداد ماه نسخه revise شده رو مجدد سابمیت کردم. بعد از دو هفته رفت under review، ادیتور به بیشتر از دو نفر مقاله رو ارجاع داده که دو نفر پذیرفتن و حدودا یک ماه پیش هر دو نفر review رو تکمیل کردن؛ حدود دو هفته بعدش(16 روز پیش) last review activity تغییر کرد ولی هیچ اتفاقی نیفتاده و هنوز under review مونده؛ حالا سوالی که داشتم اینه که به نظر شما ایمیل بدم بهشون یا نه؟ و اینکه چنین شرایطی عادی هست آیا؟ بسیار ممنونم.

  65. سلام وقت بخیر، من مقاله ای رو حدودا شش ماه پیش در مجله molecular liquid از الزویر سابمیت کردم که صرف یک هفته تحت داوری قرار گرفت ولی از اونموقع همچنان زده under review و status هم همون تاریخ اولیه داوری ثابت مونده و آپدیت نشده،حدودا یک ماه پیش هم داخل خود سیستم ثبت مقاله ایمیل پیگیری زدم که جواب ندادن در صورتی که داخل صفحه ژورنال زده داوری 12 هفته، الان به نظرتون دوباره ایمیل بدم چون برای دفاعم به شدت نیاز دارم تکلیفش مشخص شه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام وقت بخیر
      زمان هایی که در سایت ها اعلام می شوند صرفا یک حداقل زمان است در عمل ممکن است زمان بیشتری صرف آن شود. به هر صورت زمان 6 ماه قابل توجه است. شاید بهتر باشد بار دیگر ایمیل بزنید. به ایمیل ادیتور ارسال کنید.

  66. سلام
    من مقالم در یک ژورنال معتبر سابمیت کردم، بعد از اینکه ادیتور دید، پیشنهاد ترانسفر داده و گفته گارانتی می کنم که در ژورنال جدید وارد مرحله peer review بشه
    الان منظور اینه که دست ادیتور نمیره و مستقیم وارد مرحله داوری میشه ؟!

    I am pleased to offer you a guarantee that your manuscript will proceed directly to peer review

    1. سلام وقت بخیر
      مطابق متنی که شما از ایمیل ادیتور قرار دادید بنظر می رسد مستقیما به دست داور خواهد رفت. البته که در ژورنال دوم هم با توجه به شرایط تصمیم گیری می شود و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.
      لطفا از ایمیل معتبر استفاده فرمایید که در صورت پاسخ به کامنت شما در این صفحه از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی شود.

  67. من مقاله م تو ژورنال Renewable and Sustainable Energy Reviews هست بعد از سه ماه که مراحل مختلف رو طی کرده در وضعیت تصمیم گیری بود که یهویی دیروز از مقالات ارسالی خارج شده است و هیچ جای دیگه ای نرفته، مثلا تو بخش revise ها یا تصمیم گیری های نهایی.
    کلا انگار مقاله غیب شده و از اول چیزی نفرستادیم!!

    1. سلام وقت بخیر
      مجددا بعد از چند روز نیز چک کنید. روال کاری ژورنال ها زمان بر است و هر ژورنال روند خاص خودش را دارد. در نهایت نتیجه را بصورت ایمیل اطلاع رسانی خواهند کرد.

  68. سلام و عرض ادب
    حدود سه ماه پیش مقاله ام سابمیت کردم الان دو ماهی هست وضعیت آن PENDING APPROVAL باید صبر کنم به نظرتون؟ یا ایمیل بزنم؟ باتشکر
    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام وقت بخیر
      بسته به ژورنال ممکن است این عبارت تعاریف مختلفی داشته باشد اما بطور کلی مقاله در مرحله تصمبم گیری ادیتور است. اگر دو ماه در این مرحله مانده است می توانید با ارسال ایمیل این موضوع را از ادیتور بپرسید.

  69. سلام و عرض ادب
    وضعیت مقاله پس از ارسال اصلاحات به حالت AE ASSIGNED تغییر کرده است، این حالت به چه معناست؟

    ممنونم از پاسخگوییتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *