حداقل نمره آیلتس برای اخذ پذیرش از دانشگاه چند است؟ (آموزش تصویری)

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان در سراسر دنیاست. بسیاری از متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دنیا این آزمون را انتخاب می‌کنند. یکی از شروط اخذ پذیرش از یک دانشگاه بین‌المللی کسب حداقل نمره مورد نیاز در آزمون زبان است. اما حداقل نمره‌ی لازم چند است؟

احتمالا بسیاری از شما از چگونگی برگزاری آزمون و نحوه نمره‌دهی مطلع هستید. آزمون آیلتس در ایران هم برگزار می‌شود. متقاضیان می‌توانند با پرداخت هزینه آزمون بصورت ریالی در این آزمون شرکت کنند.

مطالب مرتبط:

خلاصه جزئیات آزمون آیلتس

این امتحان که در مدت 2 ساعت و 45 دقیقه برگزار می‌شود دارای دو نوع جنرال و آکادمیک است. مشابه آزمون PTE، برای مقاصد آکادمیک باید در نوع آکادمیک آزمون شرکت کنید. مقاصد آکادمیک مانند انواع پذیرش از دانشگاه‌های بین‌المللی در سراسر جهان است. امتحان کتبی در سه بخش اصلی Listening، Reading، و Writing برگزار می‌شود. بخش شفاهی آزمون هم که Speaking باشد در محل و روزی متفاوت از آزمون کتبی برگزار می‌شود. حداقل و حداکثر نمره قابل دریافت به ترتیب 0 و 9 می‌باشند. که نمره 0 برای کسانی منظور می‌شود که در آزمون شرکت نکردند.

حداقل چه نمره‌ای برای دانشگاه لازم است؟

پاسخ به این سوال کار ساده‌ای نیست زیرا جواب مشخصی ندارد. حداقل نمره مورد نیازِ آزمون آیلتس برای اخذ پذیرش تحصیلی بسته به دانشگاه متفاوت است. بطور کلی می‌توان گفت حداقل نمره مورد نیاز آیلتس بین 6.5 تا 7 متغیر است. البته یکی دیگر از معیارها، نمره در هر یک از چهار مهارت است. معمولا دانشگاه‌ها این معیار را هم مشخص می‌کنند. نمره 6.5 یا 7 نمره کلی (Overall) مورد نیاز است. شما همچنین باید در هر مهارت هم حداقل نمره را پاس کنید. به عنوان مثال دانشگاهی از شما حداقل نمره 6.5 را می‌خواهد به شرط اینکه در هر مهارت کمتر از 6 نگرفته باشید.

اغلب دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مهندسی نمره کلی 6.5 را درخواست می‌کنند. معدود دانشگاه‌های قوی مثل دانشگاه مک‌گیل (Mcgill) حداقل نمره 7 را لازم دارد.

اگر فقط در یکی از مهارت‌ها حداقل نمره را کسب نکنید ممکن است بتوانید پذیرش مشروط (Conditional)  اخذ کنید. پذیرش شما مشروط به کسب نمره مورد نظر تا تاریخ مشخصی می‌شود. یا اینکه پس از ورود به کشور مقصد در دوره‌های زبان باید شرکت کنید.

بهترین راه برای اطلاع از حداقل نمره مورد نیاز، بررسی سایت دانشگاه مورد نظر است. سایت دانشگاه‌ها اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهند. برای دریافت اطلاعات مورد نظر باید کلیدواژه‌های مناسب را بدانید. ابتدایی‌ترین کلیدواژه‌ برای ما ایرانی‌ها کلمه international students است. اگرهم به دنبال اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس یا دکتری هستید postgraduate کلیدواژه اصلی است. بعد از وارد شدن به سایت دانشگاه مورد نظر به دنبال کلید واژه English language proficiency باشید. این قسمت را معمولا در قسمت‌ requirement می‌توانید بیابید. در نهایت می‌توانید حد نصاب نمره زبان در آزمون‌های مختلف را بیابید.

ارسال سفارش ترجمه

سریع‌ترین راه چیست؟

یک راه سریع برای انجام این کار که در بعضی از سایت‌ها می‌توان بکار برد جستجو است. بدین صورت که در صفحه اصلی سایت کلیدواژه English language proficiency را جستجو کنید. برای مثال در این پست حد نصاب نمره زبان برای دانشگاه واترلو (Waterloo) را پیدا می‌کنیم.

گام اول: وارد سایت دانشگاه شوید. برای این کار می‌توانید کلمه waterloo را در گوگل جستجو کنید.

گام دوم: در قسمت جستجو عبارت English language proficiency را جستجو کنید. در قسمت جستجو گزینه this site را انتخاب کنید.

صفحه اصلی سایت دانشگاه واترلو- کانادا
صفحه جستجو سایت

در صفحه‌ای که نتایج جستجو نشان داده می‌شود مطابق شکل زیر گزینه اول را انتخاب کنید.

صفحه نتایج جستجو

در صفحه بعدی گزینه ELP examinations and scores را انتخاب کنید (مطابق شکل زیر).

صفحه مربوط به توضیحات آزمون زبان

سپس در صفحه بعد مطابق شکل زیر گزینه Graduate studies academic calendar را انتخاب کنید.

گزینه تقویم تحصیلات تکمیلی را انتخاب کنید

در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود حد نصاب نمره زبان را برای رشته‌های مختلف مشاهده می‌کنید. در شکل زیر حد نصاب رشته‌های مهندسی را مشاهده می‌کنید.

حد نصاب نمره زبان برای رشته های مهندسی

همچنین در شکل بالاحد نصاب نمره کلی و حد نصاب نمره در هر مهارت را می‌توان مشاهده کرد.

نکته: با توجه به این جدول لیست آزمون‌هایی که از طرف دانشگاه مورد قبول هستند را هم می‌توان یافت.

همچنین حد نصاب آزمون PTE را هم می‌توان یافت. اگر در مورد آزمون PTE اطلاعاتی ندارید به اینجا بروید.

لینک صفحه مورد نظر در سایت دانشگاه واترلو.

ارسال سفارش ترجمه
مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *