کدام دانشگاه‌ها آزمون PTE را می‌پذیرند؟

آزمون PTE یکی از آزمون‌های شناخته‌شده زبان در سراسر دنیا است. ما هم در یکی از پست‌های قبلی در مورد این آزمون و جزئیات آن توضیح دادیم. سوال مهم این است که وسعت کاربرد این آزمون در مقایسه با آیلتس و تافل چقدر است؟ آیا می‌توان از این آزمون در اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها استفاده کرد؟

همانطور که قبلا هم توضیح دادیم آزمون PTE هم مانند دیگر آزمون‌های زبان دو بخش دارد. آکادمیک و جنرال که هر کدام را مفصلا توضیح دادیم. قطعا برای پذیرش در دانشگاه آزمون آکادمیک مورد نیاز است. البته به جز موارد خاص مثل کشور انگلیس.

مطالب مرتبط:

آیا مدرک آزمون PTE در دانشگاه‌های جهان اعتبار دارد؟

در پاسخ کلی باید گفت بله. اما قطعا نه همه دانشگاه‌ها. آزمون PTE اگرچه در بسیاری از دانشگاه‌های جهان اعتبار دارد اما جامعیت آزمون‌های تافل و آیلتس را ندارد. بنابراین اگر در ابتدای راه هستید بهتر است تمرکز و انرژی خود را بروی آزمون‌های تافل و آیلتس بگذارید.

حداقل نمره مورد نیاز آزمون چقدر است؟

اینگونه سوالات را نمی‌توان بطور کلی پاسخ داد. زیرا هر دانشگاهی با توجه به رتبه علمی و سیاست‌های خود حداقل نمره را تعیین می‌کند. این حالت برای آزمون‌های زبان دیگر هم هست. برای کسب اطلاع دقیق از حداقل نمره باید به وبسایت خود دانشگاه مراجعه کرد. البته در مواردی هم (معمولا در مقطع دکتری) ممکن است در صورت توافق با استاد با نمره‌های پایین‌تر از حداقل هم برای شما پذیرش بیاید. اما اگر بخواهیم بازه‌ای را در این رابطه بیان کنیم می‌‌توان گفت:

  1. برای دوره لیسانس به طور تقریبی حداقل نمره 50 لازم است.
  2. برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی هم حداقل 50 یا 58 لازم است.

البته این ارقام حدودی هستند و ممکن است برای همه دانشگاه‌ها صدق نکنند.

نکته: این نمرات حداقل نمره آکادمیک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی هستند. نمرات PTE آکادمیک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کمتر از این نمرات هستند. طبیعتا در صورت اخذ پذیرش تحصیلی، حد نصاب لازم برای ویزای تحصیلی هم پاس می‌شود.

کدام دانشگاه PTE را می‌پذیرد؟

پاسخ به این سوال شاید بیش از چندین صفحه شود. بنابراین بهترین راه برای این کار جستجو توسط خود شما برای دانشگاه و یا کشور مورد نظر شماست. برای اینکه بتوانید به راحتی لیست دانشگاه‌ها در کشور مقصد را بیابید به اینجا مراجعه کنید. با استفاده از این صفحه لیست دانشگاه‌هایی که آزمون PTE را می‌پذیرند را براحتی بیابید. برای اینکه لیست همه دانشگاه‌ها در یک کشور را ببینید کافیست فقط کشور را مشخص کنید و سپس گزینه Universities را انتخاب کنید.

راه دیگر و البته راه بهتر هم مراجعه به وبسایت دانشگاه مورد نظر است. باید موارد مورد نیاز دانشگاه (requirement) را بررسی کنید.

ارسال سفارش ترجمه

در صورتی که در پیدا کردن حداقل نمره زبان مورد نیاز یک دانشگاه دچار مشکل شده‌اید نام دانشگاه را در نظرات بنویسید.

مطالب مرتبط:

4 دیدگاه دربارهٔ «کدام دانشگاه‌ها آزمون PTE را می‌پذیرند؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *