نمونه ایمیل به استاد + (فایل ورد)

در این پست یک نمونه ایمیل به استاد دانشگاه برای شروع مکاتبه را بررسی می‌کنیم. در پست‌های قبلی در رابطه با مکاتبه با اساتید و نحوه نگارش ایمیل نکاتی را ذکر کرده‌ایم. به عنوان مثال در یک پست در رابطه با عنوان ایمیل، زمان ارسال ایمیل، ساختار ایمیل و غیره مطالبی را بیان کردیم. سپس در پستی دیگر نکات کلیدی در نگارش ایمیل برای استاد دانشگاه را بررسی کردیم. در این پست و در ادامه مطالب قبلی یک نمونه ایمیل را برای شما خوانندگان محترم آورده‌ایم.

مطالب مرتبط

نمونه ایمیل به استاد برای شروع مکاتبه

در پایین شما یک نمونه ایمیل به استاد دانشگاه برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری را مشاهده می‌کنید.

Dear Professor اسم استاد,

I am اسم شما and I am writing to inquire about the possibility of joining your research group for my Ph.D. degree at the University of اسم دانشگاه. I read some of your publications and I was particularly interested in “اسم یکی از مقالات” and “اسم یک مقاله دیگر“. I found that my research field is in alignment with your works, therefore, it would be a great honor for me if I could study under your supervision. 

I received my MSc in Mechanical Engineering. My research field was the nonlinear dynamic analysis of a spinning shaft. Analytical methods (Galerkin, Multiple Scales, and Harmonic Balance) were utilized to study the primary, secondary, and combination resonances of a composite shaft. Flexural-extensional-torsional couplings were considered and the bifurcation analysis is probably the strongest point of my research. The investigations led to 3 publications that are listed in the following:

1- عنوان مقاله اول (سال) چاپ شده

2- عنوان مقاله دوم (سال) چاپ شده

3- …

Attached, you may find my CV and English test report. If you need more documents, please let me know.

Thank you very much for your time and consideration. I am looking forward to hearing from you. 

Tel.: +989123456789 (شماره تلفن)

Email: ایمیل

Sincerely yours,

نام و نام خانوادگی شما

توجه: این تنها یک نمونه ایمیل است. ایمیل به اساتید شکل‌ها و قالب‌های گوناگونی را می‌تواند به خود بگیرد. مخصوصا با توجه به اینکه در کدام مرحله از مکاتبه هستید. استاد چند ساله است. در کدام کشور است و چقدر به شما توجه نشان داده است. همه این موارد در نوع مطالب درج‌شده در ایمیل تاثیرگذار هستند.

دانلود نمونه ایمیل به استاد

چند نکته مهم در نوشتن ایمیل به استاد

همانطور که پیش‌تر گفتیم مثال بالا تنها یک مثال است. به موارد زیر در مثال بالا توجه کنید:

  • در اولین خط توجه کنید که اگر استادی هنوز پروفسور نشده باشد او را با این نام خطاب نکنید. در اینصورت به او Dr. بگویید بهتر است. برخی از اساتید ممکن است آن را نشانه عدم شناخت شما از او بدانند و یا حتی ناراحت شوند.
  • اگر آن استاد آزمایشگاه دارد حتما از آزمایشگاه نام ببرید. بگویید که مشتاق هستید در آزمایشگاه او تحقیق کنید.
  • الزامی برای نوشتن نام دو مقاله نیست.
  • توجه کنید مقالاتی که نام می‌برید را به دقت انتخاب کرده باشید. بهتر است این مقالات به حوزه کاری شما یا حداقل به علایق شما نزدیک باشند. ترجیحا جدید باشند و خود استاد نقش کلیدی در آن مقاله داشته باشد (اسم اول یا دوم باشد).
  • در پاراگراف دوم در مورد سابقه تحقیقاتی خود توضیح مختصری بدهید. سعی کنید این توضیح کوتاه و جذاب باشد.
  • در صورتی که آزمون زبان نداده‌اید می‌توانید در متن ایمیل درج کنید که قصد دارید تا مدت مشخص دیگری (مثلا 2 هفته یا 3 ماه دیگر) در آزمون شرکت کنید.
  • حتما یک CV مناسب و جالب توجه (بدون دروغ و اغراق) تهیه کنید.
  • شماره تلفن می‌تواند شماره موبایل باشد. با پیش شماره ایران درج کنید.
ارسال سفارش ترجمه
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *