آزمون زبان PTE چیست؟

آزمون‌های زبان زیادی در سرتاسر دنیا برای ارزیابی توانایی افراد غیر انگلیسی زبان وجود دارند. این آزمون‌های زبان عموما برای سنجش و برآورد دانش زبانی افرادی که قصد مهاجرت از یک کشور غیر انگلیسی زبان به یک کشور انگلیسی زبان دارند، استفاده می‌شوند. احتمالا خیلی از شماها اسم آزمون‌هایی مثل آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) را شنیده باشید اما کمتر با آزمونی مثل PTE آشنا باشید.

مطالب مرتبط:

آزمون PTE که مخفف عبارت Pearson Language Test است توسط مراکز خاصی در سراسر دنیا برگزار می‌شود. آزمون PTE در سه نوع عمومی (General)، آکادمیک (Academic)، و یادگیرندگان جوان (Young Learners) به متقاضیان عرضه می‌شود و هر کسی با توجه به نیاز خود در یکی از این سه نوع شرکت می‌کند. مشابه دیگر آزمون‌های زبان، نوع آکادمیک برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان (یا در صورتی که رشته مورد نظر شما در آن دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس شود) و نوع عمومی برای روش‌های دیگر مهاجرت و یا کاربردهای دیگری استفاده می‌شود. آزمون نوع آخر نیز برای کودکان بین 7 تا 12 سال که در حال یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی هستند ارائه می‌شود.

آزمون PTE آکادمیک

این نوع از آزمون PTE دارای سه بخش مختلف است که هرکدام دارای مشخصات خاص خودشان هستند و وقت مشخصی برای آنها در نظر گرفته شده است. زمان کلی آزمون تقریبا 3 ساعت است که شامل سه بخش اصلی speaking و writing (با هم)، listening، و reading است. همچنین 10 دقیقه وقت استراحت اختیاری هم بین بخش‌های listening و reading وجود دارد. در آزمون آکادمیک PTE بیست نوع قالب مختلف برای سوالات وجود دارد که شامل سوالات چند گزینه‌ای، نوشتنی، و تفسیری است. نحوه امتیازدهی در آزمون آکادمیک PTE در بازه بین 10 تا 90 بر این اساس است که موارد چند گزینه‌ای که یا صحیح هستند یا غلط بصورت 0 یا 1 نمره دهی می‌شوند و در موارد دیگری که پاسخ‌ها می‌توانند به‌طور جزئی صحیح یا غلط باشند بخشی از کل نمره مورد نظر به متقاضی داده می‌شود. بهترین راه برای اطلاع از حداقل نمره مورد نیاز دانشگاه‌ها مراجعه به سایت آنها می‌باشد اما به طور کلی نمره پایین‌تر از 65 مورد پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نخواهد بود. نتایج آزمون بعد از 5 روز کاری بصورت آنلاین ارائه می‌شود.

بخش‌های مختلف ازمون آکادمیک PTE به قرار زیر است:

بخش های مختلف آزمون PTE آکادمیک

آزمون PTE عمومی (جنرال)

آزمون PTE جنرال که قبلا به نام The London Test of English شناخته می‌شد نوع دیگری از آزمون است که برای سنجش توانایی‌های عمومی افراد در برقراری ارتباط با انگلیسی زبان‌ها بکار برده می‌شود. این آزمون به دو بخش کاغذی و شفاهی تقسیم می‌شود. برای سنجش این نوع از آزمون PTE شش سطح به عنوان نمره داوطلبان در نظر گرفته می‌شود. این شش سطح را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. در ضمن داوطلبانی که بتوانند سطح 4 یا 5 را که بالاترین نمرات هستند کسب کنند می‌توانند وارد دانشگاه‌های انگلستان و شرکت‌های این کشور شوند.

سطوح آزمون PTE جنرال

مکان و هزینه شرکت در آزمون

آزمون PTE در محل‌های خاصی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که لیست این شهرها و کشورها را از سایت آزمون PTE می‌توان مشاهده کرد. متاسفانه در کشور ایران این آزمون برگزار نمی‌شود و شرکت کنندگان باید به کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه مراجعه کنند. کشور عراق در سه شهر اربیل، هیلا، و سوران این آزمون را برگزار می‌کند و هزینه شرکت در آزمون با ثبت نام به موقع 217 دلار آمریکا است. در صورت ثبت نام نزدیک آزمون هزینه آن به 271 دلار افزایش پیدا می‌کند. شنیده‌ها حاکی از این است که در صورت شرکت در آزمون در کشوری مثل عراق به دلیل کم بودن متقاضی محیط آزمون آرام‌تر است و استرس کمتری دارد.

امتحان توسط رایانه از شما گرفته می‌شود و پاسخ‌ها هم توسط رایانه تصحیح می‌شوند.

ارسال سفارش ترجمه

مطالب مرتبط:

2 دیدگاه دربارهٔ «آزمون زبان PTE چیست؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *